دانلود و خرید کتاب آسیب شناسی روانی زندگی روزمره زیگموند فروید ترجمه بنیامین مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آسیب شناسی روانی زندگی روزمره اثر زیگموند فروید

کتاب آسیب شناسی روانی زندگی روزمره

انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۲.۷از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آسیب شناسی روانی زندگی روزمره

زیگموند فروید (1939 -1856)، عصب‌شناس و روان‌شناس برجسته اتریشی است.

«آسیب شناسی روانی زندگی روزمره» در ۱۹۰۱، یک سال بعد از انتشار «تفسیر رویا» به چاپ رسید و فروید به تدریج در طی سال‌های آتی با افزودن مثال‌های متنوع و متعدد، آن را بسیار غنی‌تر ساخت.

برای خوانندگان مبتدی که می‌خواهند با روانکاوی و به‌ویژه نظرات فروید آشنا شوند، کتاب حاضر می‌تواند بهترین گزینه محسوب شود زیرا کتاب کمتر به مسائل نظری محض می‌پردازد و بیش‌تر با ارائه مثال‌های بی‌شماری که کمابیش در زندگی هر کدام از ما اتفاق می‌افتد و بسیار عینی و همه فهم است، سعی در تبیین نظریات روانکاوی دارد.

فروید در این کتاب با تحلیل موارد گوناگونی از «کنش پریشی»، ما را با عرصه ناخودآگاه روان آدمی آشنا می‌سازد. منظور فروید از «کنش پریشی» همان اشتباهاتی است که خواه بیماران روان رنجور و خواه افراد بهنجار و سالم در زندگی روزمره مرتکب می‌شوند؛ از جمله می‌توان فراموشی‌ها (برای مثال فراموشی موقت و زودگذر اسامی خاص)، لغزش‌های زبان، خطاهای خواندن و نوشتن، اعمال ناشیانه، گم کردن و شکستن اشیا را نام برد، یعنی تمام آن اعمالی که ما معمولا دلیلی روانی برای آنها قائل نمی‌شویم و خیلی ساده آنها را نتیجه حواس پرتی و شانس و اتفاق می‌دانیم.

در کنار این اعمال کنش‌های دیگری نیز وجود دارد که اعمال تصادفی و نشانگر نامیده می‌شود. مانند ور رفتن با ریش، خط خطی کردن با مداد، به صدا درآوردن سکه‌های داخل جیب و بازی با انگشت‌ها یا با لباس و غیره. بر خلاف کنش پریشی‌ها که از اعمال ارادی آدمی بهره‌برداری کرده و بواسطه آنها و همچنین با مختل کردن آنها خواسته‌های ناخودآگاه را جامه عمل می‌پوشانند، اعمال نشانگر به خودی خود هیچ هدفی ندارند و تنها مانند یک نشانه، رازی از ناخودآگاه را فاش می‌سازند.

معرفی نویسنده
عکس زیگموند فروید
زیگموند فروید

زیگموند فروید عصب‌شناس برجسته‌ اتریشی بود که امروزه در جهان به عنوان پدر علم روانشناسی دنیا شناخته می‌شود. او با بنیان‌ نهادن روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در علم روانشناسی، موفق شد تا گام بزرگی در شناخت و درمان اختلالات و آسیب‌های روانی بردارد.

نظرات کاربران

mohammad
۱۳۹۷/۰۹/۱۱

این کتاب را معمولا به عنوان پیشنهاد برای شروع خواندن روانکاوی و فروید عرضه میکنند و به راستی چه مقدمه ی ملال آوری! اما این خسته کننده بودن به هیچ وجه به معنای بی ارزش یا کم ارزش بودن محتویات

- بیشتر
jalal
۱۳۹۸/۱۱/۰۵

بسیار عالی .با استفاده از مثال های ملموس به خوبی مطالب رو عنوان کردن.

سمانه
۱۳۹۶/۰۵/۰۳

کتاب فوق العاده ای هست. کمترین نفعش دقت بیشتر به علت فراموشی های کوچک مثل فراموش کردن اسم و... یا اشتباهات لپی توی زندگی روزانه است.

کاربر ۸۷۰۶۲۳
۱۳۹۷/۰۱/۰۲

من این کتاب رو هدیه فرستادم ولی نمیدونم مشکل چیه که این کتاب توی کتابخانه دوستم قرار نمیگیره

Saeed.tp
۱۴۰۰/۰۶/۱۰

فروید فوق العاده است.

نغمه
۱۳۹۵/۰۳/۳۱

سلام. چرا کتاب های آقای فروید اینقد گرونه.....!!

rahil
۱۳۹۹/۰۵/۲۷

به نظر من که یک خواننده عادی هستم و نه روانشناس، اصلا جالب نبود و فقط وقت تلف کردن بود و به جز یکی دو مورد چیزی به دانسته های من اضافه نکرد و انتظارات من را برآورده نکرد (از عنوان

- بیشتر
Ahmadreza
۱۳۹۷/۰۵/۰۹

نسخه چاپی‌شو خریدم. کتابش نامفهوم و خسته‌کننده‌س، نمیدونم که نویسنده، نویسندگی بلد نبوده یا مترجم، ترجمه کردن رو.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
فروید می‌گوید: «حقیقت انسان به آن چه اظهار می‌دارد نیست بلکه حقیقت او نهفته در آن چیزی است که از اظهار آن عاجز است، بنابراین اگر خواستی او را بشناسی نه به گفته‌هایش بلکه به ناگفته‌هایش گوش کن».
s.ahmad Mousavi
فروید می‌گوید: «حقیقت انسان به آن چه اظهار می‌دارد نیست بلکه حقیقت او نهفته در آن چیزی است که از اظهار آن عاجز است، بنابراین اگر خواستی او را بشناسی نه به گفته‌هایش بلکه به ناگفته‌هایش گوش کن».
Farzad.Ghanouni
بی جهت نیست که فروید می‌گوید: «حقیقت انسان به آن چه اظهار می‌دارد نیست بلکه حقیقت او نهفته در آن چیزی است که از اظهار آن عاجز است، بنابراین اگر خواستی او را بشناسی نه به گفته‌هایش بلکه به ناگفته‌هایش گوش کن».
Travis
در اختلالات گفتاری، اعم از اختلالات جدی یا کم‌اهمیت‌تر، که می‌توانند در زمره لغزش‌های زبانی قرار گیرند، من آنها را ناشی از تأثیرات متقابل اصوات بر روی هم نمی‌دانم، بلکه به نظر من آنها تحت تأثیر اندیشه‌های ناخودآگاه (خارج از نیت) به وجود می‌آیند که لغزش را به شخص تحمیل می‌کنند. کشف این اندیشه‌ها برای توضیح این قبیل اشتباهات گفتاری کافی است. البته، من با این نظر که اصوات می‌توانند روی هم تأثیر داشته باشند مخالف نیستم، اما به نظرم قوانین حاکم بر این فرایند به تنهایی برای ایجاد اختلال در بیان صحیح جملات به اندازه کافی مؤثر نیستند. در نمونه‌هایی که توانستم به‌طور عمیقی مطالعه و تحلیل کنم، مشاهده نمودم که این قوانین حاکی از وجود مکانیسمی از پیش موجود می‌باشند که یک انگیزه روانی خارج از گفتار از آن بهره می‌جوید، اما تحت تأثیر روابط آوایی[ فونتیک ]قرار نمی‌گیرد.
esrafil aslani
یک اسم یا به این دلیل فراموش می‌شود که چیز ناخوشایندی را به خاطر می‌آورد و یا به این دلیل که با اسم دیگری که می‌تواند احساس ناخوشایندی ایجاد کند مرتبط است. در نتیجه به یادآوردن اسامی یا به خاطر خود اسامی و یا به دلیل تداعی‌های دور یا نزدیک دچار اختلال می‌شود.
Travis
در اکثر موارد دلیل فراموشی این نیست که اسم، محرک‌هایی را که مخالف به خاطر آمدنش هستند، بیدار می‌کند، بلکه محرک‌ها می‌توانند به دلیل شباهت آوایی یا نگارشی آن اسم با اسم دیگر فعال شوند.
Travis
به طور خلاصه، می‌توان گفت برای اینکه فراموشی یک اسم خاص همراه با خاطرات کاذب اتفاق افتد، شرایط زیر لازم است: ۱) تمایلی برای فراموش کردن اسم؛ ۲) فرایند سرکوب که کمی قبل از فراموشی اتفاق افتاده است؛ ۳) امکان برقراری یک تداعی بیرونی میان اسم مورد نظر و عنصری که قبل از آن سرکوب شده است.
Travis
از آنجایی که اقتصاد روانی بر پایه کسب لذت و کاهش درد است بنابراین انباشته شدن انرژی‌های روانی در ناخودآگاه موجب افزایش درد و عدم تعادل خواهد شد و از این رو فرایندهای روانی برای حذف و کاستن از این بار روانی انباشته شده در ناخودآگاه به حرکت در می‌آیند و اندیشه‌ها و امیال سرکوب شده را بعد از تحریف و تغییر شکل و با ظاهری قابل قبول تر به سمت آگاهی می‌رانند.
Travis
یک عقده شخصی که زمانی فرد را زیرسلطه خود داشته، می‌تواند از راهی غیرمستقیم موجب فراموشی یک اسم شود.
Travis
دانش روانکاوی فروید با تبیین وجود ضمیر ناخودآگاه و قائل شدن به اینکه اساس وجود آدمی بر مبنای ساختار و امیال ضمیر ناخودآگاه اوست، انقلابی عظیم در تمامی زمینه‌های علوم انسانی به پا کرد. پس از فروید، شعور و آگاهی انسان چنان محدود و عاجز معرفی شد که عملاً در مقایسه با تاثیرات ناخودآگاه، به سادگی می‌توان آن را نادیده انگاشته و انسان را اساساً موجودی مجبور و تحت کنترل ناخودآگاهش دانست.
Travis

حجم

۳۵۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳۵۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان