دانلود کتاب صوتی آنا کارنینا (مجموعه دو جلدی) با صدای علی عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آنا کارنینا (مجموعه دو جلدی) اثر لئو تولستوی

دانلود و خرید کتاب صوتی آنا کارنینا (مجموعه دو جلدی)

نویسنده:لئو تولستوی
گوینده:علی عمرانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۷۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آنا کارنینا (مجموعه دو جلدی)

کتاب صوتی آناکارنینا رمانی عاشقانه از لئو تولستوی رمان‌نویس بزرگ روس است. شاهکاری که در سال ۱۸۷۸ منتشر شد و در ردیف مهم‌ترین رمان‌های تاریخ جای گرفت. تولستوی در «آنا کارنینا» عشقی خارج از عرف و نافرجام را روایت می‌کند، اما این اثر، عظیم‌تر از آن است که با عبارتی، بندی یا حتا مقاله‌ای توصیف شود. آنا کارنینا بارها به فارسی ترجمه شده است و بی‌شک ترجمه‌ی سروش حبیبی یک از بهترین آن‌هاست.

درباره‌‌ی کتاب صوتی آنا کارنینا

آنا کارنینا یکی از محبوب‌ترین رمان‌های لئو تولستوی یکی از مهم‌ترین نویسندگان تاریخ است. این اثر در سال ۱۸۷۸ در قالب یک رمان چاپ شد، اما پیش از آن از سال ۱۸۷۵ تا ۱۸۷۷ به صورت پاورقی در یک گاه‌نامه منتشر ‌شد. آنا کارنینا عاشقانه‌ای متفاوت است. شرح عشقی ممنوعه که انجامی نیک ندارد. داستانی که بارها در رمان‌های گوناگون و به‌دست نویسندگان مختلف به‌کار گرفته شده است، اما تفاوت تولستوی با بسیارانی دیگر، از کلمه‌به‌کلمه‌ی رمان پیداست.

روایت عشقی بین زنی به‌نام «آنا» و مرد جوانی به‌نام «کنت ورونسکی» هسته‌ی اصلی کتاب صوتی آناکارنینا را تشکیل می‌دهد. آنا زنی اشراف‌زاده است که با همسر و فرزندش در سن‌پترزبورگ زندگی می‌کند. برادرش «استپان آرکادیچ» و همسرش «داریا الکساندرونا» که ساکن مسکو هستند به مشکلی جدی برمی‌خورند. داریا نامه‌ای به خواهرهمسرش، آنا می‌نویسد، از برادر آنا که سروگوشش جنبیده و دامن خود را به خیانت آلوده، شکایت می‌کند و از او می‌خواهد به مسکو برود. آنا به مسکو می‌رود تا برادرش را از خیانت و رابطه‌ی نامتعارف با معلم فرانسوی بازدارد و برگرداند، اما ظاهرا فضای لغزنده‌، تعادل آنا را نیز به هم می‌زند. آنا در این سفر با «ورونسکی» افسرِ جوانِ جذاب آشنا می‌شود و پس از مدتی به او دل‌می‌بندد. ورونسکی برای آنا تصویری ایده‌آل از «آن‌چه می‌خواهد» و جبران نداشته‌هایش در زندگی مشترک است. حالا آنا از هر آن‌چه باور داشته بازمی‌گردد. این پریشانی و به‌هم‌پیچی تنها به باورها و مرزهای فکری و اخلاقی منحصر نمی‌ماند و پس از پیوستن آن‌دو به هم، دربه‌دری و مهاجرت اجباری را نیز به جان آنا و معشوقش می‌اندازد. آنا سختی‌های مسیر را به جان می‌خرد و همراه با ورونسکی به ایتالیا می‌رود. او دوری از پسر خردسالش را نیز می‌پذیرد تا به عشقی که به آن باور دارد، پایبند باشد.

نگاه لئو تولستوی مانند هر نویسنده‌ای در قامت او، تک‌بعدی و یک‌جانبه نیست. علاوه‌بر این، پرداخت بی‌نظیر جزئیات و صحنه‌ها و لحظه‌ها امتیاز ویژه‌ی قلم تولستوی است. روشن است در قالب این عاشقانه، تولستوی، باورهای‌ فلسفی، نقدهای اجتماعی و افکار خود را مطرح کرده و پاسخ پرسش‌های سخت و نفس‌گیر خود را در آن میانه جسته است. این عاشقانه، تنها داستان کتاب صوتی آناکارنینا نیست و در کنار آن، ماجرای شخصیتی به‌نام «کنستانتین لوین» که صاحب ملک بسیار و ثروت سرشار است روایت می‌شود. بسیاری «کنستانتین لوین» را شخصیتی شبیه به خود تولستوی دانسته‌اند.

رمان آنا کارنینا دوازده شخصیت اصلی دارد و پیچیدگی‌های معمول رمان‌های روسی در آن دیده می‌شود؛ اما جذبه‌ی جهانی که تولستوی در این شاهکار عاشقانه ساخته، خوانندگان این اثر را از نسل‌ها و قرن‌های مختلف و با گرایش‌ها و تفکرات متفاوت، با خود کاملا همراه می‌کند. این جذبه از همان جمله‌ی اول کتاب روح انسان را در خود فرومی‌کشد: «خانواده های خوشبخت همه مثل هم هستند، اما خانواده های بدبخت هر کدام بدبختی خاص خود را دارند».

تولستوی آنا کارنینا را ، که یکی از مهم‌ترین و عالی‌ترین نمونه‌های رئالیسم روسی است، با تمام امکانات ادبی و فکری خود ساخت. نگاه منتقدانه و بی‌پرده‌ی تولستوی باعث شد حتا با دبیر گاهنامه‌ای که آنا کارنینا ابتدا در آن منتشر شد، به مشکل بخورد. تولستوی مانند دیگر غول‌های ادبیات روسیه، تحت‌تاثیر الکساندر پوشکین بود و در نوشتن این رمان نیز از او الهام گرفت. رمان آنا کارنینا از ابتدای انتشار تا به امروز تحسین و تقدیر بسیاری را برانگیخته است. نویسندگان بزرگی مثل داستایوفسکی، فاکنر، توماس مان و ناباکوف این رمان را ستوده‌اند و از آن تاثیر پذیرفته‌اند. به‌جرئت می‌توان گفت لیستی از رمان‌های مهم، دوران‌ساز و محبوب نیست که نام آنا کارنینا در آن نباشد.

تاکنون اقتباس‌های متعددی در قالب‌های گوناگون هنری از این اثر صورت گرفته است، از فیلم و تئاتر گرفته تا رقص. یکی از مهم‌ترین اقتباس‌ها از این رمان، فیلم آنا کارنینا ساخته‌ی «جو رایت» کارگردان انگلیسی است. این فیلم در سال ۲۰۱۲ اکران شد، استقبال وسیع فیلم‌دوستان را در پی داشت و به جوایز بسیاری نیز دست یافت.

کتاب صوتی آناکارنینا با ترجمه‌ی «سروش حبیبی» و خوانش «علی عمرانی» توسط انتشارات ماه‌آوا با پرداختی زیبا و دل‌پذیر تولید و به مخاطبان کتاب صوتی و ادبیات کلاسیک عرضه شده است.

درباره‌ی لئو تولستوی

لئو نیکلایویچ تولستوی نویسنده‌ی بزرگ روس و غول رئالیست ادبیات جهان است. او در نهم سپتامبر سال ۱۸۲۸ میلادی در باسنایا بالینا، ملکی خانوادگی واقع در شهر تولا در ۱۶۰ کلیومتری جنوب مسکو به دنیا آمد. پدرش «کنت گراف نیکلای ایلیچ تولستوی» و مادرش «شاهزاده باریا نیکلایونا» نام داشتند و فرزندان خانواده‌هایی اشراف‌زاده و کهن بودند. تولستوی تنها دو سال داشت که مادرش را از دست داد و پدرش نیز در هفت‌سالگی‌اش درگذشت. سرپرستی او به دوش مادربزرگ و پس از چندی عمه‌اش افتاد. شرایط خوب و برخورداری خانوادگی تولستوی، زمینه را برای آموزش و پرورش او مساعد کرد. تولستوی در سال ۱۸۴۴ برای تحصیل در رشته‌ی زبان‌های شرقی وارد دانشگاه فاران شد. در سال ۱۸۴۶ تغییر رشته داد تا حقوق بخواند و این رشته را نیز یک سال بعد رها کرد و به زادگاهش بازگشت. تولستوی در سال ۱۸۵۱ به ارتش روسیه ملحق شد و برای انجام ماموریت به قفقاز رفت. او در جنگ کریمه شرکت کرد و دلاوری‌های بسیار از خود نشان داد، به درجه‌ی ستوانی هم رسید اما پس از جنگ کریمه تصمیم گرفت ارتش را ترک کند. او در حین خدمت به ارتش، اولین رمانش، «کودکی» را نوشت. تولستوی پس از ترک ارتش عزم سفری طولانی کرد. در طول این سفر تجارب تلخی را از سر گذراند چراکه شخصیتی عصیان‌گر و عادت به قمارهای ویران‌گر داشت. او در حین سفر به پاریس موفق به دیدار با ویکتور هوگو شد، این دیدار تاثیری عمیق بر تولستوی گذاشت و این تاثیر در رمان‌های او نیز دیده می‌شود. تولستوی چهره‌ای تاثیرگذار در انقلاب ۱۹۰۵ روسیه بود.

لئو تولستوی پس از بازگشت به شهرش، همت به آموزش کودکان گمارد. او سیزده مدرسه در زادگاهش تاسیس کرد. تولستوی در سال ۱۸۶۰ برادرش نیکلای را از دست داد و اندوهی عمیق را تجربه کرد. پس از آن بود که تن به ازدواج داد و با «سوفیا» دختر بسیار جوان یک پزشک، ازدواج کرد، ازدواجی که حاصلش سیزده فرزند بود. پایان زندگی تولستوی نیز مانند برهه‌های دیگر حیاتش عجیب بود. رابطه‌ی او با همسرش که فرازوفرود بسیار داشت، به‌حدی وخیم شد که تصمیم گرفت همراه با دخترش الکساندرا و پزشکش به جنوب روسیه سفر کند. چندی بعد سخت بیمار شد و در بیستم نوامبر ۱۹۱۰ در ایستگاه قطار آستاپوفو قلبش از حرکت ایستاد. او سرانجام در خاک زادگاهش آرمید.

از میان کتاب‌های تولستوی، دو شاهکار جاودان او، «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» بیش از دیگر آثارش شهرت یافت. تولستوی رمان و داستان‌ کوتاه مهم کم ندارد. به‌جز دو کتاب معروف‌تر او، «مرگ ایوان ایلیچ»، «رستاخیز»، «پدر سرگی»، «سونات کرویتسر»، «اعتراف»، «سعادت زناشویی»، «دو سوار»، «طبل میان‌تهی» و «عشق بی‌پایان» عناوین بخشی از کتاب‌های داستانی و غیرداستانی تولستوی هستند.

شنیدن کتاب صوتی آنا کارنینا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی آناکارنینا را به علاقه‌مندان ادبیات داستانی به‌خصوص رمان‌های کلاسیک و دوست‌داران ادبیات غنی روسیه پیشنهاد می‌کنیم. شنیدن این عاشقانه‌ی متفاوت، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و روح‌نواز خواهد بود.

معرفی نویسنده
عکس لئو تولستوی
لئو تولستوی
روس | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۱۰

لئو تولستوی نویسنده و فعال اجتماعی-سیاسی روسی است که از طلایه‌داران ادبیات جهان نیز به شمار می‌رود. بسیاری از مورخان ادبی معتقدند تولستوی را می‌توان در کنار «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «گوته»، ستون‌های ادبیات غرب دانست و به جرأت می‌توان گفت که آثار هیچ نویسنده‌ای در جهان به اندازه‌ی او، در فهرست «کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ خواند» قرار نگرفته است.

نظرات کاربران

dr.trump
۱۴۰۱/۰۴/۱۵

نمیدونم چرا کتابهای مهم دنیا ،یا با سانسور ترجمه میشن یا بد ترجمه میشن یا اصلا ترجمه نمیشن.هر جا میری پر هست از کتابهای جفنگ و بی سر و ته و بازاری.نسخه متنی و صوتی .با ده نمونه ترجمه.ولی کتابهای

- بیشتر
sepehr
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

خیلی عجیب هست نظر دوستان. ترجمه‌ی سروش حبیبی خوب نیست؟ :))) آقای عمرانی هم که از بهترین گویندگان کتابهای صوتی هستن...

S.ms
۱۴۰۱/۰۸/۱۴

قبل از هر چیز باید گفت آناکارنینا کتابی است که برای یک عمر خواندن کفایت می‌کند یعنی شما اگر تنها هر سال، یا حتی هر دو سال یک‌بار این کتاب فوق‌العاده را مطالعه کنید بسیاری نکات خودشناسی را در باب:

- بیشتر
کاربر ۳۷۸۱۲۱۰ گ. فسخودی
۱۴۰۱/۰۵/۲۱

آناکارنینا نیاز به توصیف و تمجید ندارد. اما حتما باید گفته شود تجربه شنیدنش با صدا و در واقع اجرای عالی آقای علی عمرانی بسیار لذتبخش بود. تمام شخصیت های کتاب هویتی قابل لمس دارند. از دست ندهید.

م.ر
۱۴۰۲/۰۳/۰۶

این که آدم بخواد از یکی از شاه‌کارهای تاریخ ادبیات ایراد بگیره احتمالا حمل بر سبک‌سری یا درک ناقص از اثر می‌شه اما به هر حال پرداختن به جزئیات زندگی شهری و روستایی و طبقات مختلف جامعه اگر چه شناخت

- بیشتر
کاربر ۲۶۸۱۸۴۲
۱۴۰۱/۰۷/۰۱

اجرای علی عمرانی بسیار عالی است

lida
۱۴۰۱/۰۷/۲۰

داستان طبق انتظاری بود که از ادبیات کلاسیک روسیه داشتم. جزییات زیاد و البته بسیار مصور. شاید الان در حوصله من خواندنش نمی‌گنجید، ولی از شنیدنش لذت بردم. آقای علی عمرانی هم که کارش بسیار عالی و حرفه ای بود.

شکوفا
۱۴۰۱/۰۹/۱۲

روس‌ها در داستان گویی فوق‌العاده هستن و منم دوستشون دارم و از شنیدن این کتاب لذت بردم الخصوص با هنرمندی آقای عمرانی

رضا مصلی‌نژاد
۱۴۰۱/۰۹/۱۷

در این دکان سر نبش انگار که بیشتر ما گرفتار کثرت و پیشرفت شدیم و اخلاق رو به آرامی و با بالا رفتن سن چیزی نالازم و‌ در بهترین شرایط چیزی خوب می‌انگاریم. تولستوی در این اثر اهمیت اخلاق رو

- بیشتر
ناخدا
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

کتاب خوبیه با روسیه و فکر مردمش کمی آشنا می شوید

زمان

۴۲ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۳۱۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۲ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۳۱۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸۷,۲۰۰
۱۳۱,۰۴۰
۳۰%
تومان