دانلود و خرید کتاب فروپاشی خانمان آشر ادگار آلن‌پو ترجمه فاطمه کاملان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فروپاشی خانمان آشر اثر ادگار آلن‌پو

کتاب فروپاشی خانمان آشر

انتشارات:نشر لگا
امتیاز:
۳.۶از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فروپاشی خانمان آشر

فروپاشی خانمان آشر که در مجموعۀ داستان‌های کوتاه لگا منتشر شده داستانی عجیب اثر ادگار آلن‌پو نویسنده سرشناس داستان‌های رازآلود و ترسناک است.

 مجموعۀ داستان‌های کوتاه لگا در پی آن است که ترجمۀ بخش عمده‌ای از داستان‌های کوتاه جهان را در اختیارتان قرار ‌دهد. تمرکز این مجموعه بر داستان‌هایی است که در اصل به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند، اعم از اینکه خاستگاه‌شان آمریکا، انگلستان، اسکاتلند، ایرلند، استرالیا، نیوزیلند و کانادا باشد یا آفریقای جنوبی، هند، جمهوری دومینیکن، کشورهای اروپایی و غیره. داستان‌هایی که، به تعبیر ادگار آلن پو، می‌شود آن‌ها را یک نفَس در عرض نیم ساعت تا دو ساعت خواند.

 درباره کتاب فروپاشی خانمان آشر

داستان «فروپاشی خانمان آشر» اثر ادگار آلن پو است که اولین‌بار در سپتامبر ۱۸۳۹ در «برتنز جنتلمنز مگزین» (Burton’s Gentleman’s Magazine) منتشر شد و سپس در سال ۱۸۴۰ در مجموعۀ قصه‌های عجیب و خیال‌انگیز (Tales of the Grotesque and Arabesque) انتشار یافت.

در این داستان همۀ عناصر معروف داستان‌های پو را می‌توان دید: خانه‌ای گوتیک، راوی وحشت‌زده، زنده‌ زنده دفن‌کردن، جنون و فاجعه‌ای بزرگ و وحشتناک. فروپاشی خانمان آشر یکی از محبوب‌ترین و بحث‌انگیزترین داستان‌های آلن پو است که تفاسر متفاوت زیادی از آن داشته‌اند.

راوی داستان به دعوت دوست قدیمی زمان کودکی‌اش،آشر به خانه او می‌رود یک خانه بزرگ که دوست مذکور به همراه خواهرش و یک خدمتکار در آن زندگی می‌کنند. آشر بیمار است و هم‌صحبتی با راوی را به عنوان مرهمی برای بیماری‌ در نظر گرفته است اما بیماری دوست کم‌کم بر راوی هم اثر می‌گذارد و پس از مدتی مشکلاتی مشابه گریبان‌گیر او می‌شود...

 خواندن کتاب فروپاشی خانمان آشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به داستان‌های ادگار آلن پو علاقه دراید و یا دوست‌دار خواندن داستان‌های رازآلود و حشت‌برانگیز هستید، این کتاب را از دست ندهید.

 بخشی از کتاب فروپاشی خانمان آشر

با ورود من، آشر که بر روی مبل دراز کشیده بود از جا برخاست و با محبتی پرشور به من خوش‌آمد گفت؛ اول فکر کردم محبت پرشورش آمیخته به صمیمیتی اغراق‌شده است، آمیخته به تلاش پرتکلّف مردی ملول از جهان. البته با نگاهی به حالت چهره‌اش از صداقت کامل او مطمئن شدم. نشستیم و چند لحظه‌ای که سخن نمی‌گفت به او خیره شدم، با احساسی که نیمی رِقّت بود و نیمی دِهشَت. بی‌تردید هیچ انسانی پیش از این در چنین زمان کوتاهی به‌اندازهٔ رودریک آشر چنین سخت تغییر نکرده بود! به‌سختی می‌توانستم خود را راضی به پذیرش این امر کنم که مردی که پیش روی من است همان یار ابتدای کودکی است. با وجود این، ویژگی‌های چهره‌اش مثل همان زمانْ خاص بود. رنگ‌رویی چون مردگان، چشمانی درشت، خیس، و درخشان که مانند ندارند، لب‌ها نسبتاً باریک و بسیار کمرنگ، اما با انحنایی فوق‌العاده زیبا؛ بینیِ عِبریِ ظریف، اما با حفره‌هایی فراخ که در بینی‌هایی به این شکل نامعمول است؛ چانهٔ خوش‌تراشی که نبودِ برجستگی در آن از نبودِ روحیهٔ قوی حکایت می‌کرد؛ موهایی که از نرمی و نازکی بیشتر به تار عنکبوت می‌مانست؛ این خصوصیات همراه با پهنای نامعمول ناحیهٔ بالای شقیقه‌ها همگی با هم چهره‌ای می‌ساختند که به‌آسانی فراموش نمی‌شد. ولی حالا صرفاً در شدت‌گرفتن ویژگی‌های غالب در اجزای چهره‌اش و احساساتی که معمولاً منتقل می‌کردند چنان تغییری نهفته بود که مرا دربارهٔ اینکه با چه کسی سخن می‌گویم به تردید می‌انداخت. بیش از هرچیز رنگ‌پریدگی پوست که در این لحظه حالتی شبح‌گون داشت، و درخشش چشم‌هایش که اکنون حالتی خارق‌العاده گرفته بود شگفت‌زده‌ام می‌کرد و حتی به دهشتم می‌انداخت. همین‌طور موهای ابریشمینش که بدون هیچ رسیدگی‌ای بلند شده بودند و به‌سبب بافت نازک و درهم‌برهم‌شان به‌جایِ ریختن در اطراف صورت در هوا شناور مانده بودند، برای همین بود که به‌هیچ‌وجه نمی‌توانستم حتی با تلاش بسیار حالت اسلیمی‌وارشان را به هیچ تصوری از جنبه‌های معمول بشری ربط دهم.


معرفی نویسنده
عکس ادگار آلن‌پو
ادگار آلن‌پو
آمریکایی | تولد ۱۸۰۹ - درگذشت ۱۸۴۹

در ذهن اهالی ادبیات و داستان، نام ادگار آلن پو به داستان معمایی و ژانر وحشت گره خورده است. آلن پو، نویسنده مشهور امریکایی است که البته در زمان حیات خود به عنوان روزنامه‌نگار، ویراستار و منتقد ادبی نیز فعالیت می‌کرد.

نظرات کاربران

fatemeh
۱۴۰۰/۰۴/۰۶

طاقچه دیگه داری رو مغزم میری🙄🙄🙄🙄. لطفا توی نمونه ی کتاب داستان کوتاه فهررررررستتتتت بذارید از هر چیزی مهم‌تر اینه که فهرست بذارید...😇 کارای آلن پو، موراکامی و... همه رو نگاه کردم همین وضعیته...😔 مجموعه های داستان کوتاه توی هر

- بیشتر
علیمحمد فخریاسری
۱۴۰۰/۱۲/۰۱

این کتاب را قبلا در دوران نوجوانی خوانده بودم. ولی فرصتی دست داد که مجددا در دوره قرنطینه خانگی مطالعه اش کنم. خواندنش به دوستداران زانر وحشت توصیه میشود.

شکوه فر
۱۴۰۱/۰۵/۲۱

زبان پر از نماد استفاده کرده ادگار آلن پو

کاربر 8429316
۱۴۰۲/۱۲/۱۲

خیلی داستان جالبی نداشت به نظرم که اصلا جالب نبود

mahi
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

اگر به نثر آلن‌پو، به فضاسازی‌های خوف‌آلودش و مرگ‌های وحشتناک داستان‌های علاقه دارید، این کتاب انتخاب بسیار خوبیه که ازش سریال هم اقتباس شده

Aydin
۱۴۰۲/۰۹/۱۱

داستان‌های زیادی از آلن‌ پو بزرگ خوندم ولی این داستانش جذبم‌ نکرد و جزو بهترین‌ها نبود برای من.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۴ صفحه

حجم

۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان