دانلود و خرید کتاب زمین آدم‌ها آنتوان دوسنت اگزوپری ترجمه پرویز شهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زمین آدم‌ها اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

کتاب زمین آدم‌ها

انتشارات:انتشارات مجید
امتیاز:
۳.۶از ۲۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زمین آدم‌ها

«زمین آدم‌ها» نام رمانی از نویسنده‌ و هوانورد نازک‌خیال فرانسوی، آنتوان دو سنت اگزوپری است.

اگزوپری در تمام کتاب‌هایش از حوادثی که هنگام پرواز بر او گذشته است با لحنی شاعرانه سخن می‌گوید، از روابط انسان‌ها با یکدیگر می‌نویسد و شاید بتوان گفت وجود خدا را در روابط انسان‌ها با یکدیگر می‌بیند. این اثر نیز روایت او از خاطرات و ماجراهای پروازش است که در آن اندیشه‌ها و دریافت‌های شاعرانه-عارفانه‌ی خود از زندگی را با خواننده‌اش شریک می‌شود.

«هنگامی می‌توانیم به راحتی نفس بکشیم که با هدفی مشترک به برادران‌مان پیوسته‌ایم ــ هدفی که بیرون از ماست. تجربه نشان می‌دهد که دوست داشتن به هیچ وجه در نگاه کردن به یکدیگر نیست، بلکه دسته‌جمعی به یک سو نگریستن است. آدم‌ها نمی‌توانند باهم دوست باشند مگر موقعی که به یک طناب بسته باشند و به سوی همان قله‌ای صعود کنند که همدیگر را در آن باز خواهند یافت. وگرنه چرا دراین قرنی که وسایل آسایش این همه فراهم است، تقسیم کردن آخرین ذخیره‌ی غذایی‌مان در صحرا این همه به ما شادمانی می‌بخشد؟ در چنین وضعیتی پیش بینی‌های جامعه‌شناسان چه ارزشی می‌تواند داشته باشد؟ برای همه‌ی کسانی میان ما که هواپیماشان در صحرا دچار اشکال شده و با شادی بزرگ کمک رسانی آشنا شده‌اند، هر شادمانی دیگری در نظرشان پوچ و بی ارزش آمده است.»

معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

سجاد احمدی
۱۳۹۹/۱۱/۲۳

به پیشنهاد دوستی این کتاب رو خوندم و باید بگم که اصلا انتظار چنین کتاب زیبایی رو نداشتم. حیرت انگیزتر برای من وقتی بود که با زندگینامه نویسنده آشنا شدم و فهمیدم شخصیت نویسنده چقدر بی‌انتها و زنده است. این

- بیشتر
محمد علی شفیعی
۱۴۰۰/۰۱/۱۹

سلام کوتاه بگم، با اینکه رگه های استعماری در نگاه نویسنده مشهوده، ولی اگر این موضوع منفی که میشه گفت تحت تاثیر روح زمانه ی خودش بوده رو بزاریم کنار، دیدگاه نویسنده خیلی خوبه متاسفانه آثار دیگه ی آنتوان دو سنت اگزوپری

- بیشتر
کاربر ۲۵۸۹۰۶۵
۱۴۰۰/۰۹/۲۵

شاهکار بود و جزو کتابهایی که حتما باید بخونیدش اونم یک بار نه بلکه چندین بار. من لذت بردم ای کاش برای انسانها باغبانی وجود داشت. کتاب پر هست از جملات فلسفی

Golshad
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

اگزوپری در این کتاب نه مرد سردرگم در پیک جنوب بود نه به کمال رسیده در خلبان جنگ در این کتاب او خیلی پخته تر شده ولی هنوز راهی برای رسیدن به کمال مطلوب دارد باید اعتراف کنم در ابتدا کتاب به

- بیشتر
محمدرضا دانشمندی
۱۴۰۰/۰۹/۰۴

فوق العاده زیبا و جذاب

raha
۱۴۰۲/۰۱/۲۶

فوق العاده بود

Rasoul
۱۴۰۱/۰۷/۱۸

لطیف بود با همون حال و هوای شازده کوچولو

_farmah_
۱۴۰۰/۰۹/۰۲

ترجمه افتضاحه و اصلا نمیشه با متن ارتباط برقرار کرد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۶)
آن‌چه به زندگی مفهومی می‌بخشد، مرگ را هم معنی‌دار می‌كند.
آوای دوست
انسان بودن دقيقآ يعنی مسئول بودن
نسا
هر پيشرفتی، ما را كمی از عادت‌هايی كه به دشواری به دست آورده‌ايم دورتر ساخته است، ما در حقيقت مهاجرانی هستيم كه هنوز نتوانسته‌ايم ميهنی برای خودمان بنياد كنيم.
FerFerism
خيلی ساده به من گفت: «توفان، مه و برف گهگاه مزاحمت خواهد شد. در آن موقع به كسانی فكر كن كه پيش از تو با همه‌ی اين چيزها رودررو شده‌اند و خيلی ساده به خودت بگو : «اگر ديگران از اين بحران‌ها موفق بيرون آمده‌اند، پس باز هم می‌توان از آن‌ها جان سالم به در برد.»
Meleegirl
من آن‌هايی را كه عربده‌كشی را به آهنگی دلنشين ترجيح می‌دهند، سرزنش نمی‌كنم. آن‌ها جز اين عربده‌كشی با نوای ديگری آشنا نيستند.
نسا
فقط امروز در می‌يابم يك جرعه نوشيدنی و سيگاری كه به محكوم به مرگ پيش از اعدامش می‌دهند چه ارزشی دارد. درك نمی‌كردم چرا با پذيرفتن آن، تن به اين ذلت می‌دهد. با اين همه، با لذت فراوان نوشيدنی را می‌نوشد و سيگار را دود می‌كند. اگر محكوم لبخند بزند، با شهامتش می‌شمريم. اما او به خاطر يك جرعه نوشيدنی است كه لبخند می‌زند.
محمد علی شفیعی
آن‌چه باعث رنجم می‌شود اين شوربختی‌ای نيست كه از همه چيز گذشته، آدم‌ها با تنبلی، در آن جا خوش می‌كنند. نسل‌های بی‌شماری از شرقيان در نكبت زندگی می‌كنند و از آن لذت هم می‌برند. آن چه عذابم می‌دهد با غذا خوراندن به اين بی‌نوايان به هيچ وجه مداوا نمی‌شود. آن چه شكنجه‌ام می‌كند نه اين فرودها و فرازهاست و نه اين پليدی‌ها، در هريك از اين آدم‌ها، موتسارتی به قتل رسيده نهفته است. فقط نفس خداوندی است كه چون بر اين گِل دميده شود انسان می‌آفريند.
msadeq
«توفان، مه و برف گهگاه مزاحمت خواهد شد. در آن موقع به كسانی فكر كن كه پيش از تو با همه‌ی اين چيزها رودررو شده‌اند و خيلی ساده به خودت بگو : «اگر ديگران از اين بحران‌ها موفق بيرون آمده‌اند، پس باز هم می‌توان از آن‌ها جان سالم به در برد.»
اسماء
دوران خوش كودكی مفهومی ندارد: فقط كودكانی يافت می‌شوند كه خوشبختند.
melik
فقط امروز در می‌يابم يك جرعه نوشيدنی و سيگاری كه به محكوم به مرگ پيش از اعدامش می‌دهند چه ارزشی دارد. درك نمی‌كردم چرا با پذيرفتن آن، تن به اين ذلت می‌دهد. با اين همه، با لذت فراوان نوشيدنی را می‌نوشد و سيگار را دود می‌كند. اگر محكوم لبخند بزند، با شهامتش می‌شمريم. اما او به خاطر يك جرعه نوشيدنی است كه لبخند می‌زند
نسا

حجم

۱۷۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۱۷۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان