دانلود و خرید کتاب تمشک لئو تولستوی ترجمه علیرضا جباری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تمشک

«تمشک» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه لئو تولستوی(۱۹۱۰- ۱۸۲۸)، نویسنده نامدار روس است. وی بی‌تردید برجسته‌‌ترین رمان‌‌نویس کلاسیک روسی است و اثر جاودان‌ش جنگ و صلح، یکی از ده رمان بزرگ جهان است. از آثار برجسته‌ی دیگرش می‌‌توان آناکارنینا، سونات کریستر، قزاقان، اعترافات، زندگی، چه باید کرد؟ و رستاخیز را نام برد. مجموعه حاضر شامل سی داستان از برجسته‌‌ترین داستان‌‌های لئو تولستوی است. در یکی از داستان‌های کوتاه این کتاب به نام «آلیشا کوزه» می‌خوانیم: «آلیشا نوزده ساله بود که برادرش وارد ارتش شد و پدر او را به جای برادر به عنوان پادو نزد بازرگان فرستاد. چکمه‌های کهنه‌ی برادر و کت و کلاه پدر را به آلیشا دادند و او را به شهر بردند. پوشیدن این لباس‌ها نه تنها برای آلیشا جذابیتی بیش از پیش به بار نیاورد بلکه بازرگان را از دیدن قیافه‌ی او آشفته حال ساخت. بازرگان، نگاهی به آلیشا انداخت و به پدرش گفت: «فکر می‌کردم به جای سمیون مردی واقعی را نزد من خواهی فرستاد؛ اما حالا می‌بینم که به جای او این خپله‌ی بی‌قواره را برایم آورده‌ای.» پدر پاسخ داد: «همه‌ی کارها را بلد است ـ هم می‌تواند اسب زین کند، هم در پی فرمان به هر جا لازم باشد می‌رود و هم این که از هیچ کاری پروا ندارد. درست مثل یک تازی یک ساله می‌ماند؛ اما آرام و رام است.»
معرفی نویسنده
عکس لئو تولستوی
لئو تولستوی
روس | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۱۰

لئو تولستوی نویسنده و فعال اجتماعی-سیاسی روسی است که از طلایه‌داران ادبیات جهان نیز به شمار می‌رود. بسیاری از مورخان ادبی معتقدند تولستوی را می‌توان در کنار «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «گوته»، ستون‌های ادبیات غرب دانست و به جرأت می‌توان گفت که آثار هیچ نویسنده‌ای در جهان به اندازه‌ی او، در فهرست «کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ خواند» قرار نگرفته است.

نظرات کاربران

adnan
۱۳۹۵/۰۷/۳۰

برای رسیدن به قیمت مناسب یک کتاب دیجیتال ( قیمت سایه) به نحوی که هم به نفع خریدار و هم به نفع نویسنده و یا مترجم و ناشر باشه به هیچ عنوان ملاک قرار دادن قیمت نسخه چاپی

- بیشتر
S
۱۳۹۵/۰۴/۳۱

اولین داستان کتاب را خواندم بسیار آموزنده واخلاقی انسان واقعا تحت. تاثیر قرار میگیره در عفو لذتی است که در انتقام نیست.

سپیده اسکندری
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

داستانها بسیار سطحی و کم عمق هستند و بیشتر بیانگر نگرش مذهبی نویسنده هستند. چیزی برای کنکاش و تفکر دراین داستان‌های ساده نیافتم.

پویا پانا
۱۴۰۲/۰۹/۲۰

فکر نمی‌کردم تولستوی همچین کتابی داشته باشه... اصلا جالب نبود... کتابی در حد داستان‌های پیش پاافتاده و عادی...

mz
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

کتاب خوبی است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
«دست‌تان توی دست دزدهاست. اگه آدم‌های شرافتمندی بودین، نمی‌گذاشتین دزدها از چنگ عدالت در برن.»
پویا پانا
انتخاب بر اساس حس وظیفه‌شناسی نشانه‌ی شجاعت است و انتخاب بر پایه‌ی فرومایگی گواه زبونی. پس آن کس که زندگی خود را به سبب غرور، کنجکاوی، یا آزمندی به مخاطره افکند دلیرش نمی‌توان خواند
b€hz@d
اگر زندگی در خدمت به دیگران نگذرد لذت و معنایی نخواهد داشت.
melik
خواهر بزرگ‌تر شروع به سخن کرد و گفت: «مثل خوک و گوساله خوردن! بی‌هیچ ظرافت و آداب و رسوم زندگی کردن. این که هر چی مردت کار کنه، باز هم خودت و بچه‌هات تو کود و کثافت زندگی کنین و بمیرین! آخه این هم شد زندگی؟» خواهر کوچک‌تر گفت: «چه می‌شه کرد؟ راه و رسم زندگی ما اینه. ممکنه زندگی سختی داشته باشیم، اما در مقابل هیچ کس سر خم نمی‌کنیم و از هیچ کس نمی‌ترسیم؛ ولی شما شهری‌ها اسیر وسوسه‌های نفسین. چیزی که امروز به نظرتون درسته، فردا ممکنه به نظرتون اشتباه بیاد. یک دفعه چشم باز می‌کنین، می‌بینین شوهرتون به قمار، مشروب یا به معشوقه‌ی جوان دل بسته. اون وقت یه دفه همه‌ی زندگی‌تون نابود می‌شه. اغلب همین جوره، مگه نه؟»
پویا پانا
«مثل خوک و گوساله خوردن! بی‌هیچ ظرافت و آداب و رسوم زندگی کردن. این که هر چی مردت کار کنه، باز هم خودت و بچه‌هات تو کود و کثافت زندگی کنین و بمیرین! آخه این هم شد زندگی؟»
پویا پانا

حجم

۴۳۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۵ صفحه

حجم

۴۳۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۵ صفحه

قیمت:
۱۲۸,۰۰۰
تومان