دانلود و خرید کتاب ارنست همینگوی؛ آخرین مصاحبه و گفت‌و‌گو‌ها ارنست همینگوی ترجمه هوشنگ جیرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارنست همینگوی؛ آخرین مصاحبه و گفت‌و‌گو‌ها اثر ارنست همینگوی

کتاب ارنست همینگوی؛ آخرین مصاحبه و گفت‌و‌گو‌ها

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ارنست همینگوی؛ آخرین مصاحبه و گفت‌و‌گو‌ها

ارنست همینگوی استاد داستان‌نویسیِ کوتاه و از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان امریکایی در قرن بیستم است که بسیاری از آثار او در ایران بارها ترجمه و چاپ شده است. او بیش‌تر به خاطر کتاب‌هایی چون مرگ در بعدازظهر، داشتن و نداشتن ، تپه‌های سبز افریقا ، ضیافت سیار ، وداع با اسلحه، ناقوس در سوگ که نواخته می‌شود و پیرمرد و دریا شهرت جهانی دارد که از روی برخی از آن‌ها نیز فیلم‌هایی تهیه شده است. مجموعهٔ آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌وگوها که مصاحبه‌های ارنست همینگوی یکی از آن‌هاست، از سال ۲۰۱۱ به این‌سو در بریتانیا و امریکا در حال انتشار است. تاکنون بیش از پانزده جلد از مجموعه‌مصاحبه‌های متفکران، فلاسفه و نویسندگان ادبی مهم معاصر با مطبوعات به صورت کتاب‌های مجزا چاپ شده است. از مهم‌ترین‌شان می‌توان به هانا آرنت، خورخه لوئیس بورخس، مارتین لوترکینگ، ژاک دریدا، جین جیکوبز، ری برادبری، جی. دی. سلینجر و گابریل گارسیا مارکز اشاره کرد. گفت‌وگوهای ارنست همینگوی در کتاب حاضر در بر گیرندهٔ چهار مصاحبهٔ او در کل زندگی‌اش است که جملگی در «فینکا ویخی‌یا» انجام شده‌اند. مفصل‌ترینِ این گفت‌وگوها با جُرج پلیمتون برای نشریهٔ پاریس ریویو است که در مه ۱۹۵۴ و پیش از دریافت جایزهٔ نوبلِ ادبیات منتشر شد. همینگوی در این مصاحبه به بیان دیدگاه‌ها و خاطراتش دربارهٔ دشواری‌های نویسنده بودن، دوری از رسانه‌ها، حال‌وهوای نوشتن رمان‌های خورشید همچنان می‌دمد و پیرمرد و دریا، روند قصه‌نویسی و شخصیت‌پردازی، شرح ماجراجویی‌هایش در افریقا، پاریس عصر طلایی، و دوران کار در روزنامه‌ها می‌پردازد. مصاحبهٔ بعدی همینگوی مربوط به دسامبر ۱۹۵۴ و با رابرت مانینگ برای نشریهٔ آتلانتیک مانتلی است. این مصاحبه قرار بود دربارهٔ جایزهٔ نوبل باشد که همینگوی همان سال برندهٔ آن شده بود ولی او دربارهٔ مسائل متنوعی داد سخن می‌دهد. گفت‌وگوی سوم را روزنامه‌نگاری انجام می‌دهد که از مجلهٔ استار به سراغ همینگوی رفته؛ همان نشریه‌ای که او زمانی در آن کار می‌کرده است. او در این‌جا به طور مشخص از دلایل تن ندادن به مصاحبه با خبرنگاران می‌گوید. آخرین مصاحبهٔ این مجموعه نیز مربوط به سال ۱۹۵۸ است که نخستین‌بار با عنوان «زندگی در بعدازظهر» در نشریهٔ اسکوایر چاپ شد. رابرت اِمِت جینا، تهیه‌کنندهٔ تلویزیونی، به سراغ همینگوی می‌رود تا او را مجاب کند که مقابل دوربین تلویزیون بنشیند. سفر او به هاوانا و دیدارش با این نویسندهٔ امریکایی، آخرین روایت این مجموعه را رقم می‌زند که با جزئیاتی دربارهٔ آثار، فیلم‌های ساخته‌شده از روی داستان‌های همینگوی، سفر به اسپانیا و افریقا... همراه است.
معرفی نویسنده
عکس ارنست همینگوی
ارنست همینگوی
آمریکایی | تولد ۱۸۹۹ - درگذشت ۱۹۶۱

ارنست میلر همینگوی، نویسنده امریکایی برنده نوبل ادبیات است. وی از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی»، شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

Zahra - 1
۱۳۹۸/۰۳/۱۳

کتاب جالبه چون صحبت های بی واسطه آقای همینگوی نقل شده بااینحال ترجمه بسیار بد انجام شده و در جاهایی واقعا نامفهومه. بعید می دونم حتی یک بار هم روخوانی شده باشه قبل چاپ ... از چشمه انتظار بیشتری می رفت

ولی الله
۱۴۰۰/۰۹/۲۶

با خوندن کتاب نمیشه زیاد سر از کار همینگوی درآورد و اینم ضعف کتاب نیست به خاطر فراری بودن همینگوی از مصاحبست، اخلاقی که خیلی از بزرگان سینما و ادبیات داشتند؛ یا مصاحبه نمیکردند یا اگه میکردند جوابای پرت و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
خواندنْ کاری دائمی و لذت‌بخش است. همیشه کتاب می‌خوانم ــ هر چه به دستم برسد. کتاب‌ها را سهمیه‌بندی می‌کنم تا همیشه موجودی داشته باشم.
پویا پانا
نگرانی امکان نوشتن را از بین می‌برد. ضعفِ مزاج، که به همان نسبت زیان‌بار است و موجب نگرانی، به ناخودآگاهِ شما حمله می‌کند و توان‌تان را تحلیل می‌برد.
پویا پانا
پشت هر کتاب من یک زن بوده است.
پویا پانا
دنبال شهرت نیستم. معروف بودن را دوست ندارم. همهٔ آن‌چه از زندگی می‌خواهم نوشتن است، شکار، ماهی‌گیری، و گمنامی. سرشناس بودن کامم تلخ می‌کند. پرسیدن‌ها باعث شکنجه است.
پویا پانا
همهٔ چیزهای خوب در حال از بین رفتن هستند.
پویا پانا
همه باید درون‌شان یک ردیاب خودکار شناخت دورویی داشته باشند.
پویا پانا
«من برای نویسندگی احترام زیادی قایلم؛ برای نویسنده هرگز، مگر به عنوان ابزاری برای نویسندگی. وقتی که نویسنده آگاهانه از زندگی دست می‌شوید یا به دلیل برخی ناکامی‌ها از نوشتن دور می‌ماند، نویسندگی‌اش تحلیل می‌رود، دقیقاً مثل اندام انسان وقتی که از آن‌ها استفاده نمی‌کند. نمی‌خواهم توصیه کنم که انسان‌ها زندگی طاقت‌فرسایی داشته باشند یا سعی کنم بگویم این نوع زندگی را انتخاب کنند. کسانی که این بخت یا بدشانسی را داشته‌اند تا ورزشکار شوند ناچارند که همیشه آمادگی بدنی داشته باشند. جسم و فکر در پیوند تنگاتنگ با هم هستند. چاق شدن جسم موجب چاقی فکر می‌شود. وسوسه می‌شوم بگویم که باعث چاقی روح می‌شود، ولی دربارهٔ روح چیزی نمی‌دانم.»
پویا پانا
شما از آن‌چه رخ داده و آن‌چه وجود دارد و همهٔ چیزهایی که خبر دارید و همهٔ آن‌ها که نمی‌دانید، چیزی را خلق می‌کنید که بازنمایی نیست، بلکه یک چیز جدید است و واقعی‌تر از هر چیز حقیقی و زنده، و به آن جان می‌دهید و اگر به اندازهٔ کافی آن را قوام دهید، جاودانه می‌سازیدش.
ولی الله
آن‌ها که زود می‌میرند همیشه ارج‌وقرب بیش‌تری دارند، چون دیگر هیچ‌کسی درگیری طولانی، ملال‌انگیز، و بی‌وقفهٔ آن‌ها برای انجام کارهایی که اعتقاد دارند پیش از مرگ باید انجام دهند نمی‌بیند.
ولی الله

حجم

۱۰۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۱۰۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان