دانلود و خرید کتاب وقایع نگاری ضد سرمایه داری دیوید هاروی ترجمه مرتضی غلامزاده خادر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وقایع نگاری ضد سرمایه داری اثر دیوید هاروی

کتاب وقایع نگاری ضد سرمایه داری

معرفی کتاب وقایع نگاری ضد سرمایه داری

کتاب وقایع نگاری ضد سرمایه داری نوشتۀ دیوید هاروی و ترجمۀ مرتضی غلامزاده خادر و وحید یوسف پور طرقی است و انتشارات طلوع مجد آن را به چاپ رسانده است. این کتاب به مسائل معاصر از جمله نئولیبرالیسم، تمرکز مالی و قدرت پولی در اقتصاد و... می‌پردازد. 

درباره کتاب وقایع نگاری ضد سرمایه داری

دیوید هاروی، فیلسوف چپ‌گرا، در این کتاب ادعا می‌کند که غیرمنطقی بودن راه‌حل‌های نئولیبرالی برای بحران بیشتر از همیشه برای مردم نمایان شده است. ایدئولوژی‌های راست افراطی از این ایده حمایت می‌کنند که فقرا، بیماران و سالمندان جان خود را با رفتن به کار برای خیر ملت فدا کنند. روشن است که سرمایه نمی‌تواند راه‌حل‌های بازار آزاد برای بحران را دنبال و همزمان نیازهای اکثریت طبقۀ فقیر جامعه را برآورده کند. فقرا، طبقه کارگر و محرومان در حالی که کار آن‌ها بسیار ضروری شناخته می‌شود، در نظر دولت یک‌بار مصرف شده‌اند. هاروی هشدار می‌دهد که غیاب مداخلات دولتی در مقابل نئولیبرال کاری از پیش نخواهد برد و این وضعیت خبر از یک موقعیت بحرانی می‌دهد.

دیوید هاروی در کتاب وقایع نگاری ضد سرمایه داری، یک نوع میانجی‌گری را در شرایط کنونی ارائه می‌دهد. او مشاهدات به موقع و میانه‌روی دقیق در رویدادهای جاری و بحث‌های معاصر را فراهم می‌کند. به همین ترتیب، کتاب چارچوبی مارکسیستی برای تحلیل ویژگی‌های نادیده گرفته شده مبارزات ضد سرمایه‌داری و ارتباطات آن‌ها در سطح بین‌المللی ارائه می‌کند. این کتاب درواقع از یک پادکست دو ماهه و مجموعه ویدیو‌های آنلاینی که به سرمایه‌داری از دریچه مارکسیستی می‌نگرد، الهام گرفته شده است. 

خواندن کتاب وقایع نگاری ضد سرمایه داری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که به کتاب‌های حوزۀ سرمایه‌داری و سیاست و همچنین فلسفه مارکسیست علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود. 

درباره دیوید هاروی

دیوید هاروی فیلسوف چپ و یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان در عرصهٔ مسائل اجتماعی جهان و یکی از برجسته‌ترین جغرافی‌دانان آکادمیک در سطح جهان است. وی کتاب‌ها و مقالات بسیاری نوشته که در گسترش رشتهٔ جغرافیای نوین حائز اهمیت هستند. آثار هاروی سهم عمده‌ای در گسترش مباحث اجتماعی و سیاسی داشته است؛ ازاین‌ رو واکنش‌های انتقادی به آثار او همواره مطرح بوده است. دیوید هاروی در سال ۱۹۹۸ به عضویت آکادمی بریتانیا درآمد و در سال ۲۰۰۷ برای عضویت در آکادمی هنرها و علوم آمریکا انتخاب شد. از جوایزی که هاروی دریافت کرده‌ است، می‌توان به این موارد اشاره کرد: نشان طلای اندرس رتزیوس از انجمن انسان‌شناسی و جغرافیای سوئد، نشان پَترون از انجمن پادشاهی جغرافیا و جایزهٔ بین‌المللی واترین لود در رشتهٔ جغرافیا از فرانسه.

بخشی از کتاب وقایع نگاری ضد سرمایه داری

«در آن سوی جهان، لبنان نیز در آشوب بود. جوانان سرخورده بارها در یک جنبش اعتراض توده‌ای علیه دولت به خیابان‌ها ریخته‌اند. همین اتفاق در بغداد، در عراق نیز رخ داد و دویست یا سیصد نفری از مناطق کم درآمد و فقیر بغداد که سال‌ها از نظر سیاسی مورد غفلت قرار گرفته بودند در تظاهرات گسترده کشته شدند. در فرانسه، تظاهرات جلیقه زردها در جریان است (البته با شدت کمتر) برای یک سال یا بیشتر ادامه دارد، این اعتراضات همراه با تظاهرات ضد دولتی علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی پاریس و سایر شهرهای بزرگ را به تعطیلی کشانده است.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان