دانلود و خرید کتاب از‌ خجالت مردن! باربارا جی. مارکوی ترجمه ساره‌سادات علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از‌ خجالت مردن! اثر باربارا جی. مارکوی

کتاب از‌ خجالت مردن!

معرفی کتاب از‌ خجالت مردن!

کتاب از‌ خجالت مردن! نوشتهٔ باربارا جی. مارکوی و جمعی دیگر از نویسندگان با ترجمهٔ ساره‌سادات علوی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و جمع هراسی است.

درباره کتاب از‌ خجالت مردن!

آیا برایتان پیش آمده است که مصاحبه‌ای کاری را به‌خاطر اضطراب زیاد به هم بزنید؟ اگر می‌توانستید اضطرابتان را کنترل کنید و به آن مصاحبه بروید، اکنون در جایگاه بهتری نبودید؟ پیش آمده است که از دادن پیشنهاد دوستی به فردی که به او علاقه دارید سر باز بزنید، چون نگرانید که مبادا پیشنهادتان را نپذیرد یا بدتر از آن، شما را مسخره کند؟ اگر شجاعت داشتید پا پیش بگذارید، اکنون دوست‌های بیشتر و بهتری نداشتید؟

آیا شده است که معلم یا استاد در کلاس درس سؤالی بپرسد و شما، با اینکه پاسخ را می‌دانید، دستتان را بالا نبرید که نکند دستتان یا صدایتان هنگام پاسخ‌دادن بلرزد و دیگران مسخره‌تان کنند؟ آیا پیش آمده است که به‌خاطر سر باز زدن از ارائه‌های کلاسی نمره‌ای را از دست بدهید که به‌هیچ‌وجه سزاوار کم‌شدن آن از معدلتان نبوده‌اید؟ اگر می‌توانستید شدت اضطرابتان را کنترل کنید، درس را ارائه دهید و نمره‌ای را بگیرید که خواهانش بودید، لحظاتتان شیرین‌تر نمی‌شد؟

این‌ها همه نمونه‌هایی از مشکلات افرادی است که به اختلال اضطراب اجتماعی یا جمع‌هراسی دچارند. در جامعهٔ امروز، جمع‌هراسی از اختلالات رایجی است که موجب تنش‌های ذهنی و روانی بسیاری از افراد شده است. این حالت ناخوشایند مانع برقراری روابط اجتماعی سالم و مؤثر، ایجاد تفاهم با دیگران و به‌طور کلی دستیابی به کیفیت بهتر زندگی می‌شود. اضطراب افرادی که به این اختلال دچارند گاهی به حدی شدت می‌یابد که برای کار، درس، زندگی یا موقعیت اجتماعی آن‌ها مشکل ایجاد می‌شود. خوشبختانه، راه‌هایی برای مهار اضطراب اجتماعی وجود دارد و این اختلال به دو شیوهٔ روان‌درمانی و دارودرمانی بهبود می‌یابد. یکی از مهم‌ترین موارد برای بهبود اضطراب اجتماعی آگاهی از این است که این حالت درونی با حضور در محیط‌های عمومی و تمرین و تکرار در طی زمان کنترل‌شدنی است. با شروع به تمرین و تکرار در محیط‌های عمومی می‌توانید خود را به شرایط جدید عادت دهید و با کسب موفقیت‌های کوچک اعتمادبه‌نفستان را به‌تدریج افزایش دهید.

کتاب از‌ خجالت مردن! مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها و مهارت‌های اجتماعی لازم برای کاهش اضطراب اجتماعی و بهبود آن را در اختیار شما قرار می‌دهد و خواندن آن به تمامی افرادی پیشنهاد می‌شود که بسیاری از توانایی‌هایشان زیر سایهٔ نگرانی، ترس، فشار روانی، اضطراب یا خجالت پنهان مانده است.

بنابراین، با تمرین و تکرار، آگاهی از شرایط جدید و کاهش تنش‌های ذهنی می‌توانید اضطراب اجتماعی‌تان را بهبود ببخشید. همچنین، می‌توانید از کتاب‌ها و منابع آموزشی در این زمینه بهره ببرید و با مراجعه به متخصصان مجرب از اضطراب اجتماعی به بهترین شکل ممکن رهایی یابید.

بهبود اضطراب اجتماعی، علاوه‌بر کاهش تنش‌های ذهنی و روانی، در کیفیت زندگی فرد تأثیرات بسزایی خواهد گذاشت. 

با بهبود جمع‌هراسی، فرد می‌تواند بهترین عملکرد را در رویارویی با شرایط ناخوشایند داشته باشد و با تفاهم و همدلی بیشتری با دیگران ارتباط برقرار کند. بهبود جمع‌هراسی یکی از مهم‌ترین راهکارهای بهبود کیفیت زندگی فرد شناخته شود و هرکسی با تمرین و تکرار می‌تواند از آن بهره‌مند شود. امید است پس از مطالعهٔ این کتاب و انجام تمرین‌ها و مهارت‌های گفته‌شده زندگی اجتماعی فعال و شادتری را سپری کنید.

خواندن کتاب از‌ خجالت مردن! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر احساس می‌کنید به دلیل اضطراب اجتماعی و جمع‌هراسی از برخی موقعیت‌های زندگی خود دور مانده‌اید این کتاب را حتما بخوانید.

درباره نویسندگان

دکتر باربارا جی. مارکوی روان‌شناس بالینی است که در میسوری مطب خصوصی دارد. او دورهٔ تخصصی تکمیلی پسادکتری را در مرکز اختلالات اضطرابی مرکز پزشکی دانشگاه سنت لوئیس به پایان رساند، همان دانشگاهی که تخصصش در درمان شناختی  رفتاری جمع‌هراسی و سایر اختلالات اضطرابی را از آن دریافت کرده است.

دکتر شریل ان. کارمین استادیار روان‌پزشکی و رفتار انسانی و دستیار مدیر مرکز اختلالات اضطرابی در مرکز پزشکی دانشگاه سنت لوئیس است. او دورهٔ تخصصی تکمیلی پسادکتری را در دانشکدهٔ پزشکی دانشگاه کیس وسترن رزرو و بیمارستان‌های دانشگاه کلیولند گذرانده است؛ تخصصش در درمان اختلالات اضطرابی را نیز از همان دانشگاه دریافت کرده بود.

دکتر سی. الک پولارد، دانشیار روان‌پزشکی و رفتار انسانی و مدیر مرکز اختلالات اضطرابی و واحد درمان رفتاری در مرکز پزشکی دانشگاه سنت لوئیس است. پژوهش‌های او درزمینهٔ اختلالات اضطرابی به‌طور گسترده منتشر شده است. او مشاور کارگروه جمع‌هراسی است.

دکتر تِرِسا ام. فلین، در حال حاضر با سمت روان‌شناس در مرکز اختلالات اضطرابی در مرکز پزشکی دانشگاه سنت لوئیس کار می‌کند. او نیز دورهٔ تخصصی تکمیلی پسادکتری در پزشکی رفتاری را در مرکز پزشکی دانشگاه سنت لوئیس پشت سر گذرانده است.

بخشی از کتاب از‌ خجالت مردن!

«ابزار اساسی که برای مقابله با ترس‌های اجتماعی از آن استفاده خواهید کرد، روش رویارویی است. اصطلاح رویارویی صرفاً به فرایند رویارویی با ترس‌های شما اشاره می‌کند، نه اجتناب از موقعیت‌هایی که آن‌ها را به وجود می‌آورند. اگر مانند بیشتر افراد مضطرب در اجتماع هستید، در اجتناب از موقعیت‌هایی که علائم اضطراب را به همراه دارند استاد شده‌اید. هیچ‌کس از احساس ترس و ناراحتی لذت نمی‌برد. بنابراین، افراد طبیعتاً تمایل دارند از تعاملاتی که باعث ناراحتی آن‌ها می‌شود فاصله بگیرند و حتی ممکن است از فکرکردن دربارهٔ موقعیت‌های اجتماعی دشوار نیز اجتناب کنند.

درک اصول نحوهٔ عملکرد رویارویی بسیار مهم است. تا زمانی‌که آن را درک نکنید، شاید نتوانید برنامهٔ بهبودی را دنبال کنید. برای اینکه بتوانید عمداً وارد موقعیت‌های اضطراب‌آور شوید، باید باور داشته باشید که این روش نتیجه خواهد داد.

اساساً رویارویی به سه روش عمل می‌کند. اول، به شما کمک می‌کند یاد بگیرید که برخی کارها به تأییدنشدن منجر نمی‌شود یا وقتی تأیید نمی‌شوید، فاجعه‌ای رخ نمی‌دهد. به عبارت دیگر، قرارگرفتن در معرض ترس به شما امکان می‌دهد تا باورهای نادرست را اصلاح و نادرستی آن‌ها را اثبات کنید. دوم، رویارویی چندباره و درجه‌بندی‌شده به شما امکان می‌دهد که به تعاملات اضطراب‌آور عادت کنید. سوم، قرارگرفتن در معرض اضطراب، وقتی به‌درستی برنامه‌ریزی و اجرا شود، به شما اعتمادبه‌نفس می‌دهد و شما را قادر می‌سازد که گام بعدی را بردارید. ابتدا دربارهٔ اثبات و اصلاح باورهای ناسازگار صحبت خواهیم کرد.»

نظرات کاربران

احسان
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

اکثر کتاب‌های این سبک موضوع اضطراب رو به صورت کلی توضیح میدن اما این کتاب به صورت تخصصی به مسئله اضطراب اجتماعی پرداخته. متن روانی داره و خوبیش اینه که نویسنده به جای نقل خاطرات خودش (چیزی که زیاد تو

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۴۰۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان