دانلود کتاب صوتی با آخرین نفس‌هایم با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی با آخرین نفس‌هایم اثر لوئیس بونوئل

دانلود و خرید کتاب صوتی با آخرین نفس‌هایم

معرفی کتاب صوتی با آخرین نفس‌هایم

کتاب صوتی با آخرین نفس هایم زندگی‌نامه خودنوشت لوئیس بونوئل، فیلم‌ساز برجسته است که اولین بار در سال ۱۹۸۲ در فرانسه منتشر شد و یک سال پس از انتشار آن بونوئل در مکزیکوسیتی درگذشت.

لوئیس بونوئل با فیلم‌هایش در ایران چهره‌ای کمابیش شناخته‌شده است. از سال‌ها پیش مقالات بیشماری دربارهٔ او در مطبوعات به چاپ رسیده و چند فیلم‌نامهٔ معروفش به فارسی ترجمه و منتشر شده‌است. با این همه، او برای سینمادوستان همچنان بیگانه و ناشناس باقی مانده‌است. یکی از دلایل این امر شاید ویژگی‌های فردی شخصیت هنری تک‌افتادهٔ او باشد.

درباره کتاب صوتی با آخرین نفس‌هایم

در پیشانی این کتاب، بونوئل آورده کرده که بیوگرافی خود را به کمک ژان کلود کاریر نوشته‌است. این نویسنده و سناریست فرانسوی حدود بیست سال نزدیک‌ترین همکار سینماگر بزرگ بود. این همکاری در ۱۹۶۳ برای نوشتن فیلم‌نامهٔ «خاطرات یک پیشخدمت» شروع شد و تا چند ماه پیش از مرگ بونوئل ادامه یافت.

 در این کتاب بخشی از خاطرات سیاسی و دوران فیلم‌سازی بونوئل به همراته گوشه‌هایی از زندگی شخصی‌اش آمده است.

ششنیدن کتاب با آخرین نفس‌هایم را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 همه علاقه‌مندان به تاریخ سینما به ویژه دوست‌داران سینمای سوررئال و آثار بونوئل.

 درباره لوئيس بونوئل

لوئيس بونوئل در فوریهٔ ۱۹۰۰، در خانواده‌ای مرفه در آبادی کالاندا، در استان آراگون، شمال شرقی اسپانیا، به دنیا آمد. در کودکی، به مدرسهٔ مربیان یسوعی رفت و با تربیت کاتولیکی پرورش یافت؛ اما تربیت کاتولیکی، که با فشار و تحمیل همراه بود، به جای این‌که ذهن او را با آموزه‌ها و تعصبات دینی قالب‌گیری کند، روح حساس او را به سوی طغیان سوق داد. او نسبت به ایمان دینی واکنشی خشم‌آگین بروز داد. بعدها اعتراض به ساختارهای تعبدی و عقاید دگماتیک یکی از بن‌مایه‌های اصلی هنر او را تشکیل داد.

فیلم‌های بونوئل را به سختی می‌توان در یکی از انواع ژانرها یا جریان‌های متداول سینمایی رده‌بندی کرد. او بی‌گمان برجسته‌ترین نمایندهٔ مکتب «سوررئالیسم» در سینما است؛ اما آیا هنرمندی چون او را، که همواره از هر سنت و قالبی گریخته، می‌توان پیرو مکتبی خاص دانست؟ جان‌مایهٔ هنر بونوئل طغیان بر قراردادها و سنت‌ها است.

هنر بونوئل، که سرشار از نمادها و آیین‌های مسیحی است، مانند دوست نزدیکش فدریکو گارسیا لورکا، از «شوق گناه» لبریز است. برخی از فیلم‌های او مانند «عصر طلایی»، «نازارین» یا ناصری، «ویریدیانا»، «سیمون صحرا» و «راه شیری» را می‌توان در مقولهٔ «نقد دینی» به شمار آورد.

بونوئل به گونه‌ای گویا و نمادین در آستانهٔ قرنی پا به دنیا گذاشت که آن را یکسره مغلوب تباهی و شرارت می‌دید.


نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۲/۰۴/۱۵

بسیار دلشین بود

زمان

۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۴۵۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۴۵۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹۶,۵۰۰
تومان