دانلود و خرید کتاب مفتش اعظم فئودور داستایفسکی ترجمه کامل روزدار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مفتش اعظم

«مفتش اعظم» نوشته فئودور داستایوسکی (۱۸۸۱-۱۸۲۱)، نویسنده برجسته روس است. داستان «مفتش اعظم» در اصل پنجمین فصلِ کتاب پنجمِ رمان «برادران کارامازوف» است که به سبب ساختار و محتوای ویژه آن بارها به طور مستقل منتشر شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

او پیر مردی است تقریبا نود ساله، بلند بالا و با قامتی کشیده گام برمی‌دارد و چهره‌ای استخوانی دارد و چشمانی گود افتاده، که از آن‌ها هنوز هم درخششی همچون شراره‌های آتشین زبانه می‌زند. امروز در لباس باشکوهِ اسقفی خود نیست، در همان لباسی که دیروز هنگامی که او دشمنان کلیسای روم را به آتش می‌سپرد، در برابر مردم ظاهر گشته بود - نه، در این لحظه لباس کشیشی کهنه و زمختِ خود را به تن دارد. و دستیاران عبوس و خادمان و نگهبانان «مقدسِ» کلیسا با فاصله مناسبی او را دنبال می‌کنند.

او در برابر جمعیت متوقف می‌شود و از دور حوادث را زیر نظر می‌گیرد. مفتش همه چیز را می‌بیند، می‌بیند که چطور تابوت را جلوی پای او قرار می‌دهند، می‌بیند که چگونه آن دختر زنده می‌شود، و چهره‌اش تیره و عبوس می‌گردد، ابروان پُرپشتِ خاکستریش را درهم می‌کشد، و از دیدگانش آتشی شوم زبانه می‌زند. دست دراز می‌کند و با انگشتش، او را به نگهبانانش نشان داده و دستور دستگیری او را می‌دهد. و بنگر: او از چنان قدرت و اقتداری برخوردار است و مردم چنان دست‌آموز و چاکرصفت شده‌اند و چنان مطیعانه با ترس‌و لرز از او فرمان می‌برند، که فورا از جلو نگهبانان به عقب می‌روند و راه را برای آنان باز می‌کنند. این مردان در میان سکوتِ مرگباری که به ناگاه حاکم گشته، او را می‌گیرند و می‌برند. جمعیت در همین لحظه همانند تنی واحد، در برابر مفتشِ پیر تعظیم می‌کنند و همه در مقابل او به خاک می‌افتند، و او در سکوت، مردم را تبرک می‌کند و آهسته و با وقارِ تمام پیش می‌رود.

معرفی نویسنده
عکس فئودور داستایفسکی
فئودور داستایفسکی
روس | تولد ۱۸۲۱ - درگذشت ۱۸۸۱

داستایفسکی، نویسنده‌ی رمان‌های مشهوری مانند قمارباز و برادران کارامازوف، در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در شهر مسکو و در خانواده‌ای بسیار مذهبی چشم به جهان گشود. این موضوع باعث شد خود او نیز در طی حیات خود انسانی مذهبی باقی بماند. او در مدرسه آموزش‌های نظامی می‌دید، اما خودش به ادبیات علاقه‌ی بسیاری داشت؛ بنابراین پس از اتمام مدرسه خود را وقف نوشتن کرد. نوشته‌های اولیه‌ی داستایوفسکی از او مردی جوان و بسیار پانرژی و در عین حال با روانی بی‌ثبات ترسیم می‌کنند.

نظرات کاربران

PouriYA
۱۳۹۶/۰۹/۱۵

این کتاب در توضیح فصل بازرس بزرگ از جلد اول برادران کارامازوف نوشته شده،لحظه ایی که ایوان شعری را(لفظ شعر را مترجم بکار برده) برای برادرش آلیوشا میخونه. بشدت پیشنهاد میشه چندین و چند بار بخونین ولی قبل آن برادران کارامازوف

- بیشتر
دوست دار کتاب
۱۳۹۷/۰۴/۱۴

شاهکار، همین و بس!

ali
۱۳۹۶/۱۲/۰۲

بی نظیر بود

Sajjad
۱۴۰۱/۰۹/۱۷

ترجمه کتاب بسیار افتضاح بود انگار با گوگل ترجمه شده بود ، این اثر خوب خراب نکنید

Mahdi
۱۳۹۹/۱۱/۲۴

نمیدونم چطوری همه نوشتن خوبه، شاید سر پولی که دادن به خودشون امیدواری میدن :) شایدم چون من کتاب خون نیستم ۳۰-۴۰ صفحه حرفای تکراری اون یارو پیرمردست من که حوصلم نکشید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
انسان حسرت و آرزوی چیزی را دارد که انکار ناپذیر باشد، به حدی انکارناپذیر و مسلم که همه انسان‌ها فورا و متفقا حاضر به پرستشش باشند. زیرا نگرانی این مخلوقاتِ ترحم‌برانگیز نه تنها در این است که چیزی را بیابند که من یا کس دیگری بتواند پرستشش کند، بلکه چیزی را بیابند که همه به آن ایمان دارند و همه پرستشش می‌کنند؛ همه متفقا. دُرست همین نیاز به پرستشِ جمعی، بزرگترین درد و رنج تک تک انسان‌ها و نیز تمامی بشریت از روز ازل می‌باشد.
Meysam+Darvish
یک پوئمِ کوچک و خوبی وجود دارد که از اشعار صومعه‌ها است و البته ترجمه‌ای از زبان یونانی است. عنوانِ آن: «گذار مادر خدا از میان شکنجه‌گاه‌های جهنم» است. این پوئم دارای تصاویر و جسارتی همتراز با اثر دانته است. مادر عیسی مسیح، مریم مقدس، از جهنم دیدار می‌کند و فرشته مقرب میکائیل به او «شکنجه‌گاه‌ها» را نشان می‌دهد. مادر عیسی مسیح می‌بیند که چگونه گناهکاران شکنجه می‌شوند. ضمنا در آن‌جا یک بخش بسیار قابل توجهی وجود دارد که در آن گناهکاران در یک دریاچه سوزان قرار دارند: برخی از آن‌ها آن‌چنان در این دریاچه فرو می‌روند که دیگر قادر به بیرون آمدن از آن نیستند. و این سخن که: «خدا آنان را از یاد برده است.» از هر حیث عمیق و تکان دهنده است.
MHafez

حجم

۷۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۷۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان