دانلود و خرید کتاب حرفه؛ داستان نویس ۲ ترجمه کاوه فولادی نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حرفه؛ داستان نویس ۲

داستان کوتاه و رمان مثل بسیاری از پدیده‌های مدرن دیگر محصولاتی وارداتی هستند. در این تقریبا صد سالی که از شروع داستان‌نویسی مدرن ایرانی می‌گذرد، چیزی که بیش از همه مورد غفلت بوده، شناخت اصول داستان‌نویسی به دلیل کمبود منابع درست در این باره است. در این سال‌ها، نویسنده‌های جوان داخلی با سرعت زیادی دارند وارد بازار ادبیات می‌شوند و باید تلاش کرد تا این نسل جدید با اصول و مبانی هنر داستان‌نویسی آشنا شوند و راه و رسم درست نوشتن و درست ارتباط برقرار کردن با مخاطب را بشناسند. مجموعه «حرفه: داستان‌نویس» تلاشی در همین مسیر است. این اثر همه مسائل داستان‌نویسی را که جایشان در منابع مکتوب ایرانی خالی است، مطرح می‌کند و نویسندگانی دارد که حضور و تنوع دیدگاهشان درباره داستان‌نویسی تکثر و تنوع مناسبی را در مجموعه به وجود آورده است. خواندن، بازخوانی و ویرایش و اضافه‌کردن زیرنویس‌های این مجموعه برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطب ایرانی با نویسنده‌های بزرگ، شخصیت‌های داستانی ماندگار و مجله‌ها و جایزه‌های مهم ادبی جهان، سه سال زمان برده است و در نهایت این که نام اصلی مجموعه Handbook Of Short Story Writing است و چهار جلد دارد. در هر جلد هم، مقاله‌های مستقلی از نویسنده‌ها، منتقدان، و مدرسان ادبیات داستانی گرداوری شده است. جلد اول مجموعه، مدخلی است برای کل مجموعه و در آن از اهمیت داستان، نویسندگی به عنوان حرفه و ایده‌پردازی بحث می‌شود. در جلد دوم و سوم مسائل تکنیکی داستان‌نویسی با مثال‌ و نمونه‌ مطرح می‌شوند و جلد چهارم به مسائل تکمیلی داستان‌نویسی مثل ساخت و پرداخت داستان، شگردهای مغفول مانده و بازنویسی و فروش داستان می‌پردازد.

نظرات کاربران

ramtin
۱۳۹۸/۰۵/۲۳

لطفا تا آخر ماه که حقوق ها واریز میشود در طرح تخفیف نگهدارید. 😂😂😂

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۰)
برای این‌که بتوانید توجه خواننده را جلب کنید، باید در داستان‌تان چیزی در معرض خطر باشد، باید چیز ارزشمندی به دست بیاید یا از دست برود.
کاربر 27474
به‌نظر من خلق شخصیت یکی از آن کارهایی است که قابل یادگیری نیست و به‌راحتی هم نمی‌شود آن را جعل کرد. البته هر کسی می‌تواند آدمکی بسازد که مجموعه‌ای از خصوصیت‌ها مثل برچسب به او چسبانده شده است. حتا بعضی نویسنده‌ها موفق شده‌اند مردم را متقاعد کنند که خلق شخصیت همین است. به همین دلیل این روزها کلمهٔ شخصیت کم‌کم دارد معنای دومی پیدا می‌کند: می‌گوییم این مرد یک شخصیت است، و منظورمان این است که او کمی، فقط کمی، عجیب‌وغریب است.
imalializade
واقعیت این است که خواننده‌ها می‌خواهند شخصیت اصلی داستان زمان خیلی زیادی را برای حل مشکلش صرف کند، و هر قدر هم که حل مشکل برایش سخت‌تر باشد، خواننده داستان را بیشتر دوست خواهد داشت.
imalializade
همیشه به یاد داشته باشید که هر قدر دربارهٔ گره موجود در وضعیت و موقعیت داستان بیشتر دروغ بگویید و اغراق کنید، بیشتر پیچیده خواهد شد، و هر قدر این گره پیچیده‌تر شود، داستان‌تان بهتر خواهد شد.
imalializade
درد شمشیری دوکاره است: شخصیتی که درد جسمی را تحمل می‌کند و شخصیتی که از درد روانی آسیب می‌بیند؛ هر دو، هم به‌یادماندنی می‌شوند و هم مهم. البته همهٔ دردها مثل هم نیستند. انگشتی قطع‌شده نمی‌تواند به طور ویژه شخصیتی را مهم کند. ولی همان‌طور که اشاره کردم، شخصیت اصلی قلمرو مرگ درد وحشتناکی را تحمل می‌کند. دقت کنید که درد او هم جسمی و هم روانی است. فقدان یک معشوق می‌تواند در ذهن یک تماشاگر اهمیت و وزنی به اندازهٔ قطع یک عضو داشته باشد. با وجود این استفاده از درد جسمی خیلی آسان‌تر است، زیرا نیازی به مقدمه‌چینی ندارد. اگر شخصیتی درد بکشد، خواننده نسبت به او همذات‌پنداری خواهد کرد؛ حتا اگر پیش از این هرگز او را ندیده باشد. اما نشان دادن فقدان روانی و عاطفی به این سادگی‌ها نیست.
طلا در مس
شخصیتی که تحت‌تأثیر عمل داستانی قرار می‌گیرد، همان کسی است که داستان از زاویه‌دید او روایت می‌شود و شخصیتی که داستان از زاویه‌دید او روایت می‌شود، همان کسی است که تحت‌تأثیر عمل داستانی قرار می‌گیرد. نام این قانون را قانون هیلز بگذارید.
shina.khosravi
درد با تکرار تأثیرش را از دست می‌دهد. اولین‌باری که ضربه‌ای به سر شخصیت می‌خورد، دردْ اهمیت او را بالا می‌برد، ولی بار سوم یا چهارم، دیگر شخصیت مضحک و دردش لطیفه می‌شود. با توصیف جزءبه‌جزء جراحت‌ها یا با نمایش اغراق‌آمیز دلیل‌ها و تأثیرهای درد چندان نمی‌توانید قدرت آن را بالا ببرید. نشان دادن خون و زخم فقط تماشاگر را میخ‌کوب می‌کند.
imalializade
شخصیت‌های اصلی شما ــ آن‌ها که عمل داستانی را پیش می‌برند و تصمیم‌هاشان رویدادهای داستان را رقم می‌زند ــ معمولاً نمی‌توانند بیش‌ازحد عجیب‌وغریب باشند، چون در غیر این صورت تماشاگر باورشان نخواهد کرد.
imalializade
شاید شنیده باشید که تیپ چیز بدی است، اما واقعیت این است که این گزاره خیلی هم درست نیست. حتا در داستان‌های بهترین نویسنده‌های همهٔ دوره‌ها هم بیشترِ آدم‌ها صرفاً تیپ هستند و نه چیزی بیشتر.
imalializade
شخصیت‌های داستانی شما باید به‌یادماندنی باشند. در غیر این صورت هربار که آن‌ها را به عمل داستانی برمی‌گردانید، تعداد زیادی از تماشاگران‌تان نخواهند توانست آن‌ها را به‌جا بیاورند.
imalializade

حجم

۱۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان