دانلود و خرید کتاب تمدن و ناکامی‌هایش زیگموند فروید ترجمه بنفشه جعفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمدن و ناکامی‌هایش اثر زیگموند فروید

کتاب تمدن و ناکامی‌هایش

انتشارات:نشر روزگار نو
امتیاز:
۳.۷از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تمدن و ناکامی‌هایش

«تمدن و ناکامی‌هایش» نوشته زیگموند فروید(۱۹۳۹-۱۸۵۶)، روانکاو نامدار اتریشی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: انکار این مساله که مردم عموماً معیارهای نادرستی را در زندگی به کار می‌گیرند و متعاقبا تمام عمر خود را صرف دستیابی به قدرت، موفقیت و ثروت می‌کنند و علی‌الخصوص وجود این موارد را در دیگران می‌ستایند، امری ناممکن است. آن هم درست در حالیکه آنچه را حقیقتاً جزو ارزش‌ها‌ی مسلم زندگی است نادیده می‌انگارند. البته در عین حال چنین قضاوت‌ها‌ی نادرستی فرد را در معرض خطر به فراموشی سپردن و بی‌توجهی به تنوع غنی موجود در دنیای بشریت و زندگی معنوی قرار می‌دهد. در هر دوره‌ای ‌از زندگی دنیوی ما انسان‌ها‌ همیشه افراد معدودی همواره مورد تکریم هم‌عصران خویش قرار گرفته‌اند اما این بزرگی و جایگاه آنان متکی بر کامیابی‌ها‌ و خصوصیات‌ها‌یی است که تا حدی با اهداف و آرمان‌ها‌ی اکثریت در تضاد بوده است. ممکن است شخصی گمان کند که این مردان بزرگ تنها مورد احترام جمع اقلیتی از مردم هستند و اکثریت، قلبا چندان اشتیاقی به آنان نشان‌ نمی‌دهند. اما باید گفت که این مساله به این سادگی‌ها‌ هم نیست و دلیل آن هم چیزی جز تفاوت بین افکار و اعمال نوع بشر و تنوع و گستردگی در خواسته‌ها‌یشان نیست. با یکی از این افراد مشهور و برجسته که در نامه‌اش مرا دوست خود می‌نامد طی مکاتباتی گفت و گو کردم و همراه نامه‌ها‌یم یکی از کتاب‌ها‌یم را که در آن مذهب را صرفاً نوعی پندار می‌نامم برای او ارسال کردم وی در پاسخ نامه‌ام اظهار کرد که گرچه در مجموع با نظراتم در کتاب هم‌عقیده است اما افسوس که در تکریم سرچشمه‌ی راستین دین داری ناکام مانده‌ام و این دقیقاً همان نکته‌ای ‌است که خودش هیچ گاه از آن غافل نشده است. احساسی ناشی از حضور دین که افراد زیادی وجودش را پذیرفته‌اند و میلیون‌ها‌ نفر در آن با یکدیگر سهیم هستند.
معرفی نویسنده
عکس زیگموند فروید
زیگموند فروید

زیگموند فروید عصب‌شناس برجسته‌ اتریشی بود که امروزه در جهان به عنوان پدر علم روانشناسی دنیا شناخته می‌شود. او با بنیان‌ نهادن روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در علم روانشناسی، موفق شد تا گام بزرگی در شناخت و درمان اختلالات و آسیب‌های روانی بردارد.

نظرات کاربران

mohammad
۱۳۹۷/۰۷/۲۷

اثری به غایت مهم و تاثیرگذار در تاریخ اندیشه که در دوره پایانی و پختگی فروید نگاشته شده و مبین عمیق ترین و پرورده ترین و همچنین تراژیک این متفکر هستند. علاوه بر تحلیل فرهنگی و تاریخی انسان و روان او

- بیشتر
afshin
۱۳۹۷/۰۷/۲۸

کتاب توتم و تابو و پندار خدا و چن مقاله در باب نظریه جنسیت رو بخونید حتما متاسفانه در هیچ یک از کتابخوان های الکترونیکی وجود نداره و سانسور شده هس ولی فایل پی دی اف اون موجود هست

ragiking
۱۳۹۹/۰۴/۱۴

از جمله کتاب هایی است که پوست خواننده را می کَند! البته مطمئن نیستم این به خاطر سنگینی ذاتی کتاب است یا ضعف ترجمه!

مجتبی
۱۳۹۸/۰۵/۲۸

ترجمه کتاب افتضاحه. سمتش نرید. ترجمه دیگری در بازار موجوده که بسیار خوشخوان و روانه

Travis
۱۳۹۹/۰۲/۳۰

کتاب مطالب جالبی درباره روانشناسی و شناخت طبیعت بشر دارد. بعضی مطالب مقداری تخصصی است که برای افرادی که به دنبال آن هستند احتمالاً ارزشمند باشد.

babakranjbabakbabakranj 09215493360
۱۳۹۶/۰۳/۱۵

مخ بوده

Mil
۱۳۹۷/۰۳/۱۷

عالیه

کاوه
۱۳۹۵/۱۰/۲۰

بسیار قابل تامل و پیچیده است.

Mehrnaz
۱۴۰۰/۰۱/۱۸

ترجمه این کتاب اصلا جالب نیست

محمدرضا
۱۳۹۹/۰۹/۲۵

این کتاب رو توصیه میکنم. ولی نه با این ترجمه ی افتضاح. یه ترجمه ی دیگه توی بازار هست که اون خیلی بهتره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
دین باعث می‌شود اخلاق پایه‌ها‌ی سست و متزلزلی پیدا کند.
AMiR
 حقیقت این است که مردمان در گروه‌ها‌، جوامع و اجتماعات گوناگون می‌کوشند اندیشه‌ای را به عنوان خدا ‌پرورش دهند و این اندیشه را حاکم بر حیات جمعی خود کنند.
AMiR
هیچ گاه به اندازه‌ی زمانی که عاشق هستیم در برابر رنج‌ها‌ بی‌دفاع نیستیم
امیر علی
هیچ گاه به اندازه‌ی زمانی که عاشق هستیم در برابر رنج‌ها‌ بی‌دفاع نیستیم.
Sima.zr
آزادی فردی از دستاوردهای تمدن نیست. آزادی فردی پیش از وجود هر تمدنی وجود داشته و از هر زمان دیگری هم بیشتر بوده هرچند که در آن زمان چندان ارزشی نداشته زیرا که فرد در جایگاه دفاع از آن نبوده است. با توسعه‌ی تمدن این مساله تحت محدودیت قرار می‌گیرد و اقتضای عدالت این است که هیچ کس نباید معاف از این محدودیت باشد.
up
به طور کل رنج‌ها‌ از سه جهت ما را تهدید می‌کنند. نخست، از سوی بدنمان که در نهایت فنا و نابودی برای آن مقرر شده است و از درد و اضطراب که از علائم هشداردهنده‌ی سیستم بدنمان است راه گریزی نیست. دوم، از سوی جهان بیرونی که نیروهای تخریب گر، غیرقابل نفوذ و چیره شونده را در برابر ما رها کرده است. و در آخر، رنج ناشی از روابطمان با دیگران. براستی رنجی که از مورد آخر بر ما اعمال می‌شود بیش از دیگر موارد دردناک و آزاردهنده است و گرچه ما به آن به عنوان منشائی قابل حذف و نسبتاً غیرضروری می‌نگریم که احتمالاً نسبت به رنج‌ها‌ی نشأت گرفته از محل‌ها‌ی دیگر که آسیب رسان و اجتناب ناپذیرند کمتر مجبور به تحمل آن هستیم و بیشتر به تصمیم خودمان مربوط می‌شود.
zbabaxni
انکار این مساله که مردم عموماً معیارهای نادرستی را در زندگی به کار می‌گیرند و متعاقبا تمام عمر خود را صرف دستیابی به قدرت، موفقیت و ثروت می‌کنند و علی‌الخصوص وجود این موارد را در دیگران می‌ستایند، امری ناممکن است. آن هم درست در حالیکه آنچه را حقیقتاً جزو ارزش‌ها‌ی مسلم زندگی است نادیده می‌انگارند.
.
((آدمی‌هر چه پارساتر باشد، وجدانش سختگیرتر است، بنابراین افرادی که به بالاترین میزان پرهیزکاری دست یافته‌اند در نهایت همان کسانی هستند که بیش از همه خود را گناهکار می‌دانند.))
Travis
انزوای خودخواسته بیشترین حمایت مشهود را از ما در برابر رنجی که در روابطمان با دیگران می‌بریم دارد. سعادتی که از این طریق حاصل می‌شود سعادتی نشأت گرفته از آرامش و سکوت است.
Travis
 حقیقت این است که مردمان در گروه‌ها‌، جوامع و اجتماعات گوناگون می‌کوشند اندیشه‌ای را به عنوان خدا ‌پرورش دهند و این اندیشه را حاکم بر حیات جمعی خود کنند. این روح جمعی یا این توهم اجتماعی باعث می‌‌شود که بشر در زندگی خود احساس امنیت کند و امیال و خواسته‌ها‌ی درونی خود را فرافکنی نماید. پس اساس ‌دین، نوعی توهم برای گریز از نیروهای قهار و غلبه کننده بر انسان است. ‌
.

حجم

۹۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۹۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان