دانلود کتاب صوتی تدفین مادربزرگ با صدای متین بختی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تدفین مادربزرگ اثر گابریل گارسیا مارکز

دانلود و خرید کتاب صوتی تدفین مادربزرگ

معرفی کتاب صوتی تدفین مادربزرگ

کتاب صوتی تدفین مادربزرگ نوشتهٔ گابریل گارسیا مارکز و ترجمهٔ قاسم صنعوی است. متین بختی گویندگی این مجموعه داستان صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی تدفین مادربزرگ

کتاب صوتی تدفین مادربزرگ شرح ماجرای زندگی و مرگ «مادربزرگ» از لحظاتی پیش از مرگ اوست؛ مادربزرگی که «در تمام طول این قرن، مرکز ثقل ماکوندو بود» و «فرمانروایی می‌کرد». در نهایت هم این کتاب صوتی، با توصیف مراسم تشییع جنازه و تدفین او خاتمه می‌یابد؛ البته نه به‌صورت خطی؛ مانند باقی داستان‌ها و رمان‌های گابریل گارسیا مارکز، پس از آنکه قدری از ماجرا در زمان حال گفته می‌شود، مارکز ما را به پیشینهٔ آن ماجرا می‌برد که تا از پس و پشت آن هم باخبر شویم.

داستان‌های مجموعهٔ صوتی تدفین مادربزرگ مانند سایر داستان های مارکز سرشار از لحظات تخیلی و توأم با طنز و شخصیت‌های سادهٔ روستایی است. کشیش پیر و تقریباً ۱۰۰ساله‌ای که شیطان و یهودی سرگردان را به چشم می‌بیند، مردمی که با حیرت می‌بینند پرندگان توری‌ها را می‌شکافند تا در اتاق‌های خانه‌ها بمیرند، دزدی که چیزی برای ربودن نمی‌یابد و ناچار گوی‌های بیلیارد را می‌دزدد و این‌گونه یگانه‌وسیلهٔ سرگرمی مردان روستا را از آنان می‌گیرد؛ پاپ که سوار بر «گوندوله» سیاه خود از طریق باتلاق‌های جنگل خود را به روستای ماکوندو می‌رساند تا در مراسم خاکسپاری مسخرهٔ مادربزرگِ خودکامه و مادرسالاری حضور یابد که خبر مرگش عزای ملی مسخره‌ای راه می‌اندازد و… . عناوین داستان‌های این کتاب عبارتند از: خواب نیمروز سه‌شنبه، روزی چون روزهای دیگر، در این دهکده دزدی وجود ندارد، بعدازظهر شگفت بالتاثار، بیوهٔ مونتی یل، یک روز بعد از شنبه، گل‌های مصنوعی، تدفین مادربزرگ.

شنیدن کتاب صوتی تدفین مادربزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر اسپانیایی‌زبان و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گابریل گارسیا مارکز

گابریل گارسیا مارکز در سال ۱۹۲۸ در کلمبیا به دنیا آمد. او داستان‌نویس و رمان‌نویسی است که به حرفۀ روزنامه‌نگاری نیز مشغول بود. مارکز خبرنگار و منتقد فیلم نیز بود و نمایشنامه و فیلم‌نامه هم می‌نوشت. برخی گابریل گارسیا مارکز را محبوب‌ترین و شاید بهترین نویسنده در اسپانیا، پس از سروانتس می‌دانند. این نقل‌قولی از «کارلوس فوئنتس» (نویسنده) است.

مارکز در کودکی، پیوسته در معرض افکار، باورها و قصه‌های خیالی و خرافاتی مردم اطرافش بود؛ به‌طوری‌که تفکیک خیال و واقعیت از یکدیگر برایش سخت و دشوار شده بود. این نویسندۀ مشهور در دوران جوانی در رشتۀ حقوق تحصیل می‌کرد، اما آن را رها کرد و به نوشتن روی آورد. گابریل گارسیا مارکز نخستین داستان خود را در سال ۱۹۴۶ در یک روزنامه به چاپ رساند. این داستان «سومین استعفا» نام داشت. درون‌مایه‌های تاریخی که حاصل و نشان‌دهندۀ شناخت گابریل گارسیا مارکز از کشورش است، در آثار او هویداست. سبک نگارشی مارکز را رئالیسم جادویی می‌دانند. این سبک، در بستری واقع‌گرایانه، حاملِ رخدادهایی غیرواقعی است. برخی از آثار او عبارتند از: صد سال تنهایی، عشق سال‌های وبا، شرح وقایع پیشگویی‌های مرگ، تشکیلات سری شیلی، ژنرال در دخمهٔ پر پیچ‌وخم، مهاجر غریبه، عشق و مصیبت‌های دیگر، حقیقت ماجراجویی‌های من، کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد، اسیر ساعت شیطانی، یک روز پس از شنبه، تدفین مادربزرگ و... .

گابریل گارسیا مارکز در سال ۲۰۱۴ در مکزیکوسیتی درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب صوتی تدفین مادربزرگ

«و شما، ای دیرباوران سراسر جهان، اینک سرگذشت واقعی «مادربزرگ»؛ فرمانروای مطلق خطه ماکوندو که مدت نودودو سال بر قلمروی خود فرمانروایی کرد و در سه‌شنبهٔ آخر ماه سپتامبر، در میان رایحهٔ خوشِ جسدهای قدیسان درگذشت.»

«باری، چهارده هفتهٔ پیش، به‌دنبال شب‌های بی‌پایان ضماد و مرهم‌کاری و بادکشی و حجامت، مادربزرگ که بر اثر احتضارِ آمیخته به هذیان از پا در آمده بود، تقاضا کرد که او را در صندلی گهواره‌ای کهنه‌اش که از گیاهان خزنده بود، بگذارند تا بتواند آخرین خواسته‌هایش را بیان دارد. این یگانه تشریفاتی بود که او پیش از مرگ باید به‌جا می‌آورد.»

معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

در جمع زنان
چزاره پاوزه
گردهمایی
آن انرایت
در کشور مردان
هشام مطر
گریز با چادر
کریستین بک
یک شب پاییزی: داستان‌های کوتاه از نویسندگان بزرگ روس
فئودور داستایفسکی
مرد خاموش
آلبر کامو
جان‌سخت و کم‌شانس
بنانا یوشیموتو
سرزمین دروغین
ولادیمیر ناباکوف
تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش
هاروکی موراکامی
پسری که از دخترها فراری بود
کورت ونه‌گات
وقایع لحظه به لحظه یک قتل از قبل اعلام شده
گابریل گارسیا مارکز
برف‌های کلیمانجارو
ارنست همینگوی
میهن فروش
پل بیتی
حمله دوم به نانوایی
هاروکی موراکامی
الینکای عزیز و چند داستان‌ دیگر
آنتوان چخوف
راسته‌ی کنسروسازی
جان اشتاین‌بک
بل‌آمی
گی دو موپاسان
کجا می‌ریم بابا؟
سعیده بوغیری
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۲۳۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۲۳۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان