دانلود و خرید کتاب رؤیاهای انقلابی ریچارد استایتز ترجمه افشین خاکباز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رؤیاهای انقلابی اثر ریچارد استایتز

کتاب رؤیاهای انقلابی

معرفی کتاب رؤیاهای انقلابی

رؤیاهای انقلابی، نوشته ریچارد استایتز کتابی در زمینه تاریخ، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی است که سرنوشت آرمانشهر گرایی و تجربه اجتماعی در فرایند انقلابی روسیه را از سال ۱۹۱۷ تا ۱۹۳۰ بررسی می‌کند.

درباره کتاب رویاهای انقلابی

کتاب حاضر دربارهٔ رؤیاهای انقلابی، تخیلات، برنامه‌ها و طراحی‌ها، و رفتارهای آرمانشهری است و به‌عنوان مطالعهٔ تصورات انقلابی و اقدامات مبتکرانه، به دوران طوفانی تاریخی قبل و بعد از انقلاب کبیر روسیه در سال ۱۹۱۷ می‌پردازد.

در این کتاب نویسنده نگاهی تازه به حوزهٔ آشنای تاریخ‌نگاری انقلاب، یعنی سیاست، تلاش برای قبضه کردن قدرت، برنامه‌ها و ایدئولوژی‌های حزبی، و سیاست اقتصادی دارد که پژوهشگران برجسته دربارهٔ آنها بسیار نوشته‌اند. همچنین دربارهٔ هنر و فرهنگ متعالی نیز گفتنی‌هایی دارد.

کتاب رویاهای انقلابی این دیدگاه را به چالش می‌کشد که که آرمانشهرگرایی در انقلاب روسیه عمدتاً یا صرفاً مارکسیستی بود و این مارکسیسم (بسته به دیدگاه‌های فردی ما) در نهایت به دست لنین یا استالین یا هر دو تحریف شد، یا اینکه آرمان‌هایش تحقق یافت. استاینز در این کتاب تفاسیر خود را بر حوزه گسترده تاریخ اجتماعی و فکری و فرهنگی روسیه قبلو بعد از سال ۱۹۱۷ مبتنی کرده است. او در این کتاب ثابت می کند که انقلاب روسیه شکل‌های معنوی، ذهنی، و بیانی اصلی خود را از برخورد و همدستی سنت‌های آرمانشهری عمده در تاریخ روسیه، یعنی آرمان‌های مردم، دولت، و روشنفکران تندرو گرفته است.

خواندن کتاب رویاهای انقلابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به مباحث جامعه‌شناسی، تاریخی و علوم سیاسی را به خواندن رویای انقلابی دعوت می‌کنیم.

جملاتی از کتاب رویاهای انقلابی

ایجاد فرهنگ و شیوهٔ زندگی انقلابی نیازمند پاکسازی (شمایل‌شکنی) و شکل دادن به اسطوره‌ها، آیین‌ها، و معیارهای اخلاقی جدید از طریق جشنواره‌های انقلابی و "خداسازی" ملحدانه، خیزشی برای استقرار عدالت اجتماعی از طریق برابری، و اجبار به دگرگون ساختن عادات کاری روسی و اصلاح مفاهیم روسی زمان، فضا، حرکت، و نظم با هدف ایجاد انقلاب در فرهنگ و ماشین بود.

تجربه در انقلاب روسیه ظرف حدود یک دهه بعد از سال ۱۹۱۷، هنگامی که گروه‌های مختلف مردم که از سطوح متفاوتی از آگاهی برخوردار بودند، با طرد نظام کهن و آزمودنِ نظام نوین "زیستنِ انقلاب" را آغاز کردند به‌تدریج جان گرفت. همهٔ آرمانشهرها به‌نوعی متونِ نفیِ نظم کنونی، نقد عمیق جامعه به‌عنوان یک کل و عناصر تشکیل‌دهندهٔ آن هستند. شمایل‌شکنی انقلابی که انگیزه‌ای قدیمی بود، اکنون به‌لطف انقلاب تقویت شده و پا گرفته بود تا گذشتهٔ منفور را بزداید و با نابود کردن تصاویر، بت‌ها، شمایل‌ها و ساختارهای منفور و نفی گستردهٔ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی، راه را برای آینده بگشاید. این یکی از ابزارهایی بود که انقلابیون برای مهیا ساختن زمینهٔ ایجاد جامعه‌ای آرمانی به کار بردند. شعارِ پرودون، "نابود می‌کنم تا بیافرینم"، در روسیهٔ سدهٔ نوزدهم، به‌ویژه در میان پیروان باکونین رواج بسیاری یافت و آن را در مرکز تصویری قرار دادند که او برای مرحلهٔ نخست هر گونه انقلابی قائل بود.

فهرست کتاب رویای انقلابی

مقدمه

بخش ۱: از رؤیا تا بیداری

فصل ۱. رؤیابینی اجتماعی قبل از انقلاب

فصل ۲. انقلاب: آرمانشهرها در هوا و بر زمین

بخش ۲: زندگی با انقلاب

فصل ۳. شمایل‌شکنی انقلابی

فصل ۴. جشنواره‌های مردم

فصل ۵. دینِ بی‌خدا

فصل ۶. جمهوری برابرها

فصل ۷. آدم ماشینی

بخش ۳: ما: جامعهٔ آینده

فصل ۸. آرمانشهر در زمان: آینده‌شناسی و داستان علمی‌تخیلی

فصل ۹. آرمانشهر در فضا: شهر و ساختمان

فصل ۱۰. آرمانشهر در زندگی: نهضت اشتراکی

بخش ۴: رؤیاها و کابوس‌ها

فصل ۱۱. جنگ با رؤیابینان

فصل ۱۲. نتیجه

پی‌نوشت‌ها

یادداشت‌ها

نظرات کاربران

fav
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

تعریف این کتاب رو از چند متفکر و‌ مترجم شنیدم ولی قیمتش هم خیلی بالاست، سیاست قیمت گذاری ناشران برای کتاب های الکترونیکی اصلا منطقی نیست مثلا نصف یا دو سوم نسخه چاپی در نظر میگیرند، قیمت کتاب های الکترونیکی

- بیشتر
مینا جعفری
۱۳۹۸/۰۹/۰۵

چرا اینقدر گرووووووون؟؟؟؟؟؟؟ با اینکه می تونم بخرم ولی نمی خرم ، شما هم یه جور دیگه دیکتاتور و زورگو هستید ، حداقل کاری که میشه کرد نخریدنش هست . به جاش میرم چاپیش رو می خرم که حداقل توی

- بیشتر
Hadim222
۱۳۹۹/۰۵/۱۱

چراگرون؟نکنه تو مجازیم قیمت پی دی افو با قیمت کاغذ میسنجین؟ حجمشم که ما میدیم این چرا اینقدرررر گرونه؟!!!؟

10901357
۱۳۹۹/۱۰/۲۱

این کتاب رو دوست دارم مطالعه کنم ولی چون قیمتش گرونه و به احترام سایرین که از خرید کتاب گرون اجتناب کردن من هم نمیخرم

کاربر ۲۱۰۹۲۹۴
۱۳۹۹/۱۲/۲۸

کتاب جالبی هست. آرمانهای انقلابی رو در عرصه های زیادی بررسی کرده. معماری، موسیقی، تئاتر و ادبیات و ...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
آرمانشهرِ حکومتی نوع خاصی از رؤیابینی صاحبانِ قدرت است. در این آرمانشهر، جمعی معدود زندگی دیگران را به‌گونه‌ای سامان می‌دهند که الزاماً به سعادت آنان نمی‌انجامد، بلکه آنها را برای تولید (کارخانه)، جنگ (ارتش)، یا حبس (زندان) سازماندهی می‌کند. نهادهایی که از دل این سازماندهی برخاست بر سلسله‌مراتب، انضباط، تقسیم‌بندی، نظم آهنین، برنامه‌ریزی عقلانی، محیط هندسی (خط تولید، پادگان، سلول زندان)، و نوعی رفاه‌گرایی استوار بود.
shahram naseri
رؤیابینی آرمانشهری راهکاری روانی بود که بسیاری از مردمان مختلف آزموده بودند و از درکی برمی‌خاست که از نحوهٔ بقا (به‌عنوان یک کشور، یک ملت، یک قوم، یک فرهنگ) در محیط جغرافیایی و مادی‌فیزیکی‌ای داشتند که بقا و موفقیت را باتردید روبه‌رو می‌کرد. خیال‌پردازی اجتماعی و طراحی اجتماعی هر دو جایگزین‌هایی برای نظامی بود که به‌نظر می‌رسید نمی‌تواند دو چیزی را که برای سعادت انسان ضروری است
shahram naseri

حجم

۹۹۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۶۸ صفحه

حجم

۹۹۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۶۸ صفحه

قیمت:
۲۴۷,۰۰۰
تومان