دانلود و خرید کتاب در میانه امنیت و ناامنی ایوان کلیما ترجمه فروغ پوریاوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در میانه امنیت و ناامنی اثر ایوان  کلیما

کتاب در میانه امنیت و ناامنی

نویسنده:ایوان کلیما
انتشارات:انتشارات آگه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در میانه امنیت و ناامنی

کتاب در میانه امنیت و ناامنی نوشته ایوان کلیما و با ترجمه فروغ پوریاوری منتشر شده است. این کتاب سعی دارد تصویر تازه‌ای از جهان اطرافمان در اختیار ما قرار دهد تا با آن بتوانیم دنیا را با نگاهی دیگر ببینیم و درک کنیم.

درباره کتاب در میانه امنیت و ناامنی

نویسنده کتاب در میانه امنیت و ناامنی در مقدمه کتاب می‌گوید  اطمينان دارد كه انسان‌ها به لحظه‌ای نزديک می‌‌شوند كه در آن، نه فقط موضوع بقا تمدن‌ بشری، بلكه مسئله‌ی خود حيات و زندگی، برای كل بشريت زير سؤال می‌رود. انسان‌ها يگانه موجودات زنده‌ای هستند كه از قدرت تفكر انتزاعی برخوردارند و بی‌ترديد در لحظات سخت و بحرانی، قدرت انديشه‌ بشر توان يافتن راه حل‌های مثبت ارزش‌مند را دارد. اما متأسفانه، در لحظات سرنوشت‌سازی از اين دست، هميشه صدای تفكر پيروز نمی‌‌شود. او می‌گوید می‌داند اثرش تا حدی تصویری ناامید کننده ارائه می‌کند اما در فصل‌هایی از کتاب درباره به دنبال امید رفتن هم سخن می‌گوید. 

خواندن کتاب در میانه امنیت و ناامنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به دنبال درک تازه‌ای از هستی هستید این کتاب را از دست ندهید.

بخشی از کتاب در میانه امنیت و ناامنی

بسیاری از نویسندگان و متفکران کوشیده‌اند مظهر عصر جدید را تعیین کنند. مهم‌ترین مشخصهٔ روزگار ما چیست: شکافتن اتم، گریز از نیروی جاذبهٔ زمین، اختراع کامپیوتر یا مهندسی ژنتیک؟

تمام این کشف‌های انقلابی کم وبیش با جنبهٔ مادی زندگی ارتباط دارند. این کشفیات البته نتایج معنوی هم داشته‌اند، اما من ادعا می‌کنم که آن‌چه حتی بیش‌تر مظهر عصر و زمانهٔ ما است، تغییری تمام وکمال در فهمِ فضا و زمان است. اشاره‌ام نه به بحث‌های فلسفی دربارهٔ طبیعت و یا سمت وسوی زمان، بلکه به درک و فهم انسان‌های عادی از فضا و زمان است. انسان‌ها هزارها، یا به‌عبارت دقیق‌تر، ده‌ها هزار سال فقط از محیط بی‌واسطهٔ خود آگاه بودند و درک‌شان از زمان و فضا ابعادی بشری داشت. در روزگاری نه‌چندان دور و دیر مردم اعتقاد داشتند که خداوند جهان را با یک کلمه، از هیچ و در ظلمت محض و مطلق آفرید. اساطیر یونانی بر این باور بود که هم جهان و هم خدایان در ظلمت و در گذشته‌ای دور از دل هرج ومرجی بی‌پایان پدید آمدند ــ اما حتی آن گذشتهٔ دور نیز بعد بشری داشت. در بندهش۶ اوستا که کتاب مقدس زرتشتیان است، آمده است که از پدید آمدن دنیا فقط دوازده‌هزار سال می‌گذشت، و دنیا در نخستین دورهٔ هستی خود فقط در ذهن خداوند خالق، اهورا مزدا، وجود داشته است. شیمون بن لاکیش۷ متفکر یهودی تأکید می‌کرد که تورات دو هزار سال قبل از خلقت جهان وجود داشته است. درواقع، کتاب مقدس تبارشناسی‌ای به‌دست می‌دهد که به اولین موجود بشری، یعنی به آدم، بر می‌گردد. با این‌که عمر بزرگان و سرکردگان چند صد سال بود و با عمر قابل تصور بشری وجه مشترک چندانی نداشت، اما باز هم‌چنان یک دورهٔ زمانی بود که برای مردم قابل درک بود. فهم افسانهٔ زیبا و تسلابخش آدم بسیار آسان‌تر از درک این ایده است که موجودیت هریک از ما فقط نتیجهٔ هزاران برخورد اتفاقی است، یا به برکت این واقعیت است که برخی از اجدادمان ده‌ها هزار سال پیش از میدان جنگ به سلامت برگشتند، یا از طاعون جان به‌در بردند و یا یکی از اجداد مؤنث‌مان که به اسارت گرفته شده بود، از خطر کشته شدن گریخت ـبه‌عبارت دیگر، ما فرزندان عشق و نفرت‌ایم. و اگر می‌خواهیم منطقی باشیم باید اجدادمان را در گذشتهٔ ماقبل بشری جست‌وجو کنیم.

