دانلود کتاب صوتی بهترین شکل ممکن با صدای سروش صحت + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بهترین شکل ممکن اثر مصطفی مستور

دانلود و خرید کتاب صوتی بهترین شکل ممکن

نویسنده:مصطفی مستور
گوینده:سروش صحت
امتیاز:
۳.۳از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بهترین شکل ممکن

کتاب صوتی بهترین شکل ممکن که با صدای سروش صحت می‌شنوید، مجموعه شش داستان کوتاه از نویسنده توانای معاصر، مصطفی مستور است. نام داستان‌های این مجموعه کمی غیر معمول به نظر می‌رسد چون همه‌شان نام شهرهای ایران است. «شیراز»، «تهران»، «بندرانزلی»، «مشهد»، «اهواز»، «اصفهان» نام داستان‌های این مجموعه‌اند. 

این کتاب روایت‌هایی صمیمی و خودمانی از زندگی دارد که می‌تواند تداعی‌کننده دوران عاشقی باشد دورانی با خاطرات تلخ و شیرین که همه آن را تجربه کرده‌اند. شاید گذاشتن نام شهرهای مختلف بر داستان‌ها گویای این باشد که عشق‌ها در هر نقطه و شهری می‌توانند اتفاق بیفتند و هر جا که رخ دهند تازه و نامکررند. 

 شنیدن کتاب بهترین شکل ممکن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، به ویژه داستان کوتاه.

 بخشی از کتاب صوتی بهترین شکل ممکن

بخشی از داستان «مشهد» را می‌خوانید درباره تحول جوانی به دلیل دریافت یک هدیه غیر متعارف است: 

«ماجرا وقتی شروع شد که هادی چوبی، دوست دوران دبیرستان من، فهمید کاج را می‌شناسم. هادی ظرف یک هفته تقریبا زندگی‌ام را فلج کرد. بس که تلفن می‌زد تا از کاج برای او قرار ملاقاتی بگیرم. می‌خواست دومین مجموعه شعرش را چاپ کند و فکر می‌کرد کاج سرخ ناشر مناسبی برای این کار است. قبلا شعرهایش را ناشر درجه ‌سومی به بدترین کیفیت چاپ کرده بود و حالا نمی‌خواست به قول خودش دوباره کتابش دود شود. طوری پشت تلفن می‌گفت نمی‌خواهد دوباره کتابش دود شود»

 درباره مصطفی مستور

مصطفی مستور، داستان‌نویس، پژوهشگر و مترجم ایرانی است که سال ۱۳۴۳ در شهر اهواز به دنیا آمد. دوران کودکی، فردی پرسشگر و کنجکاو بود و از همان دوران به کتاب‌های فلسفی و پرسش‌های عمیق علاقه نشان می‌داد.

مستور تحصیلاتش را در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد. اما به دلیل علاقه‌ی زیادش به ادبیات برای ادامه تحصیل در این رشته اقدام کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ادبیات از همین دانشگاه گرفت. مصطفی مستور هم ‌اکنون ساکن تهران است و علاوه بر نویسندگیِ داستان‎های بلند و کوتاه، دستی بر ترجمه و پژوهش نیز دارد.

اولین اثرِ مستور در قالب داستان کوتاه با نام «دو چشم‌خانه‌ی خیس» در مجله کیان منتشر شد. مصطفی مستور در سال ۱۳۷۷ اولین مجموعه داستانِ خود را با نام «عشق روی پیاده رو» منتشر کرد. این کتاب از دوازده داستان کوتاه تشکیل شده است و توسط نشر رسش به بازار عرضه شد. تنها دوسال بعد از انتشار اولین مجموعه داستانِ خود، رمان بلند و محبوب «روی ماه خداوند را ببوس» را منتشر کرد.

در ایران کمتر نویسنده‌ای به دنبال فلسفه و عرفان و ترکیبِ آن با ادبیات رفته است. اما فلسفه یکی از موضوعات مورد علاقه‌ی مصطفی مستور است همانطور که از کودکی به آن علاقه نشان می‌داد. مستور در کتاب‌هایش افکار دینی و تلاش انسان برای کشف حقیقت خود و جهان را از زبان شخصیت‌های اصلی بیان می‌کند. اغلبِ آثار او بر پایه سه مفهوم بنا شده است: تنهایی، شک و عدم قطعیت.

یکی دیگر از مسائل مورد علاقه‌ی مصطفی مستور، توصیف تکرار و روزمرگی است. اما ویژگی‌ متمایز کننده‌ی آثار او ، تکرار شخصیت‌های یکسان در موقعیت و کتاب‌های مختلف است. مستور با دنبال کردن این روند توانسته مخاطب را نسبت به سرنوشت شخصیت‌های مختلف آثار خود وابسته و کنجکاو نگه دارد. در عین حال اگر مخاطب تنها یکی از آثار او را مطالعه کند می‌تواند به راحتی با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند، بدونِ آنکه از مسیر اصلی داستان گمراه شود.

آثار مستور اغلب در قالب داستان کوتاه منتشر شده است. «چند روایت معتبر»، «من دانای کل هستم»، «حکایت عشقی بی‌قاف، بی‌شین، بی‌نقطه»، «بهترین شکل ممکن»، «تهران در بعدازظهر» و «زیر نور کم » از مجموعه داستان‌های او از سال 1382 تاکنون به شمار می‌آیند. از آثار مستور در زمینه داستان بلند می‌توان به کتاب‌های « استخوان خوک و دست‌های جذامی »، « من گنجشک نیستم »، « سه گزارش کوتاه درباره‌ی نوید و نگار » و « عشق و چیزهای دیگر» اشاره کرد.

مصطفی مستور نگارش دو نمایشنامه را در کارنامه‌ی ادبی خود ثبت کرده است. اولین نمایشنامه‌ی او به نام «دویدن در میدان تاریک مین» در سال ۱۳۸۵ در نشر چشمه منتشر شد و دومین اثرش در این حوزه با نام «پیاده‌روی در ماه» در سال ۱۳۹۷ وارد بازار شد.

«فاصله و داستان‌های دیگر» اثر ریموند کارور از اولین تلاش‌های او برای ترجمه به شمار می‌آید. «سرشت و سرنوشت، سینمای کریشتف کیشلوفسکی» اثر مونیکا مور و «پاکت‌ها و چند داستان دیگر» نوشته‌ی ریموند کارور از دیگر آثار او در حوزه ترجمه هستند.

کتاب«مبانی داستان کوتاه» اولین کتاب غیر داستانی مصطفی مستور است. او در این کتاب، به بررسی دقیق داستان کوتاه، تاریخچه، ساختار و عناصر تشکیل‌دهنده‌ی داستان کوتاه پرداخته است. مستور با بررسی داستان‌هایی از نویسندگان شناخته شده، به مفاهیمی مانند، شخصیت پردازی، زاویه دید، صحنه پردازی، نقطه‌اوج، لحن، فضا و سبک می‌پردازد.

معرفی نویسنده
عکس مصطفی مستور
مصطفی مستور
ایرانی

مصطفی مستور، داستان‌نویس، پژوهشگر و مترجم ایرانی است که سال ۱۳۴۳ در شهر اهواز به دنیا آمد. دوران کودکی، فردی پرسشگر و کنجکاو بود و از همان دوران به کتاب‌های فلسفی و پرسش‌های عمیق علاقه نشان می‌داد.

نظرات کاربران

ツAlirezaツ
۱۴۰۰/۱۱/۲۵

شامل مجموعه داستان هایی است که به همدیگه ربطی ندارند و من دو بخش بندرانزلی و اصفهان اش رو دوست داشتم در مورد بخش اصفهان اش میشه گفت صحبت های جالبی راجع به عشق و عاشقی در یک نگاه داشت

- بیشتر
مریم نیک فرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۴

فوق العاده بود. داستان های زیبا با صدای گرم و آرامش بخش سروش صحت. داستان بندر انزلی شگفت انگیز بود.

زهرا
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

خوب بود

yasamin
۱۴۰۲/۱۲/۲۰

از گوش دادن این کتاب بسیار لذت بردم اونم با صدای گرم و رسای سروش صحت

کاربر ۱۱۰۳۰۷۹
۱۴۰۱/۰۵/۱۸

این کتاب من را اصلا جذب نکرد

زمان

۳ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱۹۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۱۹۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۴۰,۶۰۰
۳۰%
تومان