دانلود و خرید کتاب نقطه‌ ضعف آنتونیس سارامارکیس ترجمه مرتضی کلانتریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقطه‌ ضعف اثر آنتونیس سارامارکیس

کتاب نقطه‌ ضعف

معرفی کتاب نقطه‌ ضعف

«نقطه ضعف» معروف‌ترین رماان آنتونیو ساماراکیس، نویسنده معاصر یونانی است. این اثر در ایران با نام «اشتباه» هم ترجمه و منتشر شده است و در دسته رمان‌های پلیسی و جنایی قرار دارد. ساماراکیس از روشنفکران آزاداندیش یونان است و در آثارش سخت بر اضطراب و پوچی حاکم بر دنیای امروز، انزوا و تنهایی انسان، خشونت و خودکامگی صاحبان قدرت می‌تازد. مردی بی‌هویت در کشوری بی‌هویت.... نقطه‌ی ضعف بی‌آن که آشفته و درهم برهم باشد، سرشار از پیچیدگی است، و در آن از فرم و تکنیک جدیدترین هنرهای معاصر استفاده شده است: شکستگی و پراکندگی نقاشی کوبیستی، راز و رمز فیلم‌های آلن رنه، قطع زمان حال و برگشت به گذشته و تداخل نقش شخصیت‌های فیلم‌های برگمان، دلهره و وحشت فیلم‌های هیچکاک، و.... شخصی با نام مستعار مسافر که مظنون به فعالیت در یک سازمان زیر زمینی است، دستگیر می شود و به بهانه اینکه برای مواجه با یکی از رفقایش باید به سازمان امنیت برده شود به همراه دو مأمور در جاده سرگردان می شوند. رفیق مسافر به هنگام فرار به دست مأموران کشته شده و دو مأمور امیدوارند که کردار و گفتار مسافر، در طول راه، نکات مهمی را برملا سازد. یکی از مأموران که می کوشد تا بر مسافر تأثیر گذارد، خود از او تأثیر می پذیرد... این کتاب در سال ۱۹۹۶برنده‌ی جایزه‌ی دوازده‌تن یونان (مشهورترین جایزه‌ی ادبی یونان) شد و در سال ۱۹۷۰ از طرف هیئت داوران فرانسه، به عنوان بهترین کتاب خارجی انتخاب شد. «برای بستن بند کفش، داشت خم می‌شد، ولی وقت آن را پیدا نکرد. یکی از دو دلال پیه و روده، همان یکی که دارای انگشت‌های ورم‌کرده بود، مثل این‌که قصد رفتن به توالت را داشته باشد، به میز او نزدیک شد، به طرف او خم شد، کارت شناسایی زردرنگی را به او نشان داد و به آرامی، زیاده از حد آرام، تقریبآ محبت‌آمیز، گفت: ــ سازمان ویژه. ــ هیچ نمی‌فهمم. ــ پول کنیاکتان را روی میز بگذارید تا برویم! توجه داشته باشید، یک کنیاک دوبل بوده است. ــ به مافوقتان شکایت خواهم کرد. از جایش بلند شد. از میان میزها گذشتند. مأمور مخفی، با همان لحن، مثل این‌که دنبالهٔ گفت‌وگویشان را می‌گیرد، ادامه داد: ــ سالن به طرز مسخره‌ای دودآلود است. در اثر دود سیگار زیاد، هوا غیرقابل تنفس است. هوای کثیفی است.»

نظرات کاربران

niulion
۱۳۹۹/۱۲/۱۱

کتاب داستان پرکششی داشت و من واقعا متوجه نشدم که چه زمانی سه چهارم کتاب رو تموم کردم. درست همان طور که مترجم در مقدمه اشاره کردن ، متن کتاب خیلی به فیلمنامه و دنیای سینما نزدیکه و این موضوع هیجان

- بیشتر
معصومه توکلی
۱۳۹۹/۱۲/۰۹

یک داستان فوق‌العادهٔ بی‌زمان و بی‌مکان که هم سیاسی است و هم پلیسی و هم -بالاتر و بیش‌تر از همه- عمیقاً انسانی. سرشار از غافلگیری. با ترجمه‌ای درخشان.

AS4438
۱۴۰۰/۱۲/۲۰

داستان پلیسی که ازنیمه کتاب به بعد درس ها ونکات آموزشی وانسانی برای خواننده دارد،با فریب وریا هیچ راهی برای رسیدن به مقصود باز نمیشود، اواخرکتاب فوق العاده بود، اولین کتابی که ازاین نویسنده خواندم وقطعن کتابهای دیگرش رادنبال خواهم

- بیشتر
fateme kheiripour
۱۴۰۱/۱۲/۲۶

آنگاه که نقاب به چهره می گذاری تا نقش بازی کنی ، رفته رفته در آن نقش فرو می روی آن گاه وجود تو شکل تازه ای میگیرد که میتواند تو را و اطرافیان تو را شگفت زده کند و

- بیشتر
Fatemeh a.m.
۱۴۰۲/۰۹/۲۴

کتاب درباره نظامی توتالیته طوره که شعارش فقط اینه هرکس با من نیست علیه من است و حتی پاش رو فراتر گذاشته که اگه کاری در جهت منفعت من نکرده باشی یعنی علیه منی. اما کتاب رو دوست نداشتم نه به

- بیشتر
msms
۱۴۰۰/۰۸/۱۲

بیشتر جملات قصار کتاب قشنگ بود تا موضوع.

مهدیه مددکار
۱۴۰۱/۰۶/۱۷

خیلییی دوستش داشتم سال ۸۴ خواندمش هنوز لذت خواندنش باهامه...عالی عالی

Nadia
۱۴۰۰/۰۹/۰۹

خیلی داستان جالبی داشت مخصوصا از نیمه های کتاب. و پایان داستان هم خیلی درس مهمی به خواننده میده: هرگز سعی نکن با فریب دادن دیگران، اون هارو‌ تحت تاثیر قرار بدی چون قبل از هرچیز این انسانیت خودته که

- بیشتر
zeinab
۱۴۰۰/۰۲/۱۹

عالی بود

mostafa
۱۴۰۰/۰۲/۱۸

کتابی عالی وبه یاد موندنی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
«برای رژیم، «من به سیاست کاری ندارم»، ابدآ معنی و مفهومی ندارد. از نظر ما افراد دو گروه هستند، آن‌هایی که طرفدار رژیم هستند و آن‌هایی که دشمن رژیم هستند. برای آن‌هایی که دشمن رژیم هستند، حتمآ لازم نیست که کاری علیه رژیم انجام داده باشند. کافی است که طرفدار رژیم نباشند، یا نتوانند دلیلی بیاورند که کاری به نفع رژیم انجام داده‌اند. بله، دربارهٔ رژیم هم، قانون: «آن‌کس که با من نیست ضد من است»، صادق است.»
maryam_z
باید، هرچه زودتر، قانونی وضع شود که به موجب آن، «به سیاست کاری نداشتن»، وقتی که متهم به موازات آن نتواند ثابت کند که طرفدار رژیم است، جرم تلقی شود. و در این قانون باید پیش‌بینی شود، که حتی ابراز این مطلب که: «من به سیاست کاری ندارم» جرم محسوب شود. زیرا آن کسی که فقط به این اکتفا می‌کند که «به سیاست کاری نداشته باشد»، به خودی خود، و به‌خاطر همین امر یک آشوبگر محسوب می‌شود.
maryam_z
در عشق و بازی شطرنج هیچ‌چیز را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. در آخرین لحظه انسان در آن موفق می‌شود یا شکست می‌خورد.
niulion
برای سازمان ویژه مردم به دو گروه تقسیم می‌شوند: آن‌هایی که طرفدار رژیم هستند و آن‌هایی که طرفدار رژیم نیستند. لازم نیست که انسان حتمآ دشمن خونی رژیم باشد؛ کافی است که طرفدار رژیم نباشد تا خودبه خود دشمن رژیم باشد. فلسفهٔ سازمان ویژه ساده و محکم است: آن‌کس که با من نیست، ضدمن است. متوجه‌شدکه چشمان رئیس به او دوخته شده است. رئیس تکرار کرد: ــ آن‌کس که با من نیست، ضدمن است. این جمله را قبلا جایی خوانده یا شنیده‌اید؟ می‌دانید چه‌کسی آن را گفته است؟ ــ بله، هیتلر. رئیس به‌شدت خندید. ــ نه، این جمله را هیتلر نگفته است. عیسی گفته است.
niulion
در هزاران سال دیگر، انسان باز هم مثل امروز آه خواهد کشید: «آه! چه‌قدر زندگی‌کردن مشکل است!» و باز هم از مرگ خواهد ترسید و باز هم میل نخواهد داشت که بمیرد.»
Tamim Sediqyar
سازمان ویژه که تنها علت وجودش، تنها هدفش، دفاع از رژیم است، بالاترین قدرت کشوری محسوب می‌شود، آن هم با اختیاراتی نامحدود. جریان رسیدگی در آن‌جا تابع هیچ‌یک از تشریفات آیین دادرسی نیست. اگر این بدشانسی را داشتید که به چنگ آن‌ها بیفتید، حال به هر علتی که باشد، غیرممکن است که نجات پیدا کنید.
کاربر ۱۵۱۶۶۸۵
ــ آن‌کس که با من نیست، ضدمن است. این جمله را قبلا جایی خوانده یا شنیده‌اید؟ می‌دانید چه‌کسی آن را گفته است؟ ــ بله، هیتلر. رئیس به‌شدت خندید. ــ نه، این جمله را هیتلر نگفته است. عیسی گفته است.
mohammad Abbaszadegan

حجم

۱۹۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

حجم

۱۹۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
تومان