دانلود و خرید کتاب همه‌ی اسب‌های زیبا کورمک مک‌کارتی ترجمه کاوه میرعباسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همه‌ی اسب‌های زیبا اثر کورمک مک‌کارتی

کتاب همه‌ی اسب‌های زیبا

معرفی کتاب همه‌ی اسب‌های زیبا

کورمک مک‌کارتی (۱۹۳۳-)، نویسنده امریکایی «همه‌ی اسب‌های زیبا» اولین رمانش «پالیزبان» را در ۱۹۶۵ منتشر کرد. دومین اثرش «تاریکی بیرونی» در سال ۱۹۶۸ به چاپ رسید. پس از آن رمان‌های «بچه خدا» و فیلم‌نامه «پسر باغبان» را نوشت که در ۱۹۷۷ اکران شد. «نصف النهار خون» پنجمین اثر مک‌کارتی او را به شهرت رساند و «همه اسب‌های زیبا» که جلد اول «تریلوژی مرزی» مک‌کارتی است، جایزه‌ی ملی ادبیات و جایزه‌ی انجمن ملی منتقدان کتاب را برد و بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. «گذرگاه» و «شهرهای دشت»،‌ جلد دوم و سوم این تریلوژی‌اند. او برای آخرین رمانش «جاده» نیز برنده پولیتزر ۲۰۰۶ شد و تا کنون جوایز متعدد دیگری نیز برای آثارش بدست آورده است. جان و لیسی که نمی‌توانند رویاهای ماجراجویانه‌شان را در آمریکای پس از جنگ جهانی دوم واقعیت ببخشند، تگزاس را ترک می‌کنند و به سمت مکزیک می‌روند. این دو نوجوان در آرزوی یک خوشی پایدار، به دل طبیعتی دست‌نخورده می‌روند اما این سفر پر از امید که باید به آنان درس زندگی بیاموزد به کابوسی جهنمی تبدیل می‌شود. «تریلوژی مرزی» یک وسترن مدرن است که وقایعش در دهه‌ی ۱۹۴۰ و اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰ در جنوب غربی ایالات متحده و مکزیک می‌گذرد. اما برخلاف قهرمانان رایج رمان‌های وسترن که، بنا بر سنت این ژانر،‌ مردانی بالغ هستند که گذشته‌ای مملو از تجربه و ماجرا دارند، قهرمانان مک‌کارتی نوجوانانی لبریز از نیرو و معصومیت‌اند که در جست‌وجوی آرمان‌هایی که زمانشان سر آمده، از مزرهای آمریکا می‌گذرند. مرزهایی که می‌توانند نماد معصومیت و تجربه، خیر و شر یا امید و درماندگی باشند. نثر مک‌کارتی کوبنده است و صلابتی خاص دارد که گاهی جنبه‌ تغزلی پیدا می‌کند. تشبیه‌های نامأنوس، غیرمتعارف و گاه دور از ذهن از دیگر ویژگی‌های شیوه‌ی نگارش مک کارتی است. برای ایجاد نوعی شیوایی خاص در کلام اغلب از تکرارهای غیرضروری و قابل اجتناب هم بهره می‌گیرد. سبک مک کارتی از تلفیق تضادها شکل گرفته و آمیزه‌ای است از فقر و غنای واژگان و سادگی توأم با پیچیدگی. هارولد بلوم، منتقد برجسته، او را ـ در کنار دان دلیلو، توماس پینچون و فیلیپ راث ـ یکی از چهار رمان‌نویس شاخص ادبیات معاصر امریکا می‌داند. از رمان «همه اسب‌های زیبا» اقتباسی سینمایی نیز به کارگردانی بیلی باب تورنتون ساخته شده است.

نظرات کاربران

کاربر ۲۹۶۸۷۹۳
۱۴۰۰/۰۱/۰۷

به این میگن فقر فرهنگی .یعنی بدبختی بر سر ما نزول کرده ، کار مک کارت ریز تا درشتش ترجمه میشه ، هری پاتر ترجمه میشه ، پرتقال کوکی ترجمه میشه ، کمونیست ها همه ترجمه میشه ، آشغال ها

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
اونجا یاد گرفتم که دانشمندها برای انجام آزمایش‌ها یک گروه ـ باکتری، موش، آدم ـ را تحت شرایط خاصی قرار می‌دهند. نتایج را با گروه دومی مقایسه می‌کنند که در اون شرایط نبوده‌اند. به این گروه دوم می‌گویند گروه تطبیق. این گروه دومه که به دانشمندها امکان می‌ده تأثیر آزمایش را بسنجند. اهمیت عملی را که انجام شده است ارزیابی کنند. متأسفانه تاریخ، گروه تطبیق نداره. هیچ کس نیست به ما بگه چی ممکن بود بشه. اما در حسرت چیزی که ممکن بود بشه اشک می‌ریزیم، اما ممکن بود بشه‌ای در کار نیست. هیچ وقت نبوده. فرض بر اینه که کسانی که از تاریخ چیزی نفهمیده‌اند محکوم‌اند تکرارش کنند. باورم نمی‌شه فهمیدنِ تاریخ بتونه نجاتمون بده. چیزی که توی تاریخ همیشگیه زیاده‌خواهی و دیوانگی و عشق به خون‌ریزیه
غزال
آنچه بر قلبش سنگینی می‌کرد کم‌کم رهایش کرد و آنچه را پدرش یک‌بار گفته بود در دل تکرار کرد، اینکه قماربازی که از باخت بترسد نمی‌تواند برنده بشود و مردِ نگران نمی‌تواند عاشق باشد.
شیما.بیات
توی دانشگاه زیست‌شناسی می‌خوندم. اونجا یاد گرفتم که دانشمندها برای انجام آزمایش‌ها یک گروه ـ باکتری، موش، آدم ـ را تحت شرایط خاصی قرار می‌دهند. نتایج را با گروه دومی مقایسه می‌کنند که در اون شرایط نبوده‌اند. به این گروه دوم می‌گویند گروه تطبیق. این گروه دومه که به دانشمندها امکان می‌ده تأثیر آزمایش را بسنجند. اهمیت عملی را که انجام شده است ارزیابی کنند. متأسفانه تاریخ، گروه تطبیق نداره. هیچ کس نیست به ما بگه چی ممکن بود بشه. اما در حسرت چیزی که ممکن بود بشه اشک می‌ریزیم، اما ممکن بود بشه‌ای در کار نیست. هیچ وقت نبوده. فرض بر اینه که کسانی که از تاریخ چیزی نفهمیده‌اند محکوم‌اند تکرارش کنند. باورم نمی‌شه فهمیدنِ تاریخ بتونه نجاتمون بده. چیزی که توی تاریخ همیشگیه زیاده‌خواهی و دیوانگی و عشق به خون‌ریزیه و این چیزیه که حتی خدا هم ـ که هرچی را بشه دونست می‌دونه ـ ظاهراً قدرت تغییرش را نداره.
شیما.بیات
دانشمندها برای انجام آزمایش‌ها یک گروه ـ باکتری، موش، آدم ـ را تحت شرایط خاصی قرار می‌دهند. نتایج را با گروه دومی مقایسه می‌کنند که در اون شرایط نبوده‌اند. به این گروه دوم می‌گویند گروه تطبیق. این گروه دومه که به دانشمندها امکان می‌ده تأثیر آزمایش را بسنجند. اهمیت عملی را که انجام شده است ارزیابی کنند. متأسفانه تاریخ، گروه تطبیق نداره. هیچ کس نیست به ما بگه چی ممکن بود بشه. اما در حسرت چیزی که ممکن بود بشه اشک می‌ریزیم، اما ممکن بود بشه‌ای در کار نیست. هیچ وقت نبوده. فرض بر اینه که کسانی که از تاریخ چیزی نفهمیده‌اند محکوم‌اند تکرارش کنند
nmroshan
عاقبت بیماری‌های عاطفی همه‌مون معالجه می‌شه. اگه زندگی درمانش نکنه مرگ می‌کنه. دنیا موقع انتخاب بین رؤیا و واقعیت خیلی بی‌ترحمه، حتی اگه خودمون مایل به انتخاب نباشیم. بین تمنا و چیزی که واقعیه یک دنیا فاصله به انتظار نشسته.
nmroshan
گفت، تو ایستگاه رادیوِ ’دل ریو‘ را می‌شناسی؟ آره، می‌شناسم. شنیدم می‌گفت که شب کافیه یک تیکه سیم خاردار را بذاری بین دندونات تا برنامه‌شون را بشنوی. حتی دستگاه رادیو هم لازم نداری. تو باورت می‌شه؟
nmroshan
عذاب عالم را چون انگلی بی‌شکل مجسم می‌کرد که گرمای روح بشری را می‌جست تا در آن تخم بگذارد
شیما.بیات

حجم

۳۰۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳۰۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان