دانلود و خرید کتاب تصویر دوریان گری اسکار وایلد ترجمه رویا منجم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد

کتاب تصویر دوریان گری

نویسنده:اسکار وایلد
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۴.۰از ۳۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تصویر دوریان گری

رمان تصویر دوریان گری شاهکار و تنها داستان بلند اسکار وایلد، نویسنده و شاعر ایرلندی است. وایلد که متولد ۱۸۵۴ دوبلین بود، در دوران کوتاه زندگیش آثار ادبی جاودانه‌ای را خلق کرد. سخنان قصار زیبای اسکار وایلد در کنار کتاب‌هایش از دلایل شهرت و محبوبیت او هستند. اسکار به خاطر سبک نوشتاری متفاوت، خیلی زود مشهور شد و این شهرت با وجود یک‌بار محکومیت در دادگاه به خاطر مسایل اخلاقی و درگذشت زودهنگام وی جاودانه ماند.

تصویر دوریان گری برای بار اول در مجله لیپین‌کوت به صورت دنباله‌دار منتشر شد و پس از ویرایش دوباره و با تأخیر یک ساله، به صورت کتاب چاپ شد. وایلد در این کتاب با ترکیب سبک گوتیک (ترکیب وحشت و مضامین عاشقانه) و عوامل ماوراء طبیعی، رمانی بسیار زیبا را خلق کرد که از زمان انتشار، مورد علاقه همگان قرار گرفته و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

خلاصه کتاب تصویر دوریان گری

این رمان سمبلیک داستان جوان زیبارو و لذت‌جویی به نام دوریان گری است که آرزوی جوانی ابدی و جاودانگی می‌کند. دوریان وقتی پرتره خودش را که دوست نقاش زبردستش کشیده، می‌بیند. همان جا آرزو می‌کند که او همیشه جوان بماند و پیری به آن تصویر بنشید. آرزوی محال دوریان برآورده می‌شود و او زمانی که پی به این موضوع می‌برد به تحریک یکی از دوستانش، دست به هرگونه خوشگذرانی اخلاقی و غیراخلاقی و هر گونه فسادی حتی قتل می‌زند، مطمئن از این که برای همیشه جوان خواهد ماند و معصومیت چهره‌اش نخواهد گذاشت درونش آشکار شود. اما تصویر دوریان هر روز پلیدتر می‌شود تا این که این مسئله دوریان را بسیار آزرده می‌کند. او تصمیم می‌گیرد تصویر را نابود کند.

وایلد با این اثر تمثیلی می‌خواست به دنیا نشان دهد که تغییر شکلی که از هنر پدید می‌آید تا چه حد می‌تواند نیرومند، نافذ و تاثیرگذار باشد.

خواندن کتاب تصویر دوریان گری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر طالب داستان‌های سمبلیک و پرتنش با درون‌مایه فلسفی-اخلاقی هستید شاهکار اسکار وایلد، تصویر دوریان گری را بخوانید.

 درباره اسکار وایلد

اسکار فینگال ولیز وایلد، معروف به اسکار وایلد، نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس ایرلندی است.

پدر و مادر وایلد، از طبقه روشنفکر و تحصیلکرده ایرلند بودند و این زمینه‌ای شد تا او به سرعت و در کودکی، آلمانی و فرانسوی را نیز به خوبی انگلیسی بیاموزد. او در جوانی به کالج ترینیتی در دوبلین رفت و پس از آن در دانشگاه آکسفورد انگلستان، در رشته ادبیات کلاسیک تحصیل کرد. او پس از دانش‌آموختگی، مدتی را در انگلیس، فرانسه و آمریکا گذراند. اسکار وایلد چاپ اشعار و نوشته‌هایش در مجلات دانشگاهی را از دوران دانشجویی آغاز کرده بود.

اسکار وایلد دارای گرایش‌های جنسی متفاوتی بود و به همین سبب دو سال را در زندان سپری کرد و سال‌های پایانی عمرش، از انگلستان اخراج و به فرانسه رفت. وایلد در سال ۱۹۰۰ و در سن ۴۶ سالگی، در حالی که از بیماری مننژیت و تنهایی و انزوا رنج می‌برد، در پاریس درگذشت.

آل‌پاچینو، بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی، با الهام از یکی از نمایشنامه‌های اسکار وایلد، به نام «سالومه» که در زمان زندگی وایلد، اجازه انتشار در انگلیس را نیافت، یک مستند-درام به نام «وایلد سالومه» درباره زندگی وی ساخت که در جشنواره ونیز، جایزه گرفت.

جملاتی از کتاب تصویر دوریان گری

نقاش رو به خدمتکارش که آن‌جا ایستاده بود و زیر نور آفتاب پلک می‌زد نگاهی کرد و گفت: «پارکر، از آقای گری بخواهید منتظر باشند، به زودی پیش او خواهم بود.» خدمتکار تعظیمی کرد و به طرف خانه برگشت. سپس نگاهی به لرد هنری انداخت و گفت: «دوریان گری گرانبهاترین، مهم‌ترین، و عزیزترین دوست من است. او سرشتی ساده و زیبا دارد. هر چه عمه‌ات در بارهٔ او گفته درست است. خرابش نکن. سعی نکن او را تحت تأثیر قرار دهی تأثیر بدی خواهد بود. دنیا بزرگ است و آدمهای زیبایی در آن وجود دارد. این تنها کسی را که به هنر من تمامی جاذبه‌های ممکن را می‌بخشد، از من مگیر، زندگی من در مقام یک هنرمند به او وابسته است. مواظب باش هاری. بگذار بهت اعتماد کنم.»

بسیار آهسته سخن می‌گفت و به نظر می‌رسید کلمات به زور و برخلاف میلش از دهانش خارج می‌شوند. لرد هنری در حالی که لبخند می‌زد و بازو به بازوی هالوارد انداخته بود و او را کمابیش به طرف خانه می‌کشاند، گفت: «چه مزخرفاتی می‌گویی باسیل.»

معرفی نویسنده
عکس اسکار وایلد
اسکار وایلد
ایرلندی | تولد ۱۸۵۴ - درگذشت ۱۹۰۰

اسکار فینگل اُ. فِلاهرتی ویلز وایلد، نویسنده و شاعر ایرلندی، در شانزدهم اکتبر سال ۱۸۵۴ در شهر دوبیلن زاده شد. پدرش، سِر ویلیام وایلد، مردی فرهنگ‌دوست بود که به پیشه‌ی چشم‌پزشکی اشتغال داشت و مهارت او در طبابت، او را به مقام چشم‌پزشک مخصوص ملکه نائل نموده بود. او هم‌چنین یکی از عتیقه‌شناسان برجسته‌ی ایرلند نیز به شمار می‌رفت. مادر اسکار، جین وایلد، شاعر و مترجمی سرشار از شور ملی بود که با نام مستعار اسپرانزا در دهه‌ی ۱۸۴۰، از آرمان‌های استقلال‌طلبانه‌ی ایرلند علیه انگلستان حمایت می‌کرد؛ هرچند امروزه اغلب به‌واسطه‌ی ترجمه‌ی آثار الکساندر دوما و آلفونس دولامارتین شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

shokoufeh
۱۴۰۰/۰۲/۱۷

کتاب عمیقی هست. موقع خوندنش راجع بهش یه کم سرچ کردم. اول اینکه کتاب قطعا سانسورهای زیادی شده و اینکه دو تا فیلم هم ازش اقتباس شده. یکیش قدیمیه، سال ۱۹۴۵ ساخته شده و یکیش سال ۲۰۰۹، حتما خواهم دید. تابلوی دوریان

- بیشتر
نیکا
۱۳۹۹/۰۸/۲۳

چندین ترجمه ازین کتاب در طاقچه موجوده که این ترجمه بهترینه.

شاهین صفری
۱۴۰۰/۰۳/۲۳

دوریان پسر جوانی هست که زیبایی بیش از حدی داره. نوعی جاذبه خاص. و این پسر دو دوست داره که هرکدکم نماد های خیر و شر هستند و داستان حول تصمیم ها و رفتارهای دوریان میگرده. انتخاب بین شر یا خیر. و

- بیشتر
کاربر ۱۳۹۳۵۷۷
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

طرح داستانش خیلی جالبه ،ترجمه هم عالیه

🌵مهدی🌵
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

از قیمتش که بگذریم... جزء کتاب های عمیق و تاثیرگذاری بود که خوندم.😙 مثل کیمیاگر، کافکا در کرانه و ... . خیلی دوسش داشتم😊

ملیحه مهدوی
۱۴۰۰/۰۵/۲۰

آه چقدر عمیق و جذاب اسکار وایلد با طنزی زیبا جامعه ی قرن نوزدهم انگلستان را مسخره می کند. البته این سطحی نگری ها و لذت جویی ها در قرن های بعدی هم ادامه پیدا کرده است. با این حال من

- بیشتر
asmooni
۱۴۰۰/۰۷/۰۴

کتاب فوق العاده ای بود که ذهن ادم رو به فکر وا می داشت،بیشتر ما ادم ها به ظاهر فکر می کنیم و از انگیزه های درونی هم خبر نداریم دقیقا یاد موضوعی افتادم که گفته می شه خدا اگر

- بیشتر
علی افشاری
۱۴۰۲/۰۵/۱۴

بدون شک باید خوانده شود عالی 👌

f.z
۱۴۰۱/۰۳/۲۸

داستان یک روح پاک که به پلیدی دچار می شود! و چه فایده که جسمی زیبا داشته باشد اگر روحش نابود شده است. همیشه فکر میکردم چه لزومی به "انسان خوب بودن "وجود دارد و اصلا این خوب را کی تعریف

- بیشتر
FAEZE 𓅃
۱۴۰۱/۰۲/۱۰

واااااای همین امروز فیلمشو دیدم🙂اصلا نمیدونستم کتاب داره🤣

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷)
این یکی از رازهای بزرگ زندگی است. این روزها مردمان از نوعی عقل سلیم خزنده می‌میرند و بسیار دیر پی می‌برند که تنها چیزی که هرگز نباید افسوسش را بخورند، اشتباهات‌شان است
shokoufeh
آه! در چه لحظه هیولایی شیفتگی و غروری دعا کرده بود که پرتره‌اش، بارِ روزهایش را بر دوش گیرد و او شکوهِ به ننگ آلوده‌نشده جوانی ابدی را نگاه دارد! همین علت تمامی شکست‌هایش بود. همان بهتر که هر گناهی که در زندگی مرتکب شده بود، مجازاتش را بی‌درنگ با خود به همراه می‌آورد. در مجازات تزکیه و پالایش بود. دعای آدمیزاد در پیشگاه دادگسترترین پروردگار نباید این باشد که "ما را برای گناهان‌مان ببخشای" بلکه در عوض باید این باشد که "ما را برای گناهان‌مان مجازات کن."
کاربر ۱۴۲۹۴۸۱
عادی‌ترین چیز را هم وقتی پنهانش کنی، خوش‌آیند می‌شود
کتاب باز
چیزی به اسم کتاب اخلاقی و غیراخلاقی وجود ندارد. کتاب‌ها یا خوب نوشته شده‌اند، یا بد.
کتاب باز
زندگی کنید. آن زندگی خارق‌العاده‌ای را که در درون‌تان است زندگی کنید!
ا.م
طبیعی بودن فقط اَداست و از بدترین گونهٔ آن
کتاب باز
اما در جایی که حال و هوای روشنفکرانه آغاز می‌شود، زیبایی، زیبایی واقعی پایان می‌پذیرد
کتاب باز
هدف به تماشا گذاشتن هنر و پنهان کردن هنرمند است.
کتاب باز
حتی کسانی که بدترین چیزها را در بارهٔ او شنیده بودند، هر از گاه شایعه‌های غریبی در بارهٔ شیوهٔ زندگی او در لندن می‌پیچید و موضوع داغ صحبت در باشگاه‌ها می‌شد، با دیدن او نمی‌توانستند هیچ گونه بی‌احترامی را بر او روا دارند.
محمد
بدشگونی وجود ندارد. تقدیر برای ما منادی نمی‌فرستد
ا.م

حجم

۲۵۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۵۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان