دانلود و خرید کتاب مجموعه آثار چخوف (جلد پنجم) آنتوان چخوف ترجمه سروژ استپانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه آثار چخوف (جلد پنجم) اثر آنتوان چخوف

کتاب مجموعه آثار چخوف (جلد پنجم)

نویسنده:آنتوان چخوف
انتشارات:انتشارات توس
امتیاز:
۲.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مجموعه آثار چخوف (جلد پنجم)

کتاب مجموعه آثار چخوف (جلد پنجم) (جزیره ساخالین) نوشتهٔ آنتوان چخوف و ترجمهٔ سروژ استپانیان است و انتشارات توس آن را منتشر کرده است.

درباره مجموعه آثار چخوف

آنتوان چخوف پزشک، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس مشهور و محبوب روسی است که هم داستان‌های کوتاه و هم نمایشنامه‌هایش هر دو از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند و ارزش ادبی غنی‌ای دارند. مجموعه آثار چخوف شامل یک دورهٔ ۱۰جلدی است که به صورت کامل و جامع تمامی آثار چخوف اعم از نمایشنامه‌ها و داستان‌های کوتاه او را در بر می‌گیرد. این مجموعه حتی شامل نامه‌های چخوف نیز می‌شود که آنها را به الگا همسر خود و نیز دوستانش نوشته است و خواندنشان برای هر کسی که به زندگی شخصی و کاری این نویسندهٔ بزرگ علاقه دارد، می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد.

در این مجموعهٔ ۱۰جلدی چهار جلد به داستان‌های کوتاه، یک جلد به رمان، دو جلد به نمایشنامه‌ها و سه جلد به نامه‌های او اختصاص یافته است. جلدهای این مجموعه به ترتیب عبارت‌ند از:

جلد اول (داستان‌های کوتاه ۱) / ترجمهٔ سروژ استپانیان

جلد دوم (داستان‌های کوتاه ۲) / ترجمهٔ سروژ استپانیان

جلد سوم (داستان‌های کوتاه ۳) / ترجمهٔ سروژ استپانیان

جلد چهارم (داستان‌های کوتاه ۴) / ترجمهٔ سروژ استپانیان

جلد پنجم (جزیره ساخالین) / ترجمهٔ سروژ استپانیان

جلد ششم (نمایشنامه‌ها ۱) / ترجمهٔ سروژ استپانیان

جلد هفتم (نمایشنامه‌ها ۲) / ترجمهٔ سروژ استپانیان

جلد هشتم (نامه‌ها ۱) / ترجمهٔ ناهید کاشی‌چی

جلد نهم (نامه‌ها ۲) / ترجمهٔ ناهید کاشی‌چی

جلد دهم (نامه‌ها ۳) / ترجمهٔ ناهید کاشی‌چی

این مجموعهٔ ۱۰جلدی را نشر توس منتشر کرده است.

درباره جلد پنجم آثار چخوف؛ جزیره ساخالین

ساخالین نام جزیره‌ای در روسیه است، واقع در شمال اقیانوس آرام و شمال ژاپن. چخوف در سال ۱۸۹۰ با وجود آنکه بیمار بود، سه ماه در جزیرهٔ ساخالین سکنی گزید.

او برای آنکه روایت زندگی، حالات و عوالم مجرمان و تبعیدشدگان این جزیره با جمعیتی حدود ۱۰هزار نفر را بشنود و با آنها گفت‌وگو کند، به آنجا سفر کرد. چخوف مشاهداتش از این سفر را در کتابی با عنوان «جزیره ساخالین» به نگارش درآورد.

بسیاری از مورخان بر این باورند انتشار این کتابْ تزار روسیه را مجبور به بهبود شرایط زندانیان این جزیره کرد.

خواندن مجموعه آثار چخوف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار نویسندهٔ شهیر، چخوف پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آنتوان چخوف

آنتوان چخوف سال ۱۸۶۰ در شهر تاگانروگ در جنوب روسیه به دنیا آمد. پدر چخوف شیفتهٔ موسیقی بود و همین شیفتگی او را از دادوستد بازداشت و به ورشکستگی کشاند. او در سال ۱۸۷۶ از ترس طلبکارانش به‌همراه خانواده به مسکو رفت. آنتوان تنها در تاگانروگ باقی ماند تا تحصیلات دبیرستانی‌اش را به پایان ببرد.

چخوف در نیمهٔ سال ۱۸۸۰ تحصیلات دانشگاهی خود را در رشتهٔ پزشکی در دانشگاه مسکو آغاز کرد. در همین سال نخستین مطلب او چاپ شد. برای همین این سال را مبدأ تاریخ نویسندگی چخوف برمی‌شمرند. چخوف بعد از پایان تحصیلاتش در رشتهٔ پزشکی به‌طور حرفه‌ای به داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی روی آورد. او در ۱۸۸۵ همکاری خود را با روزنامهٔ پترزبورگ آغاز کرد. در سپتامبر قرار بود نمایشنامهٔ او به نام «در جادهٔ بزرگ» به روی صحنه برود که کمیتهٔ سانسور از اجرای آن جلوگیری کرد. مجموعه داستان‌های «گل‌باقالی» اثر او در ژانویهٔ سال بعد منتشر شد. در فوریهٔ همین سال (۱۸۸۶) با «آ. سووُربن» سردبیر روزنامهٔ عصر جدید آشنا شد و داستان‌های «مراسم تدفین»، «دشمن» و… در این روزنامه با نام اصلی چخوف منتشر شد. بیماری سل او شدت گرفت. او در آوریل ۱۸۸۷ به تاگانروگ و کوه‌های مقدس رفت و در تابستان در باپکینا اقامت گزید. در اوت همین سال مجموعهٔ «در گرگ‌ومیش» منتشر شد و در اکتبر نمایشنامهٔ بلندی با نام «ایوانف» در تئاتر مسکو به روی صحنه رفت که استقبال خوبی از آن نشد.

چخوف در ۱۶ ژوئن ۱۹۰۴ به‌همراه همسرش «اولگا کنیپر» برای معالجه به آلمان و استراحتگاه بادن‌وایلر رفت. در این استراحتگاه حال او بهتر می‌شود، اما این بهبودی زیاد طول نمی‌کشد و روزبه‌روز حال او وخیم‌تر می‌شود. او در ۴۴سالگی، یک سال پیش از انقلاب اول روسیه، از دنیا رفت. تشییع‌جنازه‌ٔ او در مسکو با حضور جمعیتی بسیار تبدیل به رویدادی ملی شد.

بخشی از جلد پنجم آثار چخوف؛ جزیره ساخالین

«تبعیدی به ساخالین مادام که جیره‌خور خزانه است، هر روز جیره زیر را دریافت می‌کند: سه فونت نان، چهل مثقال گوشت، در حدود پانزده مثقال بنشن و به اندازه یک کوپک مخلفاتِ مختلف؛ در روزهای پرهیز، گوشت جای خود را به یک فونت ماهی می‌دهد. برای آن که بتوانیم دریابیم که این جیره تا چه اندازه جوابگوی واقعی تبعیدی است، الزامآ استناد به طریقه متداول ِ اداری که مشتمل بر ارزیابی نسبی و در عین حال صرفآ ظاهری آمارِ عددی مربوط به جیره گروه‌های مختلف اهالی خارج از کشور و روسیه کفایت نمی‌کند. اگر در زندان‌های ساکس و پروس، زندانی‌ها فقط سه وعده گوشت در هفته، آن هم به مقداری که به یک پنجم فونت هم نمی‌رسد، دریافت می‌کنند و اگر دهقان اهل تامبُف روزی چهار فونت نان می‌خورد، معنی‌اش این نیست که تبعیدی ساخالینی گوشتِ زیاد و نانِ کم دریافت می‌کند، بلکه بدان معناست که زندان‌شناسانِ آلمانی بیم آن دارند به بشردوستی کاذب متهم شوند، اما غذای موژیک تامبُفی، شاملِ محتوی زیادِ نان است. از لحاظ عملی، بسیار مهم است که ارزیابی حصه‌های تغذیه‌ای ِ گروهی از اهالی، نه از تجزیه تحلیل کمّی، بلکه کیفی آن آغاز شود و در این حال شرایط طبیعی و معیشتی آن گروه را مورد مطالعه قرار دهد؛ اما بدون برخوردِ جدی انفرادی، حل این مسأله، احتمالا فقط برای افراد ظاهرپرست، یک جانبه و قانع‌کننده خواهد بود.

یک روز من و فُن‌فریکنِ بازرس کشاورزی، از کراسنی‌یار به آلکساندروسک باز می‌گشتیم؛ من سوار کالسکه و او برپشتِ اسب. روزی گرم و هوای تایگا خفه‌کننده بود. زندانی‌هایی که بین پاسگاه و کراسنی‌یار، سر برهنه و با پیراهن‌های خیسِ عرق در جاده کار می‌کردند، وقتی کالسکه‌ام به نزدیکی‌شان رسید، گویا مراکارمندی عالی‌رتبه انگاشتند و ناگهان اسب‌های کالسکه‌ام را متوقف کردند. و از این که جیره نان‌شان را محال است بشود خورد، شکایت آغاز کردند. وقتی به آنها گفتم که بهتر است به مقام ریاست مراجعه کنند گفتند:

- به سرنگهبان داویدف گفته‌ایم ولی او می‌گوید که ما داریم آشوب می‌کنیم.

نانی که نشانم دادند، در حقیقت کیفیتش وحشتناک بود. وقتی تکه‌ای از آن را با دست قطع کردم، در زیر پرتو خورشید، قطره‌های خیلی ریز آب در آن منعکس بود، خمیرناپخته به انگشت‌های دست می‌چسبید و قیافه انبوهِ کثیفِ و لزجی را داشت که در دست گرفتنش فوق‌العاده نامطبوع بود. چندین قرص از این نان را پیش من آوردند که مغز همه‌شان، به طور یکسان نیمه‌پز و بیرون‌شان سوخته و خمیرشان با آردی نامرغوب تهیه شده بود. این نان در نوو - میخاییلوکا، تحت نظر سرنگهبان داویدف پخته می‌شد.»

معرفی نویسنده
عکس آنتوان چخوف
آنتوان چخوف
روس | تولد ۱۸۶۰ - درگذشت ۱۹۰۴

آنتوان پاولویچ چخوف، در سال ۱۸۶۰، در شهر تاریخی و بندریِ «تاگانروگ» در جنوب روسیه به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۴، درگذشت. با گذشت یک قرن از زندگی این نویسنده، او هنوز هم یکی از مهم‌ترین، چیره‌دست‌ترین و حرفه‌ای‌ترین داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان تاریخ ادبیات جهان است.

مجموعه آثار چخوف؛ جلد نهم (نامه ها ۲)
آنتوان چخوف
در جستجوی زمان از دست رفته (جلد پنجم)
مارسل پروست
مجموعه آثار چخوف (جلد هفتم)
آنتوان چخوف
مجموعه آثار چخوف؛ جلد دهم (نامه‌ها ۳)
آنتوان چخوف
در جستجوی زمان از دست رفته (جلد دوم)
مارسل پروست
سفر دریایی با دن کیشوت
توماس مان
در جستجوی زمان از دست رفته (جلد هفتم)
مارسل پروست
در جستجوی زمان از دست رفته (جلد ششم)
مارسل پروست
مجموعه آثار چخوف (جلد سوم)
آنتوان چخوف
مجموعه آثار چخوف (جلد چهارم)
آنتوان چخوف
مجموعه آثار چخوف (جلد ششم)
آنتوان چخوف
شاهنامه از آغاز تا جمشید
محسن دامادی
کودتا
یرواند آبراهامیان
قصر به قصر
لویی فردینان سلین
مجموعه آثار چخوف (جلد دوم)
آنتوان چخوف
مجموعه آثار چخوف (جلد اول)
آنتوان چخوف
در جستجوی زمان از دست رفته (جلد چهارم)
مارسل پروست
آشنایی با ژان ژاک روسو
پل استراترن
توقف نکن
لیدا قهرمانلو
در جستجوی زمان از دست رفته (جلد سوم)
مارسل پروست
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

حجم

۶۰۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان