دانلود و خرید کتاب دانش شادی‌بخش فردریش نیچه ترجمه رؤیا منجم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانش شادی‌بخش اثر فردریش نیچه

کتاب دانش شادی‌بخش

معرفی کتاب دانش شادی‌بخش

«دانش شادی‌بخش» یکی از آثار فیلسوف بزرگ آلمانی، فردریش نیچه است. نیچه فیلسوفی عصیانگر بود که باورها و ساختارهای مسیحیت و اخلاق سنتی را دچار چالش های بنیادی کرد. او باوری عمیق به آفرینش‌گری، زندگی، تندرستی و واقعیات دنیا داشت. اساس فلسفه او ایده تایید و تصدیق زندگی است. دانشمندان معمولا نیچه را اولین فیلسوف اگزیستانسیالیست می‌دانند. فلسفه نیچه الهام‌بخش چهره‌های راهنما و راهبر فرهنگی مثل شاعران، نویسندگان، نقاشان، روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و انقلابیون اجتماعی و حتی رقاصان بوده است.

نیچه در «دانش شادی‌بخش» پاره‌ای از ایده‌های وجودی که با نام او شهرت گرفته و مطرح شده‌اند را آورده است. او در این اثر ایده‌هایی همچون اظهار مرگ خدا (God is dead ) و نظریه‌ی بازگشت جاودان را خلق می‌کند.

​​این کتاب از علم و دانشی دفاع می‌کند که برای انسان مانند شعر و موسیقی شادی بخش است. نیچه چنین علمی را معرفت ویژه‌ای می‌داند فراتر از شناخت عقلی و استدلالی. این معرفت شهودی بر دل و الهام استوار  است.

«دانش شادی‌بخش» از خصوصی‌ترین نوشته‌های نیچه است که ان را به دوست یا معشوقی به اسم سالومه تقدیم کرده است که در بهبود بیماری او  و برگرداندنش به زندگی نقش موثری داشت:

«نیرومندترین و دیوسرشت‌ترین روح‌ها تاکنون بیشترین تلاش را برای پیشبرد مردمیّت از خود نشان داده‌اند: بارها و بارها آتش شوروشوقی را شعله‌ور کرده‌اند که رو به خاموشی گذاشته بوده ـ جامعه‌ای که نظم بر آن حاکم است، شوروشوق را به خواب می‌فرستد ـ و بارها و بارها حس مقایسه، ناسازگاری، لذت از آنچه تازه، پرتهور و ناآزموده است را از نو بیدار کرده‌اند، مردمان را واداشته‌اند تا آرایی را در برابر آرایی، قالبی را در برابر قالبی دیگر به رقابت کشانند. معمولاً به زورِ جنگ‌افزار، به زمین انداختن نشانگرهای مرز، با زیرپاگذاشتنِ پارسایی‌ها و پرهیزکاری‌ها ـ اما از این گذشته به یاری ادیان و اخلاقیت‌های نو. در هر آموزگار و موعظه‌گرِ موضوعات نو، با همان گونه‌ای از «بدنهادی» رویاروی هستیم که کشورگشایان را ننگین می‌کند، حتی اگر تجلی‌اش رندانه‌تر باشد و بی‌درنگ ماهیچه‌ها را به جنبش درنیاورد، و بنابراین فرد را تا به آن اندازه ننگین نکند. با وجود این، آنچه تازه و نو است، همواره دیوسرشت است، همان چیزی است که می‌خواهد بر مرزهای و پرهیزکاری‌های گذشته چیره شود و آنها را سرنگون کند،، تنها چیزی خوب است که دیرینه است.»​

معرفی نویسنده
عکس فردریش نیچه
فردریش نیچه
آلمانی | تولد ۱۸۴۴ - درگذشت ۱۹۰۰

فردریش نیچه فیلسوف بزرگ قرن نوزدهم میلادی و خالق آثاری مانند فراسوی نیک و بد است که اثری ویژه در تکوین اندیشه و روشنفکری روزگار نو در غرب گذاشت. او که ابتدا به لغت‌شناسی تمایل نشان داد، خیلی زود و در آغاز جوانی کرسی استادی دانشگاه بازل را در این رشته به خود اختصاص داد. او در همان سنین جوانی به فلسفه اشتغال یافت و آثار سترگ فلسفی خویش را برای اندیشه‌ی تشنه‌ی بشر در روزگار پسامدرنیته به ارمغان آورد. همچون شکوفایی‌اش، زوال عقل و خاموشی او نیز خیلی زود و در سن ۴۵ سالگی آغاز شد.

نظرات کاربران

عبدالله سلیمانی
۱۳۹۹/۱۲/۱۹

ترجمه اشوری داریم این خانم چرا زحمت به خودش داده ترجمه سراسر غلط با نثر سست کرده متاسف برای ناشری که کاغذ را حرام کرده وخیانت به خواننده کرده

حسین
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

ترجمه‌ی بد، علائم نگارشی بد.

پیمان محمدی
۱۳۹۹/۰۹/۲۹

خود کتاب بسیار با ارزشه اما ترجمه بشدت ضعیف گاها اصلا معلوم نیست چی نوشته ترجمه جلال آل احمد بسیار بهتره

baktash99
۱۳۹۹/۰۹/۲۹

ترجمه یک فاجعه به تمام معناست! وحشتناکترین ترجمه ای که در تمام عمرم دیدم!!! واقعا من موندم این خانم چه اصراری دارند کتب فلسفی مهم رو ترجمه کنند؟! و ناشر کی بوده که اجازه داده چاپ بشه این مهملات؟

تندبادنیمه شب
۱۳۹۹/۰۴/۰۳

متاسفانه این مترجم به هیچ عنوان در حد کتاب های فلسفی نیست ، چه نیچه چه والتر بنیامین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
با نزدیک‌بینی معمول، و تنها از پنج قدمی، تقسیم سریع همسایگانمان به مردمانِ سودمند و زیانبار، خوب و دیوسرشت بس آسان است، اما در هر سنجش کلامی، هنگامی که در کل برای مدت زمانی کمی طولانی‌تر به اندیشه می‌نشینیم، نسبت به این تقسیم‌بندی شُسته‌رُفته بدگمان می‌شویم و سرانجام رهایش می‌کنیم.
arman eghbali
اندیشمند، نیازی به آفرین‌گویی و دست زدن ندارد
پویا پانا
بزرگ‌ترین خطر برایت در کجا نهفته است؟ ـ در دلسوزی.
پویا پانا
«جایی‌که خنده و شادی وجود دارد، اندیشیدن به هیچ دردی نمی‌خورد»
پویا پانا
مگذار من‌ات زیادی باد کند حباب می‌ترکد با یک خش
پویا پانا
زندگی، مردنی درازمدت است.
پویا پانا
در روابط خود با مردمانی که احساسات‌شان را بروز نمی‌دهند، باید بتوانیم ریاکار باشیم: آنها از هر کسی که مچ‌شان را به هنگام مهربانی، پرشوری یا سرحالی بگیرد، به یک باره متنفر می‌شوند، انگار که رازهایشان را دیده است. اگر می‌خواهید در چنین لحظاتی احساس خوبی به آنها بدهید، باید آنها را بخندانید یا گوشه‌ای سرد ولی همراه با شوخ‌طبعی به آنها بزنید، آن‌گاه احساس‌شان یخ می‌زند و بر خودشان چیره می‌شوند.
پویا پانا
اما شاید این نیرومندترین جادوی زندگی است: با حجابی از امکانات زیبا پوشیده شده که با رشته‌های طلا بافته شده ـ نویدبخش، با ایستادگی، شرم، به سخره گیرنده، دلسوز و فریبنده. بله، زندگی یک زن است!
PEIMAN
مردمانی که در دوران فساد زندگی می‌کنند شوخ و اهلِ تهمت و افترا می‌شوند. آنان با شیوه‌هایی از کشتن آشنا هستند که نه به دشنه نیاز دارد و نه به حمله، از این گذشته می‌دانند آنچه خوب به زبان آورده، باور می‌شود.
پویا پانا
اکنون دیگر هیچ‌چیز سیراب‌مان نمی‌کند!
پویا پانا

حجم

۵۲۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۵۲۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان