دانلود و خرید کتاب ژنرال در هزارتوی خود گابریل گارسیا مارکز ترجمه هوشنگ اسدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ژنرال در هزارتوی خود

گابریل گارسیا مارکز(۲۰۱۴- ۱۹۲۷)، نویسنده کلمبیایی برنده نوبل ادبیات است. «ژنرال در هزارتوی خود» رمانی است که شرح حالی از واپسین روزهای زندگی رهبر و آزادی‌خواه کلمبیا، سیمون بولیوار، به‌دست می‌دهد. رؤیای بزرگ سیمون بولیوار که تاریخ او را با نام «آزادی‌بخش» ستوده است، متحد کردن کشورهای امریکای لاتین بود. یک و نیم قرن پس از عبور سیمون بولیوار از تاریخ، مارکز در این کتاب از دیدگاهی تازه و در اثری جذاب به او نگریسته است. آثار و مدارک تاریخی کتاب بر اساس واپسین سفر بولیوار از بوگوتا به نوار ساحلی کلمبیا به قصد سفر به اروپا است. با توجه به شواهد تاریخی، مارکز در این کتاب تصویری جالب از ناامیدی، بیماری و مرگی که به ناچار بر عشق بولیوار به سلامتی و زندگی چیره می‌شود را به نمایش گذاشته است. هر چند بسیاری از منتقدان ساکن امریکای لاتین اذعان کرده‌اند که این کتاب ضربه بزرگی به یکی از سرشناس‌ترین و نمادین‌ترین افراد این قاره وارد کرده‌ است. آن‌ها عمده مطالب این کتاب را خلاف واقع دانسته و آن را صرفا به زندگی سیمون بولیوار از منظر مارکز تشبیه کرده‌اند؛ هر چند برخی دیگر از منتقدان ادبی این کتاب را به مثابه آهنگی نویدبخش تشبیه کرده‌اند که به ارتقای فرهنگ این قاره و به چالش کشیدن مشکلات سیاسی و فرهنگی در این منطقه جغرافیایی کمک شایان توجهی کرده‌ است. موافقان این کتاب عقیده دارند که مارکز دریا را در متن این کتاب به‌عنوان نمادی برای زندگی نوین و جهانی نو در منطقه امریکای جنوبی به‌کاربرده و سیمون بولیوار (که در این کتاب نمادی از خودکامگان منطقه به شمار می‌آید) برای ترک کلمبیا هر چه به دریا نزدیک‌تر می‌شود، شانسش برای زندگی کمتر شده و یأس و ناامیدی بیش‌تری در برابر خود می‌بیند.
معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

نظرات کاربران

totoro
۱۳۹۹/۰۵/۱۹

این کتاب غم انگیز اما خواندنی،داستان ۷ماه مانده به مرگ سیمون بولیوار،یکی از رهبران استقلال آمریکای لاتین را برایمان تعریف میکند. آمریکای لاتین سرزمینی است که در آن به لطف وجود مشکلات ناشی شده از قدرت و دارندگان آن، سبک

- بیشتر
Mehrshad
۱۴۰۰/۰۳/۳۰

این رمان عالی. من این کتاب رو از یکی از سوال های برنامه ( دورهمی 5 ) دیدم

من
۱۳۹۷/۰۶/۰۱

نتونستم عشق سال های وباشو تموم کنم نه بخاطر اینکه نفهمم کتابو ، بلکه بخاطر اینکه به شدت روم تاثیر گذاشت و عملا اگه ادامه شو میخوندم نابود میشدم کسی میدونه الان اگه بخام از مارکز کتابی بخونم از کدوم

- بیشتر
وحید
۱۳۹۴/۰۹/۱۱

من دوست دارم کلا ب مارکز س ستاره بدم😁

S
۱۳۹۶/۰۵/۱۹

کتاب سختیه؟؟؟

موصیو
۱۳۹۴/۰۷/۱۶

خیلی خوبه، توصیه می کنم بخونیدش، این قیمت هم واقعا مفته مرسی طاقچه مرسی ثالث! دمتون گرم

m.a.m
۱۳۹۴/۰۷/۱۶

مارکز که واقعا خوبه، دمتون گرم قیمت کتاب هم عالیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
«ریشه‌کن کردن خرافات از ریشه‌کن کردن عشق دشوارتر است.»
1976
ماریا گفت: «تو را چه خدا فرستاده باشد چه شیطان، بگو چه می‌خواهی؟» ژنرال گفت: «تو را.»
1976
ژنرال او را به ننویش برد و یک لحظه از بوسیدنش دست برنداشت و او نیز خود را نه از روی میل، بلکه از سرِ ترس، تسلیم ژنرال کرد. دختر باکره بود و فقط وقتی جرئتش را بازیافت، گفت: «من برده‌ام، آقا!»
1976
فیلدمارشال سوکره گفت: «این بازی تقدیر است. گویا ما نهال آرمان استقلال را چنان عمیق کاشتیم که حالا این کشورها می‌کوشند از یکدیگر مستقل شوند.» جواب ژنرال خیلی باصلابت بود: «جملات نفرت‌انگیز دشمن را، حتی اگر مثل این یکی درست باشد، تکرار نکن.»
⬛ INFINITE ⬜
ژنرال او را با همه نیرو در آغوش گرفت و همان‌طور نگهش داشت تا نتواند تکان بخورد و با بوسه‌های نرم، پیشانی، چشم‌ها، گونه‌ها و گردنش را آن‌قدر نوازش کرد تا آرام گرفت. بعد شال را باز کرد و نزدیک بود نفسش بند بیاید. دختر هم کاملاً برهنه بود، زیرا مادربزرگش که با او در یک اتاق می‌خوابید برای این‌که مانع بیرون رفتن و سیگار کشیدنش شود، لباس‌هایش را پیش خود نگه داشته بود، غافل از این‌که او سحرگاهان خود را در شال می‌پیچاند و خارج می‌شود.
1976
ناامیدی، رستگاریِ نفرین شدگان است
totoro
من تحت سلطه سرنوشتی هستم که از آن خودم نیست.»
1976
آخرین وصیتنامه‌اش را دیکته می‌کند. وقتی پزشک برای اعتراف و طلب آمرزش پافشاری می‌کند، بولیوار می‌گوید: «این‌ها چه معنایی دارد...؟ آیا من می‌توانم آن‌قدر مریض باشم که شما با من درباره وصیت و اعتراف حرف بزنید...؟ اصولاً چگونه خواهم توانست از این هزارتو نجات پیدا کنم!»
ne145gy
وقتی مشکلات هیچ راه‌حلی نداشتند، او خود را با حل خیالی آن‌ها دلخوش می‌کرد.
Faezeh.A
گفت: «در نیروی مقاومت‌ناپذیر عشق، قدرت بزرگی هست. چه کسی این حرف را زده؟» خوزه پالاسیوس گفت: «هیچ کس.»
سیاوش

حجم

۳۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۳۶۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
تومان