دانلود و خرید کتاب حرفه؛ داستان نویس ۱ ترجمه کاوه فولادی نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حرفه؛ داستان نویس ۱

داستان کوتاه و رمان مثل بسیاری از پدیده‌های مدرن دیگر محصولاتی وارداتی هستند. در این تقریبا صد سالی که از شروع داستان‌نویسی مدرن ایرانی می‌گذرد، چیزی که بیش از همه مورد غفلت بوده، شناخت اصول داستان‌نویسی به دلیل کمبود منابع درست در این باره است. در این سال‌ها، نویسنده‌های جوان داخلی با سرعت زیادی دارند وارد بازار ادبیات می‌شوند و باید تلاش کرد تا این نسل جدید با اصول و مبانی هنر داستان‌نویسی آشنا شوند و راه و رسم درست نوشتن و درست ارتباط برقرار کردن با مخاطب را بشناسند. مجموعه «حرفه: داستان‌نویس» تلاشی در همین مسیر است. این اثر همه مسائل داستان‌نویسی را که جایشان در منابع مکتوب ایرانی خالی است، مطرح می‌کند و نویسندگانی دارد که حضور و تنوع دیدگاهشان درباره داستان‌نویسی تکثر و تنوع مناسبی را در مجموعه به وجود آورده است. خواندن، بازخوانی و ویرایش و اضافه‌کردن زیرنویس‌های این مجموعه برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطب ایرانی با نویسنده‌های بزرگ، شخصیت‌های داستانی ماندگار و مجله‌ها و جایزه‌های مهم ادبی جهان، سه سال زمان برده است و در نهایت این که نام اصلی مجموعه Handbook Of Short Story Writing است و چهار جلد دارد. در هر جلد هم، مقاله‌های مستقلی از نویسنده‌ها، منتقدان، و مدرسان ادبیات داستانی گرداوری شده است. جلد اول مجموعه، مدخلی است برای کل مجموعه و در آن از اهمیت داستان، نویسندگی به عنوان حرفه و ایده‌پردازی بحث می‌شود. در جلد دوم و سوم مسائل تکنیکی داستان‌نویسی با مثال‌ و نمونه‌ مطرح می‌شوند و جلد چهارم به مسائل تکمیلی داستان‌نویسی مثل ساخت و پرداخت داستان، شگردهای مغفول مانده و بازنویسی و فروش داستان می‌پردازد.

نظرات کاربران

unicorn
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

طاقچه،بیا و این مجموعه رو بذار تو کتابخانه همگانی😑😑😑

Bahareh Sh
۱۳۹۹/۰۶/۳۱

بسیار مجموعه جامع و کاربردی هست برای علاقه‌مندان به داستان نویسی. به کسانی که دستی به قلم دارن کمک می‌کنه حرفه‌ای تر بنویسن. در دو جلد اول عناصر اصلی داستان در مقاله‌های مجزا توضیح داده شده. و دو‌جلد دوم به

- بیشتر
ramtin
۱۳۹۸/۰۵/۱۰

سلام اگر این مجموعه در طرح تخفیف بدین خریدار داره حتما

shina.khosravi
۱۴۰۰/۰۴/۰۹

به نظرم اونقدر مفیده که هر چهار جلدش رو باید نه یک بار بلکه دوبار خوند تا چیزی رو از دست ندی

مانا
۱۳۹۸/۰۷/۲۱

لطفا تخفیف بیشتر!

Negar
۱۳۹۹/۱۲/۲۶

به نظرم خیلی کتاب خوب و جامعی بود برای نوشتن . پر از مطالب جدید فقط اینکه حیف که جای بقیه جلدهاش خالیه.

MTA
۱۴۰۱/۰۵/۱۷

همانطور که شماره کتاب مشخص می‌کنه این کتاب دقیقا برای افراد تازه کاره یعنی کسی که تا حالا تو عمرش قلم دست نگرفته و هیچ چیزی از نویسندگی نمیدونه با خوندن این می‌تونه کارش رو شروع کنه. همون‌طور که در

- بیشتر
Sanam Asadi
۱۳۹۹/۰۵/۱۶

من واقعا لذت بردم...نویسنده اش کاملا با داستان آشناس فقط قبل از خوندنش باید با اصطلاحات پایه نویسندگی آشنا باشین

محمدرضا
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

برای شروع قلم‌فرسایی برای مشتاقان نویسندگی، خوب است. قسمت های آخر این جلد که درمورد ایده صحبت میکند، برای من کاربردی تر و جذاب تر بود.

soraya sedghi
۱۴۰۲/۰۴/۰۲

برای کسانی‌که می خواهندبنویسندعالی ست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۱)
کلمه‌های یک داستان مدرن ممکن است ظروف سفالی قابل استفاده‌ای باشند که مثل طلا برق می‌زنند، مثل کلمه‌های داستان‌های اسکات فیتزجرالد و ممکن است پرِ آتش‌بازی باشند، مثل کلمه‌های داستان‌های ویلیام فاکنر
Dexter
نویسنده باید اول از همه خودش داستان را باور کند.
Dexter
همهٔ ما زیر پوسته‌های پیش‌داوری، ارزش‌های نادرست، بیهودگی و عقاید خودبینانه پنهان شده‌ایم. وقتی بتوانید جای ناراحت شدن فکر کنید، عناصر حیاتی را برای تبدیل شدن به نویسنده‌ای خوب در اختیار خود قرار خواهید داد.
Dexter
اگر می‌خواهید این چالش را تجربه کنید و داستانی آن‌قدر قدرتمند روی کاغذ بیاورید که بتواند با تلویزیون، سینما و رادیو رقابت کند و توجه خواننده‌ای را که از همه‌سو مورد هجوم است، جلب کند، باید صرفه‌جویی را تمرین کنید.
Dexter
اولین قاعده برای نویسنده‌های تازه‌کار، بسیار ساده، بی‌دردسر و حتا لذت‌بخش است: قبلِ این‌که شروع به نوشتن کنید، بخوانید؛ هم داستان کوتاه و هم رمان. تا حد مستی داستان بخوانید.
حسین حیدری
نویسنده باید اول از همه خودش داستان را باور کند.
Dexter
«هنر داستان‌نویسی، هنر کوتاه‌نویسی است»
Dexter
مجموعهٔ حرفه: داستان‌نویس ترجمه‌ای است از مجموعهٔ Handbook of Short Story Writing. در این مجموعهٔ چهارجلدی، مقاله‌های مستقلی از نویسنده‌ها، منتقدان و مدرسان ادبیات داستانی گردآوری شده است. جلد اول مجموعه به عنوان یک مدخل دربارهٔ «اهمیت داستان»، «نویسندگی به عنوان حرفه» و «ایده‌پردازی» بحث می‌کند. در جلد دوم و سوم مجموعه مسائل تکنیکی به بحث گذاشته می‌شوند و نویسنده‌های مقاله‌ها به شکلی عملی و با مثال‌ها و نمونه‌های قابل درک تلاش می‌کنند تا عناصر داستان را به مخاطب معرفی و چگونگی ساخت‌وپرداخت‌شان را در داستان تشریح کنند. «پی‌رنگ»، «شخصیت‌پردازی» و «زاویه‌دید» مباحث جلد دوم مجموعه را تشکیل می‌دهند و در جلد سوم نیز «صحنه‌پردازی»، «تغییر وضعیت و موقعیت»، «گفت‌وگو» و «توصیف» به بحث و بررسی گذاشته می‌شوند. در جلد چهارم مسائل تکمیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد: ساخت‌وپرداخت «اول، وسط و آخر» داستان، «شگردهای مغفول»، «بازنویسی» و «فروش داستان».
S
پیش از شروع داستان می‌توانید چند مانع در ذهن‌تان بسازید و به کمک آن‌ها از صرف زمان زیاد برای ویرایش داستان‌تان جلوگیری کنید.
Dexter
یکی از راه‌های به دست آوردن ایده‌های داستانی این است که همیشه دفترچه‌ای همراه خود داشته باشید و مطالب مجله‌ها و روزنامه‌ها، فکرهاتان، مشاهدات‌تان و هر چیز ثبت‌کردنی دیگر را در آن یادداشت کنید. سعی کنید به این کار عادت و در ذهن‌تان نهادینه‌اش کنید. این‌ها مواد اولیه‌اند. سانسورشان نکنید. جلوشان را نگیرید. بعداً می‌توانید بروید سراغ‌شان، از میان‌شان خوب‌ها را انتخاب کنید، و بقیه را دور بریزید.
کاربر 27474

حجم

۱۷۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱۷۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان