دانلود و خرید کتاب مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی دیوید هاروی ترجمه حسین رحمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی اثر دیوید هاروی

کتاب مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی

نویسنده:دیوید هاروی
انتشارات:نشر افکار
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی

کتاب مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی نوشتهٔ دیوید هاروی و ترجمهٔ حسین رحمتی در نشر افکار منتشر شده است.

درباره کتاب مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی

کتاب مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی اهمیت رسالهٔ «سرمایه» مارکس برای دورهٔ معاصر را توضیح می‌دهد. سرمایه یکی از مهم‌ترین متون عصر مدرن است. ۳ جلد این کتاب که طی سال‌های ۱۸۶۷ و ۱۸۸۷ منتشر شدند، سرنوشت کشورها، سیاست و مردم را در سراسر جهان تغییر دادند و پژواک آن تا به امروز ادامه دارد. هاروی برخی از روایت‌های پیش از ۳ جلد سرمایه را بدون آنکه در دام تکرار بیفتد، خلاصه می‌کند و به زبانی روشن و دقیق معماری سرمایه را به زبان مارکس تشریح می‌کند.

خواندن کتاب مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره دیوید هاروی

دیوید هاروی در سال ۱۹۳۵ در انگلستان به دنیا آمد. او استاد ممتاز جغرافیا و انسان‌شناسی در دانشگاه شهری نیویورک است. دیوید هاروی یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان در عرصهٔ مسائل اجتماعی جهان و یکی از برجسته‌ترین مراجع جغرافی‌دانان آکادمیک در سطح جهان است. او کتاب‌ها و مقالات بسیاری نوشته که در گسترش رشتهٔ جغرافیای نوین حائز اهمیت هستند. آثار هاروی سهم عمده‌ای در گسترش مباحث اجتماعی و سیاسی داشته است؛ ازاین‌رو واکنش‌های انتقادی به آثار او همواره مطرح بوده است. کتاب‌های هاروی به اغلب زبان‌های دنیا ترجمه شده‌ است. او موفق به دریافت درجهٔ دکترای افتخاری از روسکیلد (دانمارک)، بوینس آیرس (آرژانتین)، آپسالا (سوئد)، دانشگاه ایالت اوهایو (ایالات متحدهٔ آمریکا)، دانشگاه لاند (سوئد) و دانشگاه کنت (بریتانیا) شده‌ است. از دیگر جوایزی که هاروی دریافت کرده‌ است، می‌توان به این موارد اشاره کرد: نشان طلای اندرس رتزیوس از انجمن انسان‌شناسی و جغرافیای سوئد، نشان پَترون از انجمن پادشاهی جغرافیا و جایزهٔ بین‌المللی واترین لود در رشتهٔ جغرافیا از فرانسه.

دیوید هاروی در سال ۱۹۹۸ به عضویت آکادمی بریتانیا درآمد و در سال ۲۰۰۷ برای عضویت در آکادمی هنرها و علوم آمریکا انتخاب شد.

برخی از کتاب‌های دیوید هاروی از این قرار هستند: تبیین در علم جغرافیا (۱۹۶۹)، عدالت اجتماعی و شهر (۱۹۷۳) (به فارسی برگردانده شده‌ است)، محدودیت‌های سرمایه (۱۹۸۲)، شهری‌شدن سرمایه (۱۹۸۵) (به فارسی برگردانده شده‌ است)، آگاهی و تجربهٔ شهرنشینی (۱۹۸۵)، شرایط پسامدرنیته (۱۹۸۹) (به فارسی برگردانده شده‌ است)، تجربهٔ شهرنشینی (۱۹۸۹) (به فارسی برگردانده شده‌ است)، کارخانه و شهر: داستان کارگران خودروسازی Cowley در آکسفورد (۱۹۹۴)، عدالت، طبیعت و جغرافیای تفاوت‌ها (۱۹۹۶)، کنفرانس کلان‌شهرها: امکان شهرنشینی دنیا (۲۰۰۰)، فضاهای سرمایه: به سوی علم جغرافیای انتقادی (۲۰۰۱)، امپریالیسم جدید (۲۰۰۳)، پاریس، پایتخت مدرنیته (۲۰۰۳) (به فارسی برگردانده شده‌ است)، تاریخ مختصر نولیبرالیسم (۲۰۰۵) (به فارسی برگردانده شده‌ است)، مختصات نظام سرمایه‌داری جهانی: به سوی نظریهٔ توسعهٔ ناموزون جغرافیایی (۲۰۰۶)، محدودیت‌های اصلاح نظام کنونی سرمایه (۲۰۰۶)، مانیفست کمونیست درآمدی نو (۲۰۰۸)، جهان‌وطنی و جغرافیای آزادی (۲۰۰۹)، عدالت اجتماعی و شهر: ویرایش جدید (۲۰۰۹)، راهنمای سرمایهٔ مارکس (۲۰۱۰) (به فارسی برگردانده شده‌ است)، معمای سرمایه (۲۰۱۰) (به فارسی برگردانده شده‌ است)، هفده تضاد و پایان سرمایه‌داری (۲۰۱۴) (به فارسی برگردانده شده‌ است).

بخشی از کتاب مارکس، سرمایه و جنون عقل اقتصادی

«ویژگی جالب مدل بالا برای من این است که نشان می‌دهد چطور H۲O پیش از بازگشت به اقیانوس‌ها و ازسرگیری دوبارهٔ همین فرایند از شکل‌ها و حالت‌های مختلف با آهنگ‌های متفاوت عبور می‌کند.

این چرخه بسیار شبیه نحوهٔ حرکت سرمایه است. سرمایه در ابتدا حرکتش را در قالب سرمایهٔ پولی آغاز می‌کند، سپس با عبور از نظام‌های تولید شکل کالایی به خود می‌گیرد و به صورت کالاهای جدیدی ظاهر می‌شود که باید در بازار فروخته شوند (به پول تبدیل شوند) و پیش از آنکه دوباره به نقش سرمایهٔ پولی بازگردد، میان مدعیان مختلف در شکل‌های متفاوت (دستمزد، بهره، اجاره، مالیات و سود) توزیع می‌شود. با این‌همه، تفاوت بسیار مهمی میان چرخهٔ آب و گردش سرمایه وجود دارد. منبع نیروی پیش‌برنده در چرخهٔ آب انرژی خورشید است و این انرژی کم‌وبیش ثابت است (هرچند اندکی نوسان دارد). تبدیل انرژی خورشید به گرما در گذشته بسیار تغییر کرده است (و زمین را دچار عصرهای یخ‌بندان یا دوره‌های گرمای حاره‌ای کرده است). در سال‌های اخیر، گازهای گلخانه‌ای (که بر اثر استفاده از سوخت‌های فسیلی منتشر می‌شوند) باعث شده‌اند گرمای زمین به‌طور چشمگیری افزایش یابد. حجم کل آبِ در حال گردش کم‌وبیش ثابت می‌ماند یا بر اثر ذوب‌شدن کلاهک‌های یخی و به دلیل برداشت از آبخوان‌های زیرزمینی و خشک‌شدن‌شان به کندی (از نظر بازهٔ زمانی تاریخی و نه زمین‌شناختی) تغییر می‌کند. در مورد سرمایه، همان‌طور که خواهیم دید، منابع انرژی متنوع‌ترند و حجم سرمایهٔ در حرکت به دلیل الزام [سرمایه] به رشد، پیوسته و با آهنگ مرکب در حال افزایش است. چرخهٔ آب به چرخه‌ای واقعی نزدیک‌تر است (هرچند نشانه‌های افزایش سرعت به دلیل گرمایش جهانی دیده می‌شود)، در حالی که گردش سرمایه بنا به دلایلی که به زودی شرح خواهم داد، به مارپیچی می‌ماند که مدام در حال گسترش است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

حجم

۵۶۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان