دانلود کتاب صوتی مادام بواری با صدای سحر بیرانوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مادام بواری اثر گوستاو فلوبر

دانلود و خرید کتاب صوتی مادام بواری

معرفی کتاب صوتی مادام بواری

کتاب صوتی «مادام بواری» نوشتهٔ گوستاو فلوبر با ترجمهٔ رضا عقیلی و محمد قاضی و گویندگی سحر بیرانوند در آوانامه منتشر شده است. گوستاو فلوبر در این کتاب با زبانی شیوا و جذاب داستان دختری هنجارشکن را روایت می‌کند که علاقه‌مند به زندگی تجمل‌گرایانه است. این کتاب دریایی از مشاهدات و مطالعات دقیق روان‌کاوی است که به‌صورتی فشرده و به‌سبکی که در آن واحد باشکوه و بی‌پیرایه است به‌رشتهٔ تحریر درآمده است. 

درباره کتاب صوتی مادام بواری

فلوبر در خصوصیات قهرمانان داستان خود به‌قدری دقیق مطالعه کرده است که همهٔ ایشان با وجود ابتذال و حقارت ذاتی، کاملاً مشخص و ممتاز جلوه می‌کنند و هریک قابل دقت و توجه هستند. خلق شخصیت اِما بواری بدون شک یکی از برترین موفقیت‌های فلوبر است. این شخصیت، فوق‌العاده زنده و جالب است، خوب می‌توان پی برد که داستان سقوط تدریجی او، داستان بسیاری از افراد است؛ چنان‌که فلوبر با آفریدن این فرد توانسته است «تیپ» بیافریند. از این کتاب، درسی عظیم گرفته می‌شود و آن درس پی‌بردن به خطر خانمان‌سوز سودایی و خیال‌پرست‌بودن است. ما می‌بینیم که وقتی افراد معمولی در زندگی حقیقی خود دست‌خوش سوداهای واهی و هیجان‌های احساساتی فوق ظرفیت خود می‌شوند چگونه به فساد و سقوط و بدبختی‌هایی که فاقد جنبهٔ عظمت و جلال است سوق داده می‌شوند. دلیل توفیق فلوبر به تشریح و توصیف این «علت شاعرانه» که به «بوواریسم» معروف شده این است که جنبه‌هایی از آن را در وجود خود نیز مشاهده کرده است. رمان مادام بواری تاکنون بارها در تئاتر و سینما بازآفرینی شده، اول‌بار توسط ژان رنوآر در سال ۱۹۳۲ به صورت فیلم سینمایی ساخته شد. دو فیلم نیز در سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۱۵ با همین نام اقتباس شد. فیلم مادام بواری با بازی میا واشیکوفسکا در نقش اِما بواری و کارگردانی سوفی بارتز در سال ۲۰۱۵ اقتباس دیگری از این رمان است.

درباره گوستاو فلوبر

گوستاو فلوبر در دسامبر ۱۸۲۱ در فرانسه متولد شد. از وی به‌عنوان یکی از نویسندگان تأثیرگذار قرن نوزدهم فرانسه یاد می‌کنند. آثار فلوبر به دلیل ریزبینی و دقت فراوان در انتخاب کلمات، آرایه‌های ادبی، و به‌طور کلی زیبایی‌شناسی ادبی، در ادبیات زبان فرانسوی کاملاً منحصربه‌فرد هستند. این نویسنده فرانسوی ۵۸ سال عمر کرد اما کمال‌گرایی او در نوشتن سبب شده تا در طول زندگی آثار کمی را از خود برجای گذارد. مهم‌ترین کتاب‌های به‌جا‌مانده از گوستاو فلوبر عبارت‌اند از: مادام بوآری، تربیت احساسات، سالامبو، بووار و پکوشه. آثار این نویسندهٔ فرانسوی بعدها الهام‌بخش نویسندگانی همچون گی دو موپاسان، امیل زولا و آلفونس دوده بوده‌است.

کتاب صوتی مادام بواری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به مطالعهٔ داستان‌های برتر جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مادام بواری

«عصر، در اتاق مطالعه، شارل دستهٔ کشوهای میزش را جلو کشید، اسباب‌هایش را چید و کاغذهایش را به‌دقت مرتب کرد. ما دیدیمش که با چه وسواسی کار می‌کرد و همهٔ لغت‌ها را در کتاب فرهنگ می‌جست و چقدر زحمت می‌کشید و بی‌شک به‌پاس همین حسن اراده‌ای که او از خود نشان داد به کلاس پایین‌ترش نبردند؛ چون گرچه نسبتآ با اصول و مقررات آشنا بود؛ ولی ظرافت و نزاکت در اطوار و حرکاتش دیده نمی‌شد. زبان لاتین را نزد کشیش ده خود شروع کرده بود؛ چون پدر و مادرش، به لحاظ صرفه‌جویی، او را در دیرترین وقت ممکن به مدرسه فرستاده بودند. پدرش آقای شارل دنی، بارتولومه بواری سرگرد و کمک‌جراح سابق ارتش که درحدود سال ۱۸۱۲ خودش را توی کارهای سربازگیری انداخته و در همان زمان مجبور به ترک خدمت شده بود، در آن ایام از امتیازات شخصی خود استفاده کرده و بر اثر ازدواج با دختر کلاه‌فروشی که عاشق لباس فرانسوی او شده بود، جهیزیه‌ای به‌مبلغ شصت‌هزار فرانک از هوا بُل گرفته بود. او که مرد خوش‌قیافه و پشت‌هم‌اندازی بود و بلد بود چگونه از مهمیزهایش صدا دربیاورد و ریش «فاووری» خوشگلی داشت که به سبیل‌هایش وصل می‌شد و همیشه انگشتر به انگشت‌هایش داشت و لباس‌هایی به‌رنگ تند و چشمگیر می‌پوشید. از ظاهر موقّر یک آزادمرد شجاع و از رفتار بی‌تکلف یک پادو تجارتخانه برخوردار بود. همین‌که ازدواج کرد، دو سه سال با پیپ‌های بزرگ چینی پیپ می‌کشید، شب‌ها تا به تماشاخانه نمی‌رفت به خانه نمی‌آمد و زیاد به کافه می‌رفت.

پدرزنش مُرد و ماترک مختصری به‌جا گذاشت. او از این بابت ناراحت شد، به امور کارخانه‌داری پرداخت و مبلغی ضرر کرد؛ سپس رو به ده آورد و خواست آن‌جا را آباد کند؛ اما چون از زراعت هم مثل چیت‌سازی چیزی سرش نمی‌شد و اسب‌ها را به‌جای این‌که برای شخم‌زدن به مزرعه بفرستد، سوار می‌شد و شراب سیبش را به‌جای این‌که چلیک‌چلیک بفروشد، بطری‌بطری می‌نوشید و بهترین مرغ‌های خانگی‌اش را خودش می‌خورد و کفش‌های شکاریش را با پیهٔ خوک‌هایش چرب می‌کرد، چندان طول نکشید که فهمید بهتر آن‌که از هر نوع کسب و کاری دست بردارد.»

نظرات کاربران

Tasnim
۱۴۰۱/۰۳/۰۴

سلام. داستان کتاب رو دوست داشتم، چون من رو به فکر فرو برد و نمونه های واقعی‌‌اش رو کم و بیش دیدم. روایت هر کدام از شخصیت ها هم از نظر روانشناسی نکات جالبی برام داشت. ترجمه کتاب به نظرم اصلا

- بیشتر
نگین
۱۴۰۱/۰۱/۲۲

صدای گوینده عالی بود. داستان هم جذاب بود.

ققنوس
۱۴۰۲/۱۰/۲۸

شیوه روایت داستان بر پایه توصیف جزئیات فراااااوانه که این برای شخص من بسیار خسته کننده بود مخصوصا برای کتاب صوتی که ناچار هستی به کل داستان گوش کنی و نمیتونی مثل کتاب متنی سرسری از جزئیات عبور کنی،با اینکه خیلی

- بیشتر
alialef
۱۴۰۳/۰۱/۱۰

کتاب خوبیه. چندفصل اول کمی کشداره ولی به تدریج جذاب می‌شه. اما بهرحال توصیفاتش طولانیه. گوینده، مسلطه ولی شبیه نمایشنامه اجرا کرده. بنظرم برای کتاب صوتی، زیاد نیازی به فضاسازی و تغییر صدا نیست. متن بصورت معمولی خونده بشه، کافیه.

کاربر 3153752
۱۴۰۲/۱۲/۱۳

من قبلا کتابشو خوندم خیلی خوبه توصیه میکنم بخونید

زهره غلامی
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

عالی بود.این درک گوستاو فلوبر از جوانانی که میل به ثروت و تجمل و جامعه ی مرفه دارن و بخاطرش خودشون رو تباه میکنن رو دوست دارم.در تربیت احساسات هم این مضمون وجود داره.اون کتاب هم عالیه.

زمان

۱۸ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۴۶۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۸ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۴۶۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۸,۰۰۰
تومان