دانلود و خرید کتاب شهری با میله های آهنی مارک پئیر ترجمه ابراهیم صدقیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهری با میله های آهنی اثر مارک پئیر

کتاب شهری با میله های آهنی

نویسنده:مارک پئیر
انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شهری با میله های آهنی

کتاب شهری با میله های آهنی نوشتهٔ مارک پئیر و ترجمهٔ ابراهیم صدقیانی است و نشر نو آن را منتشر کرده است. این رمان دربارهٔ ایستادگی در برابر زور و استبداد است.

درباره کتاب شهری با میله های آهنی

مارک پئیر، نویسنده فرانسوی، متولد ۱۹۰۴ در مارسی است و سال ۱۹۸۱ درگذشت. رمان «شهری با میله‌های آهنی» او یک اثر ضداستبدادی است.

کتاب شهری با میله های آهنی به خواننده‌ها گوشزد می‌کند که: اگر این حکم پذیرفته باشد که ملت‌ها دارای همان حکومتی هستند که شایستگی‌اش را دارند، آن‌گاه هر حکومتی و نیز هرچه بر سر هر ملتی آید مشروع است. اما همواره حتی زیر حکم حکومتِ جور کسانی خواهند بود که نومیدانه زمزمه کنند که به ضرب گلوله از پا درآمدن صد بار بهتر از دست روی دست گذاشتن و آرام نشستن است. در شهری با میله‌های آهنی، هیچ‌کس نه انتقادی به زبان می‌آورد و در آن انتقادی شنیده می‌شود. همه هم خود را مکلف می‌دانند طبق انتظار دستگاه حاکم زندگی کنند.

اما یک فرد به‌نام لوانتن در این‌شهر حضور دارد که چشم باز کرده و محیط پیرامون خود را می‌بیند و موفق می‌شود دیگرانی را پیدا کند که مثل خودش شوریده هستند.

 لِوانتنِ شهری با میله‌های آهنی، به ترسِ حاکمِ جور آگاه می‌شود، چشم می‌گشاید و پیرامون خود را نیز می‌بیند و دیگرانی را می‌یابد همچون خودش شورمند و آگاه‌شده از ترسِ امپراتور، دیگرانی که سودای روزی را در سر می‌پرورند که شعله‌ای بخیزد و قصر پشتِ میله‌های آهنی را در کام کشد و مردمان به خاموشی‌اش نشتابند و خود بر آتش بدمند و به قصر یورش برند و حاکم جور را به زیر کشند.

اما آرزوهای مردمانی این اندازه فسرده و ترس‌خورده یک‌شبه به بار نمی‌نشیند. شاید انسانِ زیسته در استبداد و خوکرده به استبداد بتواند تندیس جور را به پتک از جای برکَنَد، اما نفسِ ظلم‌کردن و ظلم‌دیدن به این آسانی‌ها زدودنی نیست؛ کم‌رنگ می‌شود، اما پاک نمی‌شود.

رمان «شهری با میله‌های آهنی» در ۱۶ فصل نوشته شده است.

خواندن کتاب شهری با میله های آهنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رمان‌هایی با موضوع ایستادگی در برابر حکومت‌های مستبد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شهری با میله های آهنی

«ژئولینبورگ شهری است عبوس و تقریبا تاریک. کوچه‌هایش طویلند و نه چندان عریض. دیوار خانه‌ها نیز مرتفع است... آیا این خفگی را در رطوبت هوا و فقدان نور خورشید باید جست؟ دیوارها و نماها در آن شبیه مجتمع‌های مسکونی کارگران معدن و شهرهای قدیمی، خاکستری و غم‌انگیزند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۵۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان