دانلود و خرید کتاب محبوبه‌ی ویتگنشتاین دیوید مارکسن ترجمه زینب آرمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب محبوبه‌ی ویتگنشتاین اثر دیوید مارکسن

کتاب محبوبه‌ی ویتگنشتاین

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب محبوبه‌ی ویتگنشتاین

دیوید مارکسن نویسنده رمان‌های پست مدرن آمریکایی بود که در سال ۲۰۱۰ درگذشت. او در طول زندگی‌اش رمان‌های زیادی نوشت که «محبوبه ویتگنشتاین» معروفترین آنها است. مارکسن در تمام داستان‌های خود، شخصیت‌پردازی، پی‌رنگ و رویکردهای غیر متعارف و تجربی داشت. «محبوبه ویتگنشتاین» شاهکار مارکسن در سال ۱۹۸۸ منتشر شد و مخاطبان استقبال زیادی از آن کردند. این اثر به گفته فورستر والاس، نقطه عطفی در رمان تجربی است. رمان درباره ذهنیات و افکار زنی است که فکر می‌کند آخرین بازمانده روی زمین است. زنی که خیال می‌کنیم دیوانه است اما این دیوانگی آنقدر جذاب است که ما را به دنبال خودش می‌کشاند. او درباره همه‌چیز از موسیقی و رابطه جنسی گرفته تا هایدگر و ماجرای تروا و.... صحبت می‌کند و هم‌زمان گوشه‌هایی از گذشته پر از مشکلش را هم تجزیه و تحلیل می‌کند. ما در طول داستان کارمان مرور افکار این زن است. از بدو تولد افکار او تا پروبال گرفتن و شاخه‌شاخه شدنشان و در نهایت دور شدنشان، با تداعی ناگهانی یک خاطره یا تصویر جدید. درواقع موضوع این رمان فلسفی ذهن انسان است. خودآگاهی، تجربیات شخصی و زبان‌شناسی ساختاری با چیزهایی که راوی در ماشین‌تحریرش تایپ می‌کند، چیزهایی که خودآگاهانه تصمیم گرفته همهٔ آنچه به ذهنش رسید، باشند. ما با خواندن «محبوبه ویتگنشتاین» می‌فهمیم که فرآیند فکر کردن چطور اتفاق می‌افتد. بسیاری این اثر مارکسن را مکمل کتاب «تراکتاتوسِ» ویتگنشتاین دانسته‌اند. تراکتاتوس هم درست مانند محبوبهٔ ویتگنشتاین، کتابی فلسفی در رابطه با زبان است که از پاراگراف‌های تک‌جمله‌ای تشکیل شده است. درست مثل «محبوبهٔ ویتگنشتاین»، بخش بزرگی از فلسفهٔ موجود در تراکتاتوس ناگفته مانده است. دلیل آن این است که ویتگنشتاین به‌خوبی از محدودیت‌های زبان آگاه بود. «آنچه اساساً می‌توان گفت، می‌توان به‌روشنی گفت و از آنچه نمی‌توان درباره‌اش سخن گفت باید به سکوت گذشت.» مارکسن با این اثر که سیری است در ذهن پیچیده راوی داستان، پیوسته این نظر ویتگنشتاین را به ما گوشزد می‌کند که زبان برای بیان افکار و تصورات ما نارسا است. این نوع بازی‌های زبان‌شناسی اشاره به معمای پیچیدهٔ ارتباط بین ذهن، متن و جهان و تاثیر گذاشتن آنها بر همدیگر دارد. در «محبوبهٔ ویتگنشتاین» مارکسِن همه چیز را به خواننده واگذار می‌کند. وصل کردن نقطه‌های مرتبطِ موجود در کتاب و درک ارتباطات عمیق‌تر آن بر عهدهٔ خودِ خواننده است و همین است که خواندن این کتاب را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

نظرات کاربران

سارا
۱۳۹۸/۰۴/۳۰

فوق‌العاده‌ست. درست تو زمانی که خیلی نیاز داشتم این کتاب رو خوندم و نمیتونم تاثیرش رو توصیف کنم. هنوز دارم با شخصیت داستان زندگی می‌کنم. انگار که من خودم جای اون باشم. تا حالا فکر کردین اگه شما آخرین بازمانده‌ی

- بیشتر
علیرضا
۱۳۹۸/۰۴/۳۰

اگر احساس میکنید هنرمندید یا کمی حتی به هنر علاقه دارید این کتاب رو بخونید

الف
۱۳۹۸/۰۴/۰۳

قیمت کتاب خیلی بالا هستش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
مودیلیانی بارها آثار بقیهٔ نقاش‌ها را امضا کرده. این به آن خاطر بوده که بتوانند نقاشی‌هایشان را بفروشند که اگر این کار را نمی‌کرد هیچ‌کس نمی‌خریدشان. البته نباید می‌گفتم بارها. مطمئناً مودیلیانی این کار را فقط چند دفعه کرده. بااین‌حال این لطف مودیلیانی بوده چون خیلی از دوستانش حتا چیزی برای خوردن نداشتند.
رئوف
شاگردان رامبراند عادت داشتند روی زمین استودیوی او سکه‌های طلا بکشند و آنقدر آنها را طبیعی بکشند که رامبراند برای برداشتن آنها از روی زمین مکث می‌کرد
رئوف
البته همیشه تِرنِر را هم تحسین می‌کردم. درواقع نقاشی‌های خودِ او از آب باعث این تصمیمم شده بود. یک‌بار تِرنِر ساعت‌ها خودش را به دکل یک کشتی بسته بود تا بتواند دریای طوفانیِ آن را نقاشی کند. البته مشخص است که خودِ آن طوفان نبود که ترنر می‌خواست نقاشی‌اش کند. هدف او نقاشی کردنِ تصویری از آن طوفان بود. فهمیده‌ام که زبان بعضی‌وقت‌ها برای بیان چنین چیزهایی چندان دقیق نیست.
رئوف

حجم

۲۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۲۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۰۰
تومان