دانلود و خرید کتاب استخر شیرجه یوکو اوگاوا ترجمه میثم فرجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استخر شیرجه اثر یوکو اوگاوا

کتاب استخر شیرجه

نویسنده:یوکو اوگاوا
انتشارات:انتشارات آده
امتیاز:
۳.۳از ۳۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب استخر شیرجه

کتاب استخر شیرجه سه رمان کوتاه نوشتهٔ یوکو اوگاوا یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسنده‌های زن ژاپن با ترجمهٔ میثم فرجی است و انتشارات آده آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب استخر شیرجه

یوکو اوگاوا، نویسنده‌ٔ پرآوازه‌ٔ ژاپنی در هر سه رمان کوتاه این کتاب زندگی زنانی تنها دورافتاده و بریده از اطرافیان را روایت کند. دختری که هر روز به تماشای شیرجه‌زدن یکی از پسرهای یتیم‌خانه در استخر می‌نشیند؛ خانم جوانی که حالات روزانه خواهر باردارش را در دفتری ثبت کند؛ دیدار خاطره‌انگیز زنی از خوابگاه دوران دانشگاهش در حومه‌ٔ توکیو. استخر شیرجه قاب عکسی سه تکه از داستان زنانی است که در انزوا و روزمرگی هیولایی درون خود پرورش می‌دهند.

خواندن کتاب استخر شیرجه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات ژاپن و داستان‌هایی نوشتهٔ زنان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یوکو اوگاوا

یوکو اوگاوا، ریاضی‌دان و نویسندهٔ ژاپنی در سی‌ام مارس ۱۹۶۲ در ژاپن متولد شد. او آثار داستانی جذاب زیادی آفریده است که از میان مشهورترین آنها می‌توان به خدمتکار و پروفسور اشاره کرد. مترجمان و ناشران زیادی این رمان را ترجمه و منتشر کرده اند. از آثار مشهور دیگر اواگاوا می توان به مردی که دستبند می‌فروخت (۱۹۹۸)، عبور (۱۹۹۶)، کافه‌ای در شب و استخر زیر باران (۱۹۹۱)، روزشمار بارداری (۱۹۹۱)، استعداد ریاضیات (۲۰۰۳)، استخر شنا (۱۹۹۱) و هتل آیریس (۱۹۹۶) اشاره کرد.

بخشی از کتاب استخر شیرجه

«امروز خواهرم رفت کلینیک M. از آن‌جا که کم‌تر پیش می‌آید پیش دکتر دیگری جز دکتر نیکایدو برود، این ملاقات دستپاچه‌اش کرده بود. از بس نگران بود چه بپوشد و چه‌طور باید با دکتر صحبت کند، تا آخرین مهلت پذیرش بیمارِ امسال، آن را به تعویق انداخت. با تمام این اوصاف امروز صبح باز هم ناآرام بود.

«نمی‌دانم جدول دمای بدن چند ماه را باید نشان‌شان بدهم.» آشفته، از پشت میز صبحانه نگاهم کرد، اما هیچ حرکتی برای بلند شدن نکرد.

جواب دادم «چرا همه را نمی‌بری؟»

قاشقش را توی ماست چرخاند و گفت «مال دو سال است. بیست و چهار جدول که فقط در چند روزش اطلاعات مربوط به بارداری هست. فکر کنم فقط مال این ماه را ببرم کافی است.»

«پس دو سال هر روز ثبت کردن درجهٔ تب برای چی بود؟»

«حوصله ندارم یک دکتر بخواهد جلوِ چشمم هی با این جدول‌ها وَربرود،‌ مثل این است که کسی بخواهد تمام جزئیات چه‌طور باردار شدنم را کنکاش کند.»

ماست چسبیده به قاشقش را وارسی کرد. وقتی دوباره توی ظرف می‌افتاد، سفید، چسبناک و لرزان بود.

درِ ظرف ماست را بستم و آن را داخل یخچال گذاشتم. «داری خیلی گنده‌اش می‌کنی. فقط چندتا جدول است.»

دست‌آخر تصمیم گرفت همه را با خودش ببرد،‌ اما جمع‌وجور کردن‌شان کمی طول کشید.

نمی‌دانم چرا با وجود وسواسی که در گرفتن تب داشت، در نگه‌داری نمودارها بی‌دقت بود. برگه‌های نمودار که باید در اتاقش نگه می‌داشت، روی قفسهٔ مجلات و میز تلفن پراکنده بودند، گاهی هم وقتی در حال ورق زدن روزنامه یا تلفن زدن بودم می‌دیدم‌شان. حالا می‌فهمم چرا بعضی یافته‌هایم از این برگه‌ها این‌قدر نوسان داشت و فکر می‌کردم، شاید زمان تخمک‌گذاری‌اش بوده، یا این ماه دمای پایهٔ بدنش هنگام تخمک‌گذاری پایین بوده.»

از نوشتن
فرانتس کافکا
نکاتی در داوری مقالات
مینا فلاح
بهبود سطح رشد در دوره اول کودکی
دوریا سینو
اگر به یک سگ دونات بدهی...
لارا نامرآف
طب قرآن (جلد دوم)
مرضیه مختاری‌پور
اصول و روش نامه نگاری در زبان روسی
مرضیه یحیی پور
هایدگر و امر سیاسی
میگل د بیستگی
Treatise on Hypnotherapy
احمد علامه فلسفی
اخلاق در کتابخانه‌های دیجیتال
میترا صمیعی
راهنمای پیشگیری از آسیب در پاراجودو
محمدرضا محمودخانی
هاملت در نم نم باران
اصغر عبداللهی
کتابشناسی رجال سیاسی ایران در دوران قاجار
جواد ابوالحسنی
جزیره مثنوی؛ حلوا خریدن شیخ احمد خضرویه و زاهدی که بسیار می‌ گریست
جلال‌الدین محمد بلخی
واریس
بروس کمپل
ارزیابی مورفولوژی از تخمک تا بلاستوسیست
فرزانه محمدزاده کازرگاه
جنگی که نجاتم داد
کیمبِرلی بروبیکر بردلی
تغذیه در کودکان
ایمان وفایی
ستاره رقصان
مورگان لولین
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری

نظرات کاربران

bobzf
۱۴۰۲/۱۰/۰۶

طاقچه جان، کتاب می خوای هدیه بدی جان هر کی دوست داری کتاب درست و حسابی بده !!! آخه این چه کتابیه ؟؟؟

Fenix
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

دلش رو ندارید کتاب رایگان نذارید، تو این مدت یه کتاب خوب رایگان نکردید

mohsen
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

کتاب اشغاله اگه میخواین کتاب های خوب و رایگان شده رو اخر هفته ها یا روز های خاص بگیرید برید کتابراه بهترین کتابارو رایگان میکنن واقعا حتی ارزش اون نوتیفی که اومد رو هم نداره این کتابه

معشوقه ی گالوآ
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

من تموم آثار خانم یوکو اوگاوارا خوندم و به جرعت میتونم بگم رمان های "پلیس حافظه" و "پروفسور و خدمتکار" یکی از قشنگ ترین رمان هایی بودن که در زندگیم خوندم! در آثار ایشون چیزی که به یقین می‌بینید قلم

- بیشتر
MoonShadow
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

خب دوست ندارین نخونین نمیشه طبق سلیقه شما رایگان کرد من عاشق کارای یوکو اوگاوام خیلی خوشحال شدم دیدم رایگان شده و حتما میخونمش ویرایش: خوندم و به شدت اتمسفر و شخصیت پردازی هر سه داستان رو دوست داشتم

آلب
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم و به غیر از اینکه ترجمه خیلی خوبی داشت خیلی هم داستان‌های جالبی داشت. سه داستان کوتاه که با پایانشون به شدت خواننده رو حیرت‌زده می‌کنند. مرسی از طاقچه

نغمه میلانی
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

دیوانه وار،سرشار از تخیلات سادیستیک،فاقد هیچ نوع جاذبه و لطافت ادبی

سپهر
۱۴۰۲/۱۰/۰۸

این کتاب فوق العاده هست میگن اگر می‌خواین به ارزش یک کار پی ببرید به انتقاد هایی که ازش میشه توجه کنید، تمام کامنت های منفی این کتاب در هفته‌ای که رایگان شده (هفته اول دی ماه ۱۴۰۲) رو بخونید، دریغ

- بیشتر
marall
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

وای باورم نمیشه این کتابو میخواستم بخرمش ممنونم که رایگان در اختیارمون گذاشتین😍

Mohammad Bagheri
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

داستان های خوبی بود ولی کاش ترجمه کمی روانتر می بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۸)
کلاً زن و شوهرها را درک نمی‌کنم
آلیس در سرزمین نجایب
از زمانی که هنوز دخترکوچولو بودم، از سی‌ام دسامبر بدم می‌آمد. سی و یکم را یک جوری با وعدهٔ این‌که بالاخره سال تمام شده سر می‌کردم، اما سی‌ام همیشه برایم گیج‌کننده بود، نه این‌جا و نه آن‌جا.
Juror #8
بچه را که تشریح می‌کرد لحن صدایش آرام بود و کلماتی که به کار می‌برد کمی نگران‌کننده ــ جنین، دستگاه تناسلی، حفرهٔ شکمی ــ انگار خیلی مناسبِ حال مادری که انتظار بچه را می‌کشد نبود. شکمش را نگاه می‌کردم و در این خیال بودم که آیا کروموزوم‌های آن تو عادی هستند، آیا پیله‌های کرم ابریشم جایی در اعماق بدنش می‌لولند.
Juror #8
هر چه خواهرم بیش‌تر می‌خورد، شکمش بزرگ‌تر می‌شود. ورم دقیقاً از زیر سینه‌ها شروع می‌شود و تا زیر شکمش ادامه دارد. هر وقت اجازه می‌دهد به شکمش دست بزنم از سفتی‌اش تعجب می‌کنم. خیلی هم متقارن نیست؛ کمی به یک سمت مایل است. این هم خودش مشکلی است.
Juror #8
آرام گفت «رنگ دندان‌های‌تان خیلی خوب است.» نمی‌دانستم دندان رنگ‌های متفاوت دارد، اما چون دستش داخل دهانم بود نتوانستم منظورش را بپرسم. ادامه داد «و خیلی مرتب؛ لثه‌های‌تان هم سالم‌اند ــ محکم و صورتی‌رنگ.» نمی‌دانستم چرا باید دربارهٔ شرایط دهان من اظهارنظر کند؛ هیچ نیازی نداشتم کسی دندان و لثه‌هایم را با این جزئیات تشریح کند.
Juror #8
با نزاکتی افراطی گفت «با اجازهٔ شما.» و خم شد روی سرم. دندان خراب انتهای دهانم بود، و مجبور بودم دهانم را تا جای ممکن باز کنم. دستش را داخل دهانم برد تا اطراف ریشهٔ دندان را بررسی کند. انگشت‌هایش مرطوب بودند و بوی ضدعفونی‌کننده می‌دادند. صدای نفس کشیدنش را از پشت ماسک می‌شنیدم.
Juror #8
زن پُرحرف میان‌سالی روی دندانم کار کرد، و وقتی متوجه شد آشنای نامزد یکی از کارکنانش هستم، کلی راجع‌به خواهرم سؤال کرد. آخر هر سؤال مجبور بودم دهانم را که پُر از بزاق بود ببندم و جوابی پیدا کنم. کار خسته‌کننده‌ای بود.
Juror #8
حالا دیگر تمام وعده‌های غذایی‌ام را تنها می‌خورم. زمانم را صرف نگاه کردن به گل‌ها، بیلچه‌ای توی باغ افتاده، یا ابرهای در حال عبور می‌کنم. از سکوت این لحظات لذت می‌برم، و گاهی حتی آبجو می‌خورم و سیگار می‌کشم، کاری که خواهرم از آن نفرت دارد. تنهایی اذیتم نمی‌کند. با خودم غذا خوردن برایم خیلی هم جالب است.
Juror #8
یک‌بار عاشق مردی شدم که حتی اگر می‌دانست من در اثر تهوع صبحگاهی زمین‌گیر شده‌ام، می‌توانست سه پرس شام فرانسوی بخورد.
Juror #8
با ناراحتی می‌گوید «وقتی حالش این‌قدر بد است چیزی از گلویم پایین نمی‌رود.» از نظر خواهرم او این کارها را می‌کند تا مهربان به نظر بیاید، اما من دیده‌ام وقتی خواهرم سعی می‌کند کروسان را پایین بدهد و او پشتش را می‌مالد کاملاً رنگش می‌پرد و دست آزادش را جلوِ دهانش می‌گیرد. مثل یک جفت پرندهٔ زخمی همدیگر را بغل کردند و به اتاق‌شان رفتند، و تا صبح پیدای‌شان نشد.
Juror #8

حجم

۱۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱۲۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان