دانلود و خرید کتاب طلوع آزادی ویلیام ادوارد برهارت دوبوا ترجمه رضا قبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب طلوع آزادی

ویلیام ادوارد برهارت (دابلیو، ای، بی) دوبوآ، اولین سیاه‌پوستی بود که موفق شد مدرک دکترای خود را در رشته تاریخ از دانشگاه هاروارد دریافت کند. او بعد از گرفتن مدرکش به تحقیق و مطالعه دربارهٔ سیاه‌پوستان پرداخت. نتیجه مطالعات او در کتابی با عنوان «سیاه‌پوستان فیلادلفیا (۱۸۹۶)» به چاپ رسید. این اولین بار بود که برای مطالعه یک پدیده اجتماعی چنین روش علمی و دقیقی اتخاذ شده بود و به همین دلیل اغلب از دوبوآ به عنوان پدر علوم اجتماعی یاد می‌شود. در سال ۱۹۰۳ مجموعهٔ چهارده مقاله دکتر دابلیو. ای. بی‌دوبوآ در کتابی با عنوان «روح مردم سیاه» که ماندگارترین اثر او و یکی از شاهکارهای ادبیات آمریکا به شمار می‌رود، به چاپ رسید. کتابی که در دست دارید گزیده‌ای از همان کتاب است: «بین من و دیگران، پیوسته پرسشی مکتوم وجود دارد: مکتوم به این دلیل که بعضی‌ها بواسطهٔ احساسات رقیق‌شان نمی‌پرسند؛ و بعضی‌ها هم سخت‌شان است آن را به درستی طرح کنند. خلاصه هرکسی به نحوی از آن طفره می‌رود. آنها به‌گونه‌ای تردیدآمیز با من برخورد می‌کنند، دلسوزانه یا از روی کنجکاوی زیر نظرم می‌گیرند و بعد، به جای اینکه رک و راست بپرسند، وصلهٔ ناجور بودن چه حسی دارد؟ می‌گویند: من در شهر خودم، مرد سیاه‌پوست فوق‌العاده‌ای سراغ دارم؛ یا می‌گویند من در نبرد مکانیک‌سوایل۶جنگیده‌ام؛ یا آیا این بی‌حرمتی جنوبی‌ها خونت را به جوش نمی‌آورد؟ من هم در جواب، به اقتضای شرایط، یا لبخند می‌زنم یا همراهی می‌کنم و گاه این خون به جوش آمده را آرام می‌کنم. اما در جواب سوال اصلی، اینکه وصلهٔ ناجور بودن چه حسی دارد؟ کمتر چیزی می‌گویم.»
خیانت‌ها
سیما زائر رفیعی
فرجام اشکانیان
محمد خزاعی
مسیحیان و سقوط روم
ادوارد گیبون
مبانی نظری احزاب سیاسی
عباس شادلو
حقوق انسان
توماس پین
تاریخ قرن هجدهم (انقلاب کبیر فرانسه)
آلبر ماله
استبداد الهی
ضیاءالدین ضیائی
در باب ماهیت جنگ
کارل فون کلاوزویتس
تاریخ عثمانی و خاورمیانه
رسول عربخانی
داستان معرفت تاریخی در سه پرده
سیدرضا وسمه‌گر
تاریخ مختصر اروپای مدرن
دیوید میسن
اولمپیاس مادر اسکندر مقدونی؛ بی‌رحم و قاطع... اولین زنی که نقشی مهم در تاریخ سیاسی یونان ایفا کرد
الیزابت کارنی
تاریخ اروپا در قرون جدید
علی بیگدلی
تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران از زوال ایلخانان تا آغاز حکومت صفویان
بدرالسادات علیزاده‌مقدم
مگناکارتا
دیوید استارکی
ت‍اری‍خ‌ س‍ی‍اس‍ی‌، اج‍ت‍م‍اع‍ی‌، اق‍ت‍ص‍ادی‌ و ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌ ای‍ران‌ در دوره‌ س‍ام‍ان‍ی‍ان‌، دی‍ل‍م‍ی‍ان‌ و غ‍زن‍وی‍ان‌
برات دهمرده
سقوط ۱۱۷۷؛ روایتی تازه درباره‌ی همانندی تمدن ما و تمدن‌های ۳ هزار سال پیش
اریک اج. کلاین
کشتی سفید
چنگیز آیتماتف
حمله‌ای بر دشمن آزادی
آنتونیوس مارکوس سیزرو
ایضاحات در خصوص آزادی و مسائل الحیات یا کتاب احمد
ع‍ب‍دال‍رح‍ی‍م‌ب‍ن‌ اب‍وطال‍ب‌ طال‍ب‍وف‌

نظرات کاربران

کاوه
۱۳۹۷/۰۴/۱۵

یک کتاب تاریخی و مقالاتی تاثیر گذار درباره مبارزات سیاهان در آمریکا.

Havisht
۱۳۹۸/۰۲/۱۲

اول یک ستاره کم میکنم برای اینکه هیچ کلمه نو و جدیدی در کتاب نبود، و با اینکه خوندنش روان و خوب بود ولی بعضی جاها کدر بود. دوم کتاب خوبی بود درمورد تعبیض در جامعه که به خوبی نشان

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
کنار آمدن با تحصیل سیاه‌پوستان برای جنوب در ابتدا خیلی سخت و با توهین، تحقیر و خونریزی همراه بود؛ چرا که جنوبی‌ها سیاه‌پوست باسواد را خطر بزرگی برای خود می‌دیدند. که البته پر بیراه هم نمی‌گفتند، چرا که تحصیل همواره در میان تمام جوامع بشری خطرِ نارضایتی، خطر قیام و خطر انقلاب را به همراه داشته و خواهد داشت.
نسا
البته بخت با سیاه‌هایی که قبل از من قصد چنین کاری را داشتند، اصلا یار نبوده: سال‌های جوانی آنها یا در کاسه‌لیسی حرام شده یا با دلخوش کردن به نفرتی که از این دنیای سفید در سینه داشتند گذشته و یا در نهایت به فریاد ختم شده، فریادی تلخ که خدایا چرا مرا در وطن خویش غریب و دربه‌در آفریده‌ای؟ دیوارهای این زندان خانگی دور تا دور همه ما کشیده شده است: حفاظی سفت و محکم برای سفیدها و بی‌رحمانه تنگ، بلند و نفوذناپذیر برای فرزندان شب که یا باید به این مرگ تدریجی تن بدهند، یا بیهوده پنجه بر دیوارها بکشند و یا خیره و نومید چشم به آبی آسمان بدوزند.
Havisht
بیست سال است که این پیرمرد سیاهِ لپ فرو رفته با این سیستم کار کرده، حالا هم کارگر روزمزدی بیش نیست که مجبور است برای سیر کردن شکم زن و بچه‌اش روزی یک و نیم دلار که آن هم تنها مواقع معینی از سال به او پرداخت می‌شود، سخت کار کند.
نسا

حجم

۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۹۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان