دانلود و خرید کتاب طوفان در مرداب لئوناردو شاشا ترجمه مهدی سحابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طوفان در مرداب اثر لئوناردو شاشا

کتاب طوفان در مرداب

معرفی کتاب طوفان در مرداب

کتاب طوفان در مرداب نوشته لئوناردو شاشا است و با ترجمه مهدی سحابی در نشر نو منتشر شده است. این کتاب داستانی در مکتب رئالیسم است که در قلب عصر روشنگری روایت می‌شود. این کتاب با نام اصلی مجمع مصر منتشر شده است. 

درباره کتاب طوفان در مرداب

انقلاب فرانسه جهان را به لرزه انداخته است و برگ تازه‌ای را در تاریخ حکومت‌های جهان شروع کرده است و به پشت درهای سیسیل رسیده است. اشراف سیسیل نگران شده‌اند و می‌ترسند این انقلاب موقعیت‌شان را به‌خطر بیندازد و برای مبارزه با تفکرات این انقلاب و جلوگیری از تاثیر آن حاضرند دست به هرکاری بزنند. در بخش دیگری از حکومت سیسیل، نام حاکم تلاش می‌کند باقی‌مانده دستگاه تفتیش عقاید را از بین ببرد و این بی‌آبرویی را تمام کند. دقیقا در همین زمان دن جوزپه ولا، یکی از کشیش‌های شهر، تصمیم می‌گیرد با حاکمیت مبارزه کند. او کتابی را که در رابطه با زندگی پیامبر است به عنوان کتابی از تاریخ سیسیل جعل می‌کند.

کشیش دن جوزپه ولا زمانی به فکر جعل افتاد که اسقف ایرولدی به او پیشنهاد کرد به صومعه سن‌مارتینو برود، در این صومعه یک کتاب خطی عربی وجود داشت که صد سال قبل به پالرمو پایتخت سیسیل آورده شده بود. و حالا بهترین فرصت پیش آمده بود تا بفهمند این کتاب درباره چیست، از طرفی، عربی را پیدا کرده بودند که اهل ادب بود و از سوی دیگر، مترجمی چون ولا داشتند. زمانی که عرب می‌گوید این کتاب درباره پیامبر اسلام است و نمونه‌های بسیاری در جهان دارد، ولا ترجمه می‌کند این کتاب درباره تاریخ اعراب و جنگ با سیسیل است و داستان آغاز می‌شود. 

خواندن کتاب طوفان در مرداب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لئوناردو شاشا

لئوناردو شاشا، نویسنده بزرگ سیسیلی، در سال ۱۹۲۱ میلادی به دنیا آمد و در سال ۱۹۸۹ درگذشت. تقریبا همه زندگی خود را در سیسیل گذراند و کارمندی و آموزگاری کرد. نخستین اثرش، کلیساهای رگالپترا، در سال ۱۹۵۶ منتشر شد. پس از یک سلسله داستان‌های کوتاه، شیوه تازه‌ای از داستان‌پردازی را در پیش گرفت که برخی از ستایشگرانش آن را «افسانه پلیسی» نامیده‌اند: قصه‌های طنزآمیز نسبتا کوتاهی که معمایی پلیسی در بطن آنها نهفته است و معمولاً با یک نتیجه‌گیری سیاسی به پایان می‌رسد.

لئوناردو شاشا از نامدارترین نویسندگان معاصر اروپاست و از جمله آثار اوست: عموهای سیسیل، دریایی به رنگ شراب، جنازه‌های خوش، روز جغد، سهم هرکس، تودو مودو. کتاب حاضر نخستین‌بار در سال ۱۹۶۳ چاپ شد.

بخشی از کتاب طوفان در مرداب

عالیجناب دوباره روی کتاب خم شده بود و ذره‌بینش را با حرکتی کند و چرخان روی آن می‌گرداند. دن جوزپه جست و خیز حروف را روی شیشه ذره‌بین می‌دید. اما نمی‌توانست حتی یکی از آنها را بشناسد چون به همان شتاب برمی‌گشتند و در میان خیل پر پیچ و خم سطرها گم می‌شدند.

عبداللّه محمد بن علمان ورقی زد و سرگرم بررسی صفحه تازه شد، زیرلب چیزی گفت. سپس با شتاب صفحه‌های دیگری را باز کرد و با ذره‌بین نگاهی به آنها انداخت، و در صفحه آخر، که کرم‌هایی نقره‌ای روی آن می‌لولیدند، چند لحظه‌ای بی‌حرکت ماند.

از جا بلند شد. به کتاب پشت کرد. نگاهش دوباره بی‌حالت و خاموش شد.

گفت:

ــ درباره پیغمبر است. هیچ ربطی به سیسیل ندارد. از زندگی‌نامه‌هایی است که نظیرشان همه‌جا پیدا می‌شود.

دن جوزپه ولا با چهره شکفته از شادی رو به اسقف ایرولدی کرد و گفت:

ــ عالیجناب می‌فرمایند کتاب گرانبهایی است. حتی در سرزمین‌های عرب‌زبان هم بی‌همتاست. درباره فتح سیسیل است و وقایع مربوط به سلطه...

اسقف ایرولدی از شادی و هیجان سرخ شد، به تته پته افتاد. گفت:

ــ از عالیجناب بپرسید... بله، بپرسید که آیا از نظر اسلوب شبیه وقایع کمبریج یا، مثلاً، چه می‌دانم، شبیه تاریخچه سیسیل هست؟...

دن جوزپه ولا آدمی نبود که با چنین پرسش گنگی از میدان در برود.

خودش را برای از این بدتر هم آماده کرده بود. رو به عالیجناب کرد و گفت:

ــ جناب اسقف از اینکه این کتاب درباره سیسیل نیست ناراحت شده‌اند. می‌خواهند بدانند که آیا کتاب‌هایی از این قبیل، درباره زندگی پیغمبر، در کمبریج یا دیگر شهرهای اروپا پیدا می‌شود یا خیر.

ــ در کتابخانه‌های ما نظیرش فراوان است. اما اینکه در کمبریج یا جاهای دیگر اروپا هم پیدا بشود یا نه، خبر ندارم... متأسفم که جناب اسقف را دلسرد کردم، اما چه می‌شود کرد، همین است که هست.

دن جوزپه پیش خودش گفت: «نخیر، همین است که هست یعنی چه؟

نیست که نیست!» و به اسقف گفت:

ــ عالیجناب تاریخچه سیسیل را نمی‌شناسند، که البته طبیعی است...

اسقف با گیجی گفت:

ــ آها، بله، درست است...

ــ اما وقایع کمبریج را می‌شناسد، و به نظرشان سبک این کتاب با آن فرق دارد: کتاب حاضر مجموعه‌ای است از نامه و گزارش و، خلاصه، چیزهای مربوط به امور دولت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
«افکاری که بر تصورات آدم متکی است حالت غده را دارد: در درون آدم به وجود می‌آید و بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و سرانجام روزی آدم را می‌کشد یا کور می‌کند.»
شراره

حجم

۱۶۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۶۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان