دانلود و خرید کتاب وقتی همه چیز از هم می پاشد پما چودرون ترجمه حسام شیخ حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وقتی همه چیز از هم می پاشد اثر پما چودرون

کتاب وقتی همه چیز از هم می پاشد

معرفی کتاب وقتی همه چیز از هم می پاشد

کتاب وقتی همه چیز از هم می پاشد نوشتهٔ پما چودرون و ترجمهٔ حسام شیخ حسنی است. انتشارات میلکان چندین توصیه برای زمان‌های سخت را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب وقتی همه چیز از هم می پاشد

کتاب وقتی همه چیز از هم می پاشد (When things fall apart) که در ۲۲ فصل نوشته شده، به ما یاد می‌دهد چطور با ترس‌هایمان مواجه شویم، شجاعانه به آن‌ها نفوذ کنیم و حتی ارتباطی نزدیک و دوستانه با آن‌ها برقرار کنیم. پما چودرون از این صحبت کرده است که چطور از کوچک‌ترین چیزهایی که در زندگی و اطراف ما است برای رسیدن به آرامش استفاده کنیم و حتی ترس‌ها و مشکلات را به منبع لذت و آرامش تبدیل کنیم. این نویسنده از موقعیتی گفته است که انسان هم‌زمان در بیم و امید است؛ در موقعیتی که از شکست می‌ترسد، اما همچنان امیدوار است. او درمورد امید واهی به ما هشدار داده و می‌خواهد چندان به آن اتکا نکنیم؛ چون اگر شکست بخوریم، ناامیدی آن ضربهٔ سختی خواهد بود. این نویسنده اصرار دارد هم ترس و هم امید بیهوده را کنار بگذاریم تا واقعیت را بهتر ببینیم. نمونه‌ٔ این موقعیت، مواجهه با مرگ است. هم ترس از مرگ بیهوده است و هم امید به اینکه همیشه زنده خواهیم بود واهی است. هر گاه بتوانیم هر دوی این‌ها را زیر سؤال ببریم، می‌توانیم حقیقت زندگی را بهتر لمس کنیم. پما چودرون با الهام از آموزه‌های کهن بودایی است که برای این مسیر معنوی، ابزارها و ایده‌هایی ارائه داده است؛ تا ما بتوانیم از دلِ سختی‌ها و ترس‌ها گذر کنیم و به شادی و فراغت برسیم.

خواندن کتاب وقتی همه چیز از هم می پاشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پما چودرون

پما چودرون (Pema Chödrön) در ۱۴ ژوئیهٔ ۱۹۳۶ در آمریکا به دنیا آمد. تحصیلات عالی خود را در رشتهٔ ادبیات انگلیسی آغاز کرد و مقطع ارشد را نیز با تحصیل در رشتهٔ آموزش ابتدایی در دانشگاه برکلی به پایان برد. او سال‌ها به‌عنوان معلم در مدارس ابتدایی نیومکزیکو فعالیت می‌کرد. پما چودرون روزی برای تفریح به آلپ سفر کرد. او خبر نداشت که سرنوشتش در حال تغییر است. در این سفر، با راهبی بودایی به نام «لاما چیم» آشنا شد. آشنایی آن‌ها به مرور زمان بیشتر و بیشتر شد؛ تاجایی‌که پما چودرون تصمیم گرفت به لندن برود تا بتواند نزد این راهب، تعالیم بودایی را فرا بگیرد. لاما چیم او را تشویق کرد که برای تعلیمات بیشتر از محضر «ترونگپا رینپوچه» بهره ببرد. پما چودرون از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۷، زمانی که استادش از دنیا رفت، در مقام شاگرد او از آموزه‌هایش بهره برد.  کتاب «وقتی همه‌چیز فرو می‌پاشد» (When Things Fall Apart) یکی از آثار پما است. کتاب «چگونه مراقبه کنیم: یک راهنمای عملی برای دوست‌شدن با ذهنمان» (How to Meditate: A Practical Guide to Making Friends with Your Mind) اثر دیگری از او است که می‌گوید مراقبه یکی از راه‌هایی است که با کمک آن می‌توانیم از دنیای پیرامون خود فاصله بگیریم و به آرامش درونی برسیم. کتاب «موقعیت‌های ترسناک» (The Places That Scare You)، راه گریز از موقعیت‌های ترسناک را به شما نشان داده است. کتاب «جان آزاده» (The Pocket Pema Chodron) حاوی گفتارهایی کوتاه است که هر کدام از آن‌ها پرسش‌هایی را در ذهن مخاطب می‌نشاند و کتاب «با تردید و تغییر زیبا زندگی کنید» (Living Beautifully: with Uncertainty and Change) اثر مکتوب دیگری از پما چودرون است.

بخشی از کتاب وقتی همه چیز از هم می پاشد

«سه حقیقت، که در گذشته سه نشان نامیده می‌شدند، دربارهٔ وجود ما بیان شده است: ناپایداری، رنج و بی‌نفْسی. گرچه این سه حقیقت اساسی‌ترین ویژگی‌های وجود ما را با دقت توصیف می‌کنند، تهدیدکننده به نظر می‌آیند. فکرکردن به اینکه در ناپایداری، رنج و بی‌نفسی اشکالی وجود دارد ـ که یعنی فکر کنیم در ذات ما اشکالی وجود دارد ـ بسیار راحت است. اما ناپایداری، رنج و بی‌نفسی هیچ اشکالی ندارند؛ می‌توانیم به‌خاطر آن‌ها قدردان باشیم. ما در ذات خود موجوداتی مسروریم.

ناپایداری مهم‌ترین نقطهٔ قوت حقیقت است، درست مانند چهار فصل که در یک جریان مداوم‌اند؛ مانند زمستان که به پایان می‌رسد و بهار، تابستان و پاییز می‌آیند، درست مانند روز که به شب منتهی می‌شود، نور که به تاریکی و دوباره به نور تبدیل می‌شود. به همین صورت همه‌چیز دائم درحال تکامل است. ناپایداری ذات همه‌چیز است. کودک‌شدن نوزادان و بعد نوجوانان و سپس بزرگ‌سالان و کهن‌سالان و سپس جایی در این مسیر مرگ فرامی‌رسد. ناپایداری به هم رسیدن و جدایی است. عاشق‌شدن و بیرون‌آمدن از عشق است. ناپایداری تلخ و شیرین است، مانند خریدن لباسی نو است که سال‌ها بعد آن را تکه‌ای از لحافی چندوصله می‌بینیم.»

نظرات کاربران

صبا گل
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

درست وقتی که عنوان کتاب برام اتفاق افتاده بود اومدم سراغش؛ این کتاب شما رو آروم می‌کنه بهتون چرایی مراقبه رو توضیح میده و روش صحیحش رو با ظرافت میگه؛ من احساسم به کتاب مشابه کتاب نیروی حال بود؛ بهتون

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
خیال می‌کنیم هدفْ گذشتن از این آزمایش یا حل‌کردن مسئله است، اما حقیقت این است که مسائل واقعاً حل نمی‌شوند. در کنار هم قرار می‌گیرند و از هم می‌پاشند. سپس دوباره در کنار هم قرار می‌گیرند و دوباره از هم می‌پاشند. فقط همین است. شفا آنجا حاصل می‌شود که برای اتفاق‌افتادن همهٔ این‌ها جا باز کنیم: جا برای اندوه، برای تسکین، برای بیچارگی و برای خوشی
Sheida Shahparast
رنج بخشی از زندگی است و مجبور نیستیم فکر کنیم که چون شخصاً حرکت اشتباهی انجام داده‌ایم، رنج می‌کشیم.
روانشناس هستم
زندگی معلم و دوست خوبی است. همه‌چیز همواره درحال تغییر است؛ فقط اگر متوجه شویم. هیچ‌چیز هرگز به آن شکلی که دوست داریم اتفاق نمی‌افتد.
hadise

حجم

۱۵۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۵۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان