دانلود و خرید کتاب بازگشت زرتشت هرمان هسه ترجمه علی غضنفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازگشت زرتشت اثر هرمان هسه

کتاب بازگشت زرتشت

نویسنده:هرمان هسه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بازگشت زرتشت

«بازگشت زرتشت» برگزیده‌ای از نامه‌های هرمان هسه (۱۸۷۷-۱۹۶۲) نویسنده آلمانی و برنده نوبل ادبیات ۱۹۴۶ است. محتوای نوشته‌های هسه عموما علیه گسترش صنعتی‌شدن و گرایش توده‌ها به شهرنشینی است و از ویژگی‌های دیگر آثار وی روح گرایی و گرایش به عرفان است. برخی از منتقدین عقیده‌دارند هسه تلاش می‌کند تا این جهان‌بینی روح‌گرایانه خود را از طریق ادبیات منتقل کند. آثار هسه به دلیل ضد جنگ و ناسیونالیسم بودن از سال ۱۹۳۷ فقط پنهانی به فروش می‌رفت. هرمان هسه در ابعاد اندیشهٔ ادبی خویش متأثر از شخصیت‌هایی مانند جورج هامان پایه‌گذار عصر اندیشهٔ طغیان و فشار و هم‌چنین نیچه، گوته و شیللر است و در ابعاد اندیشهٔ سیاسی پیوسته در حال دگرگون شدن است. کتاب حاضر دربردارنده سیزده نامه از هسه است که برخی از آنها به اشخاص و نزدیکان نوشته شده‌اند و برخی حالت سرگشاده دارند. هسه در اولین نامه خطاب به جوانان آلمان نوشته‌است: روزگاری یک روح آلمانی وجود داشت، در آلمانی‌ها شجاعت آلمانی و مردانگی آلمانی وجود داشت. شجاعتی پسندیده و نه این‌چنین گلّه‌وار و نسنجیده که امروز از توده‌های مردم سر می‌زند. آخرین اندیش‌مند بزرگ آن شجاعت‌ها نیچه بود که در آن دورهٔ سازندگی و بنیان‌گزاری‌ها ـ دورهٔ سوم قرن نوزدهم ـ و با آن اندیشه‌ها و باورهای مردمی در آلمان، او را نیز برخی یک خائن به میهن و یک ضدآلمانی نامیدند. ندای من یادآور او خواهد بود، یادآور شهامت او، یادآور تنهایی‌اش. به‌جای فریادهای بی‌ارزش توده‌گرایانه که تأثیر اشک‌برانگیز آن‌ها به هیچ‌روی خوشایندتر از تأثیر خشن و گزاف‌گویی آن دوران بزرگ نیست، امروز این ندا برخی حقیقت‌ها، تجربه‌ها و زوال‌ناپذیری روح و روان را به خردمندان نسل جوان آلمان یادآور می‌شود. باشد که هر کس بر مبنای نیاز و براساس وجدان، در برابر مردم و جامعه رفتار کند، چون هر کس که خود و روانش را در این راه نادیده گیرد، بی‌ارزش خواهد بود

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۴/۱۴

(۴-۱۷-[۵۸]) ۱۳ تا نامه از هرمان هسه، که در زمان ها و شرایط مختلف و بیشتر با موضوعات مربوط به جنگ نوشته شده؛ بخش مهمِ کتاب همون نامه ی نخسته که زرتشت، جوانانِ آلمانی رو دعوت به "خویشتن" میکنه. و تاکیدش

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
می‌خواهم به این دانش‌جو حق بدهم و بگویم که او در بین تمامی اسامی که برای او مقدس هستند، از یک اسم هم نام برده که برای من و تمامی کسانی که شبیه من می‌اندیشند، محترم است: بتهوون.
Mohammad
شاید درد نه از مردم باشد، نه از سرزمین پدری، نه از قدرت جهانی و نه از دموکراسی. شاید خیلی ساده سرچشمهٔ درد خود «تو» باشی،
yazdaan
شما باید بیاموزید که خودتان باشید، همان‌گونه که من زرتشت بودن را آموخته‌ام. شما باید دست از این‌کار بردارید که دیگری باشید، که هیچ‌کس نباشید، که صدای دیگران را تقلید کنید و چهرهٔ بیگانگان را به جای چهرهٔ خود بگیرید.
yazdaan
اگر باز هم خواهان داشتن مردان و اندیش‌مندانی هستیم که آینده را برای ما گران‌مایه کنند، نباید از انتها و با شکل‌های حکومت و روش‌های سیاسی جاری، بلکه باید از ابتدا و با ساختن شخصیت‌ها آغاز کنیم. نوشتهٔ کوتاه من، از این نکات سخن می‌گوید.
مادربزرگ علی💝
در سال ۱۹۴۵ در زمان کنفرانس مالتا می‌نویسد: «وقتی که می‌خوانم امریکایی‌ها می‌خواهند مدیریت دنیا را به عهده بگیرند، یاد جملهٔ کنفسیوس می‌افتم که در برابر یک فرد چینی پُرمدعا ایستاده و می‌گوید: آیا این همان کسی نیست که می‌داند نمی‌تواند و نمی‌شود ولی باز هم انجام می‌دهد؟»
مادربزرگ علی💝
ما بسیار آدم می‌کشیم! ما تنها در جن‌گ‌های احمقانه، در تیراندازی‌های خیابانی انقلاب و تنها در جریان اعدام‌های احمقانه آدم نمی‌کشیم، بلکه در هر گام این کار را انجام می‌دهیم. ما آدم می‌کشیم و این کار را با سوق دادن از سر نیاز جوانان مستعد به شغل‌هایی که مناسب آن‌ها نیست، انجام می‌دهیم. ما با بستن چشم‌ها بر روی فقر و نیاز و ننگ آدم می‌کشیم. ما با فراغ بال و بی‌تفاوتی نهادهای مستقر در جامعه، دولت، مدارس و دین کاذب را می‌بینیم و با دورویی، به‌جای این‌که رو از آن‌ها برگردانیم، تأییدشان می‌کنیم.
yazdaan
سرانجام خواهید آموخت که بتی وجود ندارد!
yazdaan
«به انسان چیزی داده شده که او را به خدای‌گونگی می‌رساند و به یادش می‌آورد که در این مقام باید سرنوشتش را شناسایی و در آن دخالت کند. سرنوشتی زیبا و انسان‌ساز تا رسیدن به جایگاه‌های بزرگ و بلند. من از آن حیث زرتشت هستم که سرنوشت زرتشت را تشخیص داده‌ام. از آن حیث که زندگی‌اش را زندگی کرده‌ام. اندک کسانی سرنوشت‌شان را تشخیص می‌دهند. اندک کسانی زندگی خود را زندگی می‌کنند. بیاموزید که زندگی خود را زندگی کنید! بیاموزید که سرنوشت خود را خود تشخیص دهید!
yazdaan
من هیچ‌گاه در مورد انسان‌ها براساس عقیدهٔ آن‌ها داوری نمی‌کنم، بلکه این شخصیت آن‌هاست که ملاک قضاوت من است.
شاهین احمدی
به این پرنده گوش کنید! به ندایی که از درون‌تان می‌آید، گوش کنید! هنگامی‌که این ندا به خاموشی می‌گراید، آن‌گاه بدانید که چیزی درست نیست، چیزی رو به‌راه نیست، و شما در راهی نادرست قرار گرفته‌اید. اما وقتی پرندهٔ شما می‌خواند و سخن می‌گوید، بی‌دریغ او را دنبال کنید؛ به سوی هر دامی و به سوی دورترین و سردترین تنهایی و به سوی تاریک‌ترین سرنوشت!
Call_Me_Mahi

حجم

۱۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۰۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
۳۰,۵۰۰
۵۰%
تومان