دانلود کتاب صوتی مثل همه‌ عصرها با صدای سوگل خلیق + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مثل همه‌ عصرها اثر زویا پیرزاد

دانلود و خرید کتاب صوتی مثل همه‌ عصرها

نویسنده:زویا پیرزاد
گوینده:سوگل خلیق
امتیاز:
۳.۶از ۷۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مثل همه‌ عصرها

کتاب صوتی مثل همه‌ عصرها مجموعه‌داستانی از زویا پیرزاد با صدای سوگل خلیق است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی مثل همه‌ عصرها

«من هر روز با خود می‌گویم: «امروز داستانی خواهم نوشت.» اما شب، بعد از شستن ظرف‌های شام خمیازه می‌کشم و می‌گویم: «فردا، فردا حتما خواهم نوشت.»

اولین داستان مجموعه «مثل همه‌ عصرها» اینطور شروع می‌شود. مجموعه‌ای ساده و زنانه به قلم زویا پیرزاد و خوانش دقیق و به‌یادماندنی سوگل خلیق. «مثل همه‌ عصرها» عنوان مجموعه هجده داستان کوتاه از زویا پیرزاد است. داستان‌هایی بسیار کوتاه، کوتاه‌تر از داستان‌های مرسوم، که گویی تکّه‌های جداشده یک زندگی‌اند و هر تکّه مثل فصل‌های یک رمان بلند روایت‌گر همه آن است. داستان‌هایی که به اعتراض بلند شده‌اند و زنان‌اند که این اعتراض را به شکلی نرم و به دور از آشوب و غوغا پیش می‌برند. شنیدن این داستان‌ها در کنار لطافت کلام و شیرینی داستان و صدای گوینده می‌تواند لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای مخاطب رقم بزند.

کتاب صوتی «مثل همه‌ عصرها» داستان همه‌ عصرهای زندگی است که با عادت، تغییر، عشق و عاطفه گره خورده است، که با نثری روان و پر از جزئیات و با شکستن کلیشه در زبان و محتوا، تصاویری واقعی از چهره‌ها، فضاها و صداها به ما می‌دهد. متن داستان‌های این مجموعه با سخت‌گیری تمام به جزئیات می‌پردازد و شنونده را با تمامی عناصر محیطی داستان آشنا می‌کند و این اطمینان را به شنونده می‌دهد که هیچ‌چیز را از قلم نمی‌اندازد.

در مجموعه «مثل همه‌ عصرها» که شامل ۱۸ داستان کوتاه است، به جز چهار داستان، شخصیت اصلی ۱۴ داستان آن زن است و درون‌مایه‌ تمام همه داستان‌های این مجموعه روایت‌ها و قصه‌های زنانه است. زویا پیرزاد در تمامی داستان‌هایش تلاش می‌کند انعکاسی از جهان ذهنی خودش و جنسیتش باشد و این کار را حتی زمانی که شخصیت اول یا قهرمان داستانش مرد است نیز انجام می‌دهد و حتی از زبان آن مرد داستان زنان پیشرو و متفاوت را نقل می‌کند و این امضای بزرگ نوشته‌های اوست.

در تمامی آثار زویا پیرزاد انعکاس و رنگی از نوستالژی وجود دارد و این در داستان‌های این مجموعه نیز دیده می‌شود؛ حس دلتنگی برای گذشته، به‌خصوص دوران کودکی. تا جایی که در جایی از این مجموعه می‌شنویم:

«درگاهی پنجره پهن نبود، بااین‌حال آن‌قدر بود که با بدن کوچک پنج‌ساله‌ام به‌راحتی رویش جا شوم. و درگاهی پنجره راحت‌ترین جای دنیا بود. ساعت‌ها آنجا می‌نشستم و توت خشک می‌خوردم و به خیابان نگاه می‌کردم. توت‌ها را دانه دانه در دهان می‌گذاشتم، می‌جویدم و شیرینی دلچسبشان را فرو می‌دادم، مردم را تماشا می‌کردم و فکر می‌کردم «آدم‌ها چرا این همه راه می‌روند؟ کجا می‌روند؟ انگار خوشحال نیستند. شاید چون خسته‌اند. از راه رفتن خسته‌اند.»

زویا پیرزاد، این نویسنده آبادانی ارمنی‌تبار، در مصاحبه‌ای با مجله‌ کوریه انترناسیونال می‌گوید:

«هر نویسنده همان‌گونه‌ای که هست می‌نویسد. من خودم شخصاً انسان پیچیده‌ای نیستم و به همین خاطر ساده می‌نویسم. آنچه در ادبیات فارسی دوست ندارم این است که شخصیت‌ها همانطور که در زندگی روزمره صحبت می‌کنیم، صحبت نمی‌کنند. وقتی من شروع به نوشتن می‌کنم، کلمات اینگونه به ذهنم می‌آیند و من با خود می‌گویم بله، من به این سبک نوشتار نزدیکم و این زبان من است.»

کتاب «مثل‌ همه‌ عصرها» به زبان‌های فرانسوی، گرجی و ارمنی ترجمه و در فرانسه، گرجستان و ارمنستان منتشر شده است.

گوینده‌ همه داستان‌های این مجموعه سوگل خلیق است که صدایش ترکیبی زیبا از داستان را برای مخاطب فراهم کرده است. خلیق به خاطر حرفه و رشته‌ تحصیلی‌اش، کارگردانی تئاتر، در پرداختن به شخصیت‌ها و جان‌بخشیدن به کلمات کتاب تواناست و این کار را به‌گونه‌ای انجام می‌دهد که مخاطب به‌خوبی احساس می‌کند که در آن لحظه حضور دارد و می‌تواند به‌خوبی احساسات شخصیت‌ها را درک کند. خصوصا که پیش از این، چندین مجموعه داستان و رمان دیگر را نیز او خوانده است.

چند داستان اول کتاب «مثل همه‌ عصرها» عبارت‌اند از:

«قصه خرگوش و گوجه‌فرنگی»

«همسایه‌ها»

شنیدن کتاب صوتی مثل همه‌ عصرها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر داستان‌های زویا پیرزاد مانند «چراغ‌ها را من خاموش می‌کنیم» را دوست دارید این کتاب را حتما بشنوید.

معرفی نویسنده
عکس زویا پیرزاد
زویا پیرزاد
ایرانی

زویا پیرزاد، نویسنده و داستان‌نویس معاصر ایرانی، در سال ۱۳۳۱ از مادری ارمنی و پدری روس‌تبار در شهر آبادان به دنیا آمد و دوران تحصیل را نیز در همان شهر گذراند. وی بعدها در پی مهاجرت به تهران، در این شهر ازدواج کرد و از این ازدواج صاحب دو فرزند به نام‌های ساشا و شروین شد. پیرزاد فعالیت‌های ادبی خود را با ترجمه آغاز نمود که از جمله‌ی آثار او در این دوره می‌‌توان به ترجمه‌ی کتاب‌های «آلیس در سرزمین عجایب» اثر لوییس کارول و «آوای جهیدن غوک» (مجموعه‌ای از هایکوهای شاعران آسیایی) اشاره کرد.

نظرات کاربران

کاربر 4859028
۱۴۰۲/۰۸/۲۱

آفرین به خانم سوگل خلیق آنقدر استادانه و زیبا کتاب را خواندند .من عاشق قلم خانم پیرزادم .ولی خوانش حرفه ای خانم خلیق و خانم شبنم مقدمی در کتاب چراغ ها را من خاموش میکنم .زیبایی کتاب‌های ایشان را هزار

- بیشتر
ندا
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

به نظرم کتابهای خانم پیرزاد رو بیشتر خانم‌ها و به خصوص خانم‌های متاهل با گوشت و پوست‌شون درک می‌کنن. خیلی از این داستان‌ها رو با بغض گوش دادم. چون متاسفانه با شرایط و مردسالاری حاکم در جامعه، ظلمی که به

- بیشتر
کاربر 4031032
۱۴۰۲/۰۸/۲۲

برای اولین بار است که با قلم زیبای خانم زویا پیرزاد آشنا می شوم . داستان ها آنقدر روان و ملموس نوشته شده اند که به راحتی می توان با یک یک آنها همزاد پنداری کرد

hmk2086
۱۴۰۲/۱۲/۰۷

کتاب یه حس مادرانه توی خودش داره. همه چی خوب بود مخصوصا پایان بندی ها و گویندگی عالی سوگل

Meh Pharmacist
۱۴۰۲/۱۱/۱۴

بار مسئولیت بر دوش بانوان را به زیبایی توصیف کرده. روایت زندگی عادی افراد معمولی

مرجان
۱۴۰۲/۱۰/۰۵

کتاب های خانم پیرزاد همیشه نثر روان و جذابی داره و شما رو ترغیب میکنه تا اخر داستان رو پیگیری کنید.مثل همه عصرها نیز از این قائده پیروی میکنه و در داستان هایی کوتاه و جداگانه نقش زنان در زندگی

- بیشتر
کاربر 7547863
۱۴۰۲/۰۸/۲۵

بسیار عالی

کاربر 7246273
۱۴۰۲/۰۸/۲۲

خوب بود

کاربر azarmahmudi
۱۴۰۳/۰۲/۰۷

عالی

ژاله
۱۴۰۳/۰۱/۱۲

نوشته های خانم پیرزاد رو دوست دارم.. ساده، روان، گویای زندگی زنها… کتاب (چراغها را من خاموش میکنم )و (عادت میکنیم) … رو بخونید

زمان

۲ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۱۳۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۱۳۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان