دانلود و خرید کتاب متعلقات و ملحقات آرتور شوپنهاور ترجمه رضا ولی یاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متعلقات و ملحقات اثر آرتور شوپنهاور

کتاب متعلقات و ملحقات

انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب متعلقات و ملحقات

کتاب متعلقات و ملحقات نوشتهٔ آرتور شوپنهاور و ترجمهٔ رضا ولی یاری است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است. این کتاب مجموعه مقالات شوپنهاور است.

درباره کتاب متعلقات و ملحقات

کتاب متعلقات و ملحقات شامل گزیده‌هایی از مجموعه مقالات دو جلدی شوپنهاور، با عنوان متعلقات و ملحقات است که البته بخش اعظم این مقالات را دربرمی‌گیرد. متعلقات و ملحقات، علاوه بر اینکـه نخستین کتابی بود که طعم شهرت را به شوپنهاور چشاند و نام او را سر زبان‌ها انداخت و پس از آن بود کـه مردم متوجه اصل فلسفه‌ٔ او و آثـار اصلی‌اش شدند، پر است از عبارات درخشان و جملات نغز و سخنان تازه و بدیعی که خواندنشان برای خواننده بسیار لذت‌بخش، هیجان‌انگیز و آموزنده خواهد بود.

فصل‌ها و بخش‌های این کتاب از این قرار هستند:

کتاب اول

پاره گفتارهایی در باب تاریخ فلسفه

۱. دربارهٔ تاریخ فلسفه

۲. فلسفهٔ پیشاسقراطی

 ۳. سقراط

۴. افلاطون

۵ . ارسطو

۶. رواقیان

۷ . نوافلاطونیان

۸. غنوسیان

 ۹. اسکوتوسِ اریگِنا

۱۰ . مکتب مدرسی

۱۱. فرانسیس بیکن

 ۱۲. فلسفهٔ متأخرین

۱۳. شفاف‌سازی‌های بیشتر دربارهٔ فلسفهٔ کانتی

۱۴. برخی ملاحظات دربارهٔ فلسفهٔ خودم

در باب فلسفه در دانشگاه‌ها

در باب فلسفه و روش آن

در باب منطق و دیالکتیک

برخی ملاحظات در باب برابرنهادهٔ شیء فی‌نفسه و پدیدار

در باب فلسفه و علوم طبیعی

ملاحظات بیشتر در باب آموزهٔ تصدیق و انکار ارادهٔ حیات

کتاب دوم

نظراتی دربارهٔ عقل به طور کلی و از هر حیث

چند کلمه در باب وحدت وجود

در باب اخلاق

در باب حقوق و سیاست

ملاحظاتی در باب ادبیات سانسکریت

ملاحظات باستان‌شناختی

ملاحظات اسطوره‌شناختی

در باب متافیزیک امر زیبا و زیباشناسی

در باب قضاوت، نقد، تحسین و شهرت

در باب زبان و کلمات

واژه‌نامه

خواندن کتاب متعلقات و ملحقات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ فلسفه و طرفداران آرای شوپنهاور پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آرتور شوپنهاور

آرتور شوپنهاور متولد سال ۱۷۸۸ و درگذشته به سال ۱۸۶۰ میلادی است. او یکی از مطرح‌ترین و بزرگ‌ترین فیلسوفان آلمانی است و نظریاتش در حوزهٔ اخلاق، هنر، ادبیات معاصر و روان‌شناسی تاریخ‌ساز است.

کتاب‌های او از این قرار هستند:

۱. در باب حکمت زندگی

۲. جهان و تأملات فیلسوف

۳. متعلقات و ملحقات

مقاله‌ای بیست صفحه‌ای از این اثر پیش‌تر نیز به دست خشایار دیهیمی در کتاب زیر ترجمه شده بود:

مرگ (مجموعه مقالات از متفکران معروف)

۴. جهان همچون اراده و تصور

جهان به مثابه اراده و برابرنهاد

هنر و زیبایی‌شناسی؛ شاهکار فلسفی

۵. دو مسئله بنیادین اخلاق

۶. در باب اراده در طبیعت

۷. هنر همیشه بر حق بودن؛ ۳۸ راه برای پیروزی در هنگامی که شکست خورده‌اید

۸. در باب بینایی و رنگ‌ها

۹. ریشه چهارگان اصل دلیل کافی (رسالهٔ دکتری شوپنهاور در دانشگاه ینا)

۱۰. در باب طبیعت انسان

۱۱. اخلاق، قانون، سیاست

۱۲. زندگی این‌جوری‌ است

۱۳. هنر زنده ماندن

۱۴. هنر حفظ آبرو

۱۵. هنر رفتار با زنان

۱۶. هنر خودشناسی

۱۷. هنر خوشبختی

۱۸. هنر رنجاندن

۱۹. هنر پیر شدن

هفت کتاب اصلی شوپنهاور (شماره ۳ تا ۹) در زمان حیات وی با همین عناوین چاپ شده‌اند و سایر موارد، گردآوری‌های پس از مرگ اوست.

بخشی از کتاب متعلقات و ملحقات

«حکمت سقراط یک جور ایمان فلسفی است. واضح است که سقراط افلاطون تعبیر آرمانی و لذا شاعرانهٔ اندیشه‌های افلاطون است، درحالی‌که در سقراط گزنوفون این‌قدر حکمت نمی‌بینیم. به گفتهٔ لوسینر لوکیانوس، سقراط شکم بزرگی داشت، که از نشانه‌های بارز نبوغ نیست. ولی به‌لحاظ توانایی‌های عقلی زیاد، در مورد همهٔ کسانی که چیزی ننوشته‌اند، و لذا در مورد فیثاغورس نیز، جای تردید وجود دارد. ذهن بزرگ تدریجاً رسالت و موضع خود در قبال بشر را تشخیص می‌دهد؛ درنتیجه، باید آگاه شود که به رمه تعلق ندارد بلکه از شبانان یعنی آموزگاران نوع بشر است. ولی، از این‌جا معلوم می‌شود که او نباید تأثیر مستقیم و قطعی خود را به عدهٔ اندکی که تصادفاً به او نزدیک می‌شوند محدود سازد، بلکه باید آن را به کل بشر تعلیم دهد، تا به استثنایی‌ترین و نادرترین افراد و برگزیدگان تسری یابد. با این حال نوشتن تنها وسیلهٔ سخن گفتن فرد با بشر است. موقع سخن گفتن شفاهی انسان تنها چند نفر را مورد خطاب قرار می‌دهد، و لذا آنچه گفته می‌شود در ارتباط با کل بشر موضوعی شخصی باقی می‌ماند. چون درمقابل این بذر غنی و شریف، این چند نفر عموماً همچون خاکی فقیر و کم رمق‌اند. در چنین خاکی این بذر یا اصلاً رشد نمی‌کند، یا سریعاً به چیز دیگری تبدیل می‌شود. لذا باید از خود بذر مراقبت کرد. ولی این کار به‌وسیلهٔ سنتی که در هر مرحله تحریف می‌شود انجام نمی‌گیرد، بلکه تنها با نوشتن، این یگانه نگهدار راستین اندیشه‌ها، صورت می‌پذیرد. به علاوه، هر متفکر عمیقی لزوماً این انگیزه را دارد که برای رضایت خودش، افکارش را تثبیت و حفظ کند و به بیشترین وضوح و دقت ممکن برساند، و مآلاً آن‌ها را در الفاظ تجسم بخشد. اما تنها نوشتن است که این کار را کامل انجام می‌دهد؛ چون شرح مکتوب اساساً با شرح شفاهی فرق دارد، زیرا تنها شرح مکتوب است که با حداکثر دقت و قطعیت و ایجاز همراه می‌گردد و نتیجتاً به نسخهٔ خالص اندیشه بدل می‌شود. درنتیجه، عجیب است که متفکری بخواهد مهم‌ترین اختراع بشر را بی‌استفاده رها کند. لذا برای من سخت است قبول کنم افرادی که هیچ‌چیز ننوشته‌اند اندیشمندان واقعاً بزرگی بوده‌اند. برعکس، بیشتر مایلم آن‌ها را قهرمانان عملگرایی بدانم که بیشتر به واسطهٔ شخصیتشان اثرگذار بوده‌اند تا عقلشان. پدیدآورندگان والامرتبهٔ اوپانیشادهای وداها آن‌ها را نوشته‌اند، هرچند سانهیتای وداها، که صرفاً مشتمل بر اوراد و ادعیه‌اند، ابتدا فقط به‌صورت شفاهی انتشار یافته بودند.»

معرفی نویسنده
عکس آرتور شوپنهاور
آرتور شوپنهاور

آرتور شوپنهاور در تاریخ ۲۲ فوریه ۱۷۸۸ در شهر دانزیگ در پادشاهی پروس (گدانسک در لهستان امروزی) از پدری هلندی و مادری آلمانی متولد شد. پدرش -که متأثر از اندیشه‌های ولتر بود و از حکومت نظامی‌گر پروس نفرت داشت- بازرگانی آزاده و فرهیخته و مادرش، نویسنده‌ای شناخته‌شده بود. بنیان زندگی مشترک هاینریش فلوریس شوپنهاور و یوهانا هنریته تروزینر چندان مستحکم نبود، چراکه در عین حال که هر دوی آن‌ها جزء طبقه‌ی مرفه و از روشن‌فکران جامعه‌ی خود به شمار می‌رفتند، اختلافات بسیاری با یکدیگر داشتند.

نظرات کاربران

Ali Fili
۱۴۰۲/۰۷/۰۲

پیش از خوانش این کتاب شدیدا مطالعه‌ی اثر دیگر همین فیلسوف یعنی کتاب حکمت زندگی رو توصیه می‌کنم، بطور کلی نثر شوپنهاور بسیار روان و گیرا و البته سرشار از طعنه و طنز هست بطوریکه خواننده رو سرزنده و راضی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
فضیلت تواضع هم صرفاً برای این ابداع شده که سلاحی باشد برای دفاع از خود در برابر حسادت.
Ali Fili
حسادت نشانهٔ قطعی کمبود چیزی است؛ و لذا وقتی که معطوف شایستگی می‌شود، نشانهٔ کمبود شایستگی است.
Ali Fili
برخورد فرد با شایستگی دو حالت دارد؛ یا خودش شایستگی کسب می‌کند، یا شایستگی دیگران را تحسین نمی‌کند. و حالت دوم، به خاطر سهولت بیشترش، در بیشتر موارد ترجیح داده می‌شود. بنابراین به محض این‌که استعداد برجسته در هر شاخه‌ای از شناخت خودش را هویدا می‌کند، همهٔ میانمایگان در آن شاخه متفقاً سعی می‌کنند آن را پنهان کنند و فرصت را از چنگش بقاپند
Ali Fili

حجم

۹۱۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹۲ صفحه

حجم

۹۱۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹۲ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰
۵۰%
تومان