سرودخوان در مزمور هشتم به ستایش خداوند می‌پردازد:

وقتی به آسمان‌های تو، که اثر انگشتانت است، و به ماه و ستارگانی می‌اندیشم، که تو مقرر کرده‌ای...

نظرات کاربران

Sharareh Haghgooei
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

کتاب در مورد تغییر دانش بشری خصوصا در مورد زمان و فضا و اثرات آن بر مفهوم زندگی است.تهدیدهای محیط زیستی و آثار تکنولوژی را در معنا‌ زدایی از زندگی بررسی تحلیل و پیشنهاداتی برای زندگی بامعنی‌تر ارائه می دهد.

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
مردم کریسمس را جشن می‌گیرند، جشنی که اغلب به یک زیاده‌روی بی‌معنا تبدیل می‌شود.
پویا پانا
باورمندی به نوعی در درون ژن‌های بشر تثبیت شده است، و همین امر علت گرفتار شدنِ غالبآ غیرقابل فهمِ انبوه آدم‌های متعصب را در دام ایدئولوژی‌های بی‌معنی، پیام‌آوران دروغین و حتی روان‌پریش، و خرافات پوچ ] در غرب را[توضیح می‌دهد.
پویا پانا
ادبیات باید به مردم امید بدهد ـامیدی که هیچ ربطی به ثروت ندارد و لزومآ در جایی که مردم صدها و هزاران سال به دنبال‌اش گشته‌اند یافت نمی‌شود.
پویا پانا
اگر ما نگران آیندهٔ تمدن‌مان هستیم و حاضر نیستیم این برداشت را بپذیریم که فرهنگ فقط مجموعه‌ای از افراد بی‌فرهنگ است که یکسره آلت دست قرار گرفته‌اند؛ اگر می‌خواهیم باور داشته باشیم که مردم خواهند توانست برای مسائل مهم و اساسی زندگی راه‌حل‌های معقولی پیدا کنند ـهمان مسائلی که خودمان با اسراف‌ها و طرز زندگی سابق‌مان به پدید آمدن‌شان یاری داده‌ایم ــ باید دل‌نگران کیفیت خیلی بد غذای روانی و معنوی‌ای باشیم که این‌چنین گشاده‌دستانه به جوان‌ها عرضه می‌شود.
حسین
«قدرت فاقد خردمندی زیر بار خودش فرو می‌پاشد.»
حسین
چه بهترست امید عبثی به دل داشتن، ظلمتی مطلق که پنهان کند آینده را تا گشتن به‌دنبال نور، و همه‌چیز را زیادی به‌وضوح دیدن، و باخبر شدن از آن قطعیت هولناک. این بخشی از حکمتی است که بی‌تردید، ولو به‌طور ناخودآگاه، مورد قبول برخی از آدم‌ها است، و آن‌ها بر همین قرار سعی می‌کنند زندگی خودشان را مهم‌ترین بعد بدانند و به دیگران اعتنا نکنند. اما این نگرش به آن‌ها چه امنیتی خواهد داد؟ و دنیا در آیندهٔ نزدیک کدامین امنیت را برای‌شان به ارمغان خواهد آورد؟
نازنین بنایی

حجم

۱۰۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۱۰۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان