دانلود و خرید کتاب تازه‌کارها ماریو بارگاس یوسا ترجمه خجسته کیهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تازه‌کارها

«تازه‌کارها» نوشته ماریو بارگاس یوسا(-۱۹۳۶)، نویسنده پرویی است. این کتاب دربردارنده ۷ داستان کوتاه از دوران جوانی و دانشجویی این نویسنده مشهور آمریکای لاتین است. در بخشی از داستان «تازه‌کارها» از این کتاب می‌خوانیم: در آن سال آن‌ها هم‌چنان شلوار کوتاه می‌پوشیدند و ما هنوز سیگاری نشده بودیم. آن‌ها ساکر را به همۀ بازی‌ها ترجیح می‌دادند و ما موج‌سواری یاد می‌گرفتیم و شیرجه از دایو بلند کلوپ تراس‌ها. و آن‌ها شیطان بودند، با گونه‌های نرم و کنجکاو و بسیار چابک و خوش‌اشتها. در همان سالی که سلار در آکادمی شامپانیات ثبت‌نام کرد. برادر لئونیکو، راست است که قرار است یک شاگرد جدید بیاید؟ در کلاس سوم آ، نه برادر؟ برادر لئونیکو موهایی را که روی پیشانی‌اش ریخته بود کنار زد: بله، حالا بهتر است سکوت را رعایت کنید. یک روز صبح در ساعت بازرسی، درحالی‌که دست پدرش را گرفته بود، آمد و برادر لئونیکو او را برد سر صف، چون قدش حتی از روخاس هم کوتاه‌تر بود، و بعد او را ته کلاس سر یک میز خالی نزدیک ما نشاند. اسمت چیه جوان؟ سلار. و اسم تو؟ چوتو. و تو؟ چینگلو. و تو؟ مانی. و تو. لالو. ساکن میافلورس؟ بله، از یک ماه پیش، قبلا در سنت‌آنتونیو زندگی می‌کردم ولی حالا خانه‌مان در ماریسکا کاستیاست، نزدیک سینما کلینا. از آن درس‌خوان‌ها بود. (اما با تملق میانه‌ای نداشت) در هفتۀ اول پنجم شد، اما بعد همیشه اول می‌شد تا آن اتفاق افتاد. بعد شروع کرد به گند زدن و نمرۀ بد گرفتن. برادر لئونیکو می‌گفت چهارده اینکای نامدار و او نام‌شان را پشت هم ردیف می‌کرد، ده فرمان، سه قطعه از سرود مذهبی ماریست، شعر «پرچم من» سرودۀ لوپز آلبوخار ــ یک‌نفس همه را می‌گفت. لالو گفت: این سلار عجب بچۀ زرنگیه و برادر، حافظۀ عالی‌ای هم داره، و خطاب به ما: شما شیطون‌ها هم بهتره از اون یاد بگیرید.
معرفی نویسنده
عکس ماریو  بارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا

ماریو بارگاس یوسا در ۲۸ مارس ۱۹۳۶ در شهر آرکیپا واقع در جنوب پرو به دنیا آمد. خانواده‌ی یوسا از طبقه‌ی متوسط بود. پدرش ارنستو کارمند یک شرکت هوانوردی و مادرش دورا که از خانواده‌ای سیاست‌پیشه بود، چندی پیش از تولد او از یکدیگر جدا شدند. پدر یوسا پس از جدایی با زنی آلمانی وارد رابطه شد و ماریو پس از طلاق والدینش نزد خانواده‌ی مادری‌اش در آرکیپا رفت تا با آن‌ها زندگی کند. چندی بعد پدربزرگش به کنسول‌گری افتخاری پرو در بولیوی خوانده شد تا بار سفر به کوچابامبا بندد.

نظرات کاربران

سید رضا بهروزنژاد
۱۴۰۰/۰۷/۲۸

با سلام من برای شروع از یوسا این کتاب رو خریدم که کار اشتباهی بود داستاناش غیر از داستان مهمان بنظرم اصلا خوب نبود البته قلم یوسا اینجا هم خوبه اما داستانهای کتاب عمیق نیستن (کتاب اول یوساست) من خودم تصمیم گرفتم با

- بیشتر
Omid r kh
۱۳۹۶/۰۵/۱۲

کتاب تختی بود، به نظرم عادیه چون اسم کتابم داره مارو ارجاع میده به دوره ای که یوسا تازه کار بوده، جز یک داستان، من نتونستم توی بقیش اون درگیریای همیشگی یوسا رو ببینم و عمیق بودنشو

mohammadreza
۱۳۹۵/۱۲/۰۴

awli

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
آنچه محرز است، این است که ادبیات نمی‌تواند مشکلات را حل کند ــ بلکه آن‌ها را طرح می‌کند ــ و به‌جای شادسازی بیش‌تر آدم‌ها را محزون می‌کند. همه‌اش همین است. همین بخشی از روش زندگی من است که حاضر نیستم هیچ شیوۀ دیگری را جایگزینش کنم.
خاک
از وقتی در روزنامه‌ای خوانده بودم که در منطقۀ آند، یک سگ عضو بدن بچۀ نوزادی را دریده و او را اخته کرده، این واقعه از ذهنم بیرون نمی‌رفت و به داستانی دربارۀ این لطمۀ عجیب فکر می‌کردم؛ جراحتی که برخلاف سایر زخم‌ها به جای آن‌که به مرور التیام یابد، دهان باز می‌کرد.
خاک

حجم

۱۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۱۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان