دانلود و خرید کتاب چاقوی شکاری هاروکی موراکامی ترجمه مهدی غبرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چاقوی شکاری اثر هاروکی موراکامی

کتاب چاقوی شکاری

معرفی کتاب چاقوی شکاری

هاروکی موراکامی، نویسندهٔ ژاپنی و متولد کیوتو است که در ایران طرفداران بسیاری دارد. او از مشهورترین نویسندگان امروز ژاپن است که آثارش به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن‌ها به فروش رفته است. موراکامی تاکنون تعداد زیادی کتاب منتشر کرده و داستان‌های کوتاهش هم به‌طور مداوم در نشریات معتبر به چاپ می‌رسد. چاقوی شکاری، نام مجموعه‌داستانی از موراکامی است که شامل هفت داستان کوتاه می‌شود. موراکامی فضای خیال‌‌گونهٔ هر کدام از داستان‌ها را طوری روایت می‌کند که خواننده در مدت کوتاهی خودش را به‌جای شخصیت‌های داستان‌ها قرار می‌دهد و با روندِ آن‌ها پیش می‌رود: «چاقوی تیزی به نرمهٔ سرم فرو رفته؛ همان‌جا که خاطرات هستند. تا ته فرو رفته. دردم نمی‌آید یا رویم سنگینی نمی‌کند؛ فقط همان‌جا فرو رفته. و من کناری ایستاده‌ام و چنان به این صحنه نگاه می‌کنم که انگار برای یکی دیگر اتفاق افتاده. می‌خواهم یکی آن را بیرون بکشد، ولی کسی نمی‌داند چاقو توی کله‌ام فرو رفته. به فکر آنم که خودم درش بیاورم، اما دستم به آن نمی‌رسد. چیز عجیبی است. می‌توانم به خودم چاقو بزنم، اما نمی‌توانم چاقو را بیرون بکشم. بعد همه‌چیز بنا می‌کند به محوشدن. من هم شروع می‌کنم به محوشدن. فقط چاقو سر جایش هست؛ تا ابد. مثل استخوان جانوری ماقبل تاریخ در ساحل.»
معرفی نویسنده
عکس هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۴۹ میلادی در توکیوی ژاپن چشم به جهان گشود. پدر و مادر او، هر دو معلم بودند و در مدارس مختلف، ادبیات ژاپنی تدریس می‌کردند. پدرِ هاروکی از سربازان جنگ دوم امپراتوری ژاپن و چین بود و در طی این درگیری‌ها به‌شدت دچار جراحت شده بود. موراکامی بعدها در مقاله‌ای به نام از «پدرم که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» بیان کرد که آسیب‌های وارده بر پدرش در زندگی او تأثیر به‌سزایی داشته است.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۹/۰۴

(۹-۴-[۲۱۲]) داستان های این کتاب هم حال و هوای خاص سایر داستان های کوتاهِ موراکامی رو داره و به راه و روش خودش در نحوه ی روایت و داستان پردازی وفادار مونده؛ ناگفته نماند که بعضی از داستان های این کتاب

- بیشتر
هیوا سرآمد
۱۳۹۹/۰۳/۰۱

عالی عالی عالی عالی

tannaz
۱۳۹۹/۰۸/۲۸

بهترین کتابی بود که تا حالا خوندم یه فضای خاصی رو برای خاننده فراهم میکنه من حین خوندن نقش هارو هم بازی میکردم. در کل عالی بود👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
نمی‌دانستم زندگی‌ام چه معنایی می‌دهد و هرچه سنم بالا می‌رفت، این فکر مبهم قوت می‌گرفت. از زندگی چه می‌خواستم؟ هیچی به ذهنم نمی‌رسید!
Mohammad
یاد گرفتن یک شگرد نیست. این دقیقاً استعداد مادرزادی است. یا داریش، یا نداری.
Mohammad
آغازها همیشه همین‌طورند. لحظه‌ای همه چیز هست و لحظه‌ای دیگر نیست.
mj94
« مردم هر آرزویی که بکنند و هرچه دامنه‌ی تخیل را وسعت بدهند، چیزی جز خودشان نمی‌شوند. همین و بس. »
امیررضا
« چاقوی تیزی به نرمه‌ی سرم فرو رفته، همان جا که خاطرات هستند. تا ته فرو رفته. دردم نمی‌آید، یا رویم سنگینی نمی‌کند ــ فقط همان جا فرو رفته. و من کناری ایستاده‌ام و چنان به این صحنه نگاه می‌کنم که انگار برای یکی دیگر اتفاق افتاده. می‌خواهم یکی آن را بیرون بکشد، ولی کسی نمی‌داند چاقو توی کله‌ام فرو رفته. به فکر آنم که خودم درش بیارم، اما دستم بهش نمی‌رسد. چیز عجیبی است. می‌توانم به خودم چاقو بزنم، اما نمی‌توانم چاقو را بیرون بکشم. بعد همه چیز بنا می‌کند به محو شدن. من هم شروع می‌کنم به محو شدن. فقط چاقو سر جایش هست ـ تا ابد. مثل استخوان جانوری ماقبل تاریخ در ساحل. رؤیای من این‌جوری است. »
liliyoooom
« خانواده چیز عجیبی است. خانواده باید طبق اصول خود زندگی کند، وگرنه نظم به هم می‌خورد. از این لحاظ، پاهای بی‌خاصیت من یک‌جور پرچم است که خانواده‌ام دورش دفیله می‌روند. پاهای بیجانم محوری است که همه چیز دورش می‌چرخد. »
liliyoooom
« هزارجور اختلال عصبی هست. حتی اگر یک علت داشته باشند، یک میلیون علائم مختلف هست. مثل زلزله است ــ انرژی نهفته یکی است، اما بسته به این‌که کجا اتفاق بیفتد نتایج فرق دارند. در یک مورد جزیره‌ای ممکن است غرق شود، در مورد دیگر جزیره‌ای پیدا شود. »
liliyoooom

حجم

۱۲۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱۲۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان