دانلود رایگان کتاب سی و دو ساله؛ مسافر روزگار هاروکی موراکامی ترجمه علیرضا اجلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سی و دو ساله؛ مسافر روزگار

«سی و دو ساله؛ مسافر روزگار» داستان کوتاهی از هاروکی موراکامی(-۱۹۴۹)، نویسنده ژاپنی است. زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
معرفی نویسنده
عکس هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۴۹ میلادی در توکیوی ژاپن چشم به جهان گشود. پدر و مادر او، هر دو معلم بودند و در مدارس مختلف، ادبیات ژاپنی تدریس می‌کردند. پدرِ هاروکی از سربازان جنگ دوم امپراتوری ژاپن و چین بود و در طی این درگیری‌ها به‌شدت دچار جراحت شده بود. موراکامی بعدها در مقاله‌ای به نام از «پدرم که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» بیان کرد که آسیب‌های وارده بر پدرش در زندگی او تأثیر به‌سزایی داشته است.

نظرات کاربران

رامین
۱۳۹۶/۰۶/۰۹

کلا ما ایرانیها از داستان انتظار روال قصه گویی داریم قصه ای که شروع و ریتم و اوج و پایان مشخصی داشته باشه تا بتونیم ازش لذت ببریم . در قصه هایمان دنبال قضاوت و نصیحت و عبرتیم همین نگاه

- بیشتر
عاشق کتاب
۱۳۹۷/۰۴/۱۳

"سی ‌سالگی، مثل یک روز سه شنبه است؛ مثل ساعت 3 بعد از ظهر؛ برای هر کاری، هم زود، هم دیر ..."

fateme
۱۳۹۷/۰۴/۱۱

در داستان، خودش هم اشاره کرد "جوانی کسل کننده ام" جوانی کسل کننده ای داشته ، برای همین دوست نداره به اون دوران برگرده ، مثل خیلی از جوونا که بی هدف و بی برنامه هستن ، شاید در حال

- بیشتر
هانا
۱۳۹۶/۰۹/۰۸

چقد نظرات مخالف و منتقدانه! بقیه آثارش و بخونید چی میگین؟ 😂 موراکامی کلا اینجوریه.تو یه داستانش یه میمون میاد اسم یه دختر و می دزده😁😂😆 دیگه از ابَر قورباغه ای که میاد توکیو رو میخوره هیچی نگم😅 خلاصه تا

- بیشتر
farez
۱۳۹۶/۱۲/۲۴

هایکوی جالبی بود. دوستش داشتم

maryam
۱۳۹۷/۰۶/۰۲

همین که تو داستانش ادمو به فکر وادار میکنه ک ما هم به 18 سالگی و 32 سالگی فک کنیم خوبه . فقط داستانی ک توش مرد متاهل با یه خانم دیگه دوست میشه رو دوس ندارم 😢

ناسارا
۱۴۰۰/۰۳/۱۶

چیزی که در مورد موراکامی برام جالبه اینه که ابعادی از شخصیت خودش رو توی تمام داستاناش میبینی و تکرار میشه یه سری چیزا . شاید با نوشتن داستانِ آدم های مختلف با همون ویژگی های یکسان ولی در شخصیت های

- بیشتر
Aysan
۱۳۹۶/۱۲/۲۴

هی،دوست داری دوباره هیجده ساله باشی؟ _البته که نه چرا؟ _از حالام خوشم میاد.

motahareh
۱۳۹۷/۰۴/۱۰

حداقل تو ایران نمیخوام دوباره ۱۸ ساله باشم...

علی
۱۳۹۷/۱۱/۱۹

برشی بود از تفکر و زندگی شخصیتی ۳۲ساله و به نظر من نویسنده خوب کار کرده بود. همین که تو داری به ۱۸سالگی و تفکر شخصیت ۳۲ساله فکر می‌کنی، نشون می‌ده که داستان، مزخرف نبوده و شاید هم موفق بوده است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
سی و دوساله مسافر روزگار خسته از شمارش میله‌های برق این هم هایکوی ناقصی از من.
farez
با خودم فکر کردم که او هیجده ساله است. پیشخدمت را صدا زدم و آبجوی دیگری سفارش دادم. بیرون باران می‌بارید و بندر یوکوهاما را از وسط پنجره می‌توانستم ببینم. ـ «هی، وقتی هیجده سالت بود در مورد چه چیزی فکر می‌کردی؟» ـ «بودن با دخترا.» ـ «چیزای دیگه؟» ـ «نه»
راستین سلطانی
دخترهای جوان حوصله‌سربر هستند. آدم‌های دوروبرم همه‌شان همین را می‌گویند. دخترهایی که در موردش حرف می‌زنند دنیای متفاوتی از آنها دارند و تمام کارهاشان لوس است، چیزیست که آنها می‌گویند. با وجود این آنها اغلب با دخترهای جوان بیرون می‌روند. شاید دخترهای جوانی را پیدا می‌کنند که حوصله‌سربر نیستند؟ نه البته که نه. خلاصه، واقعیت این که حتی حوصله‌سربودنشان هم شاید برایشان جذاب باشد
nedsalehani
بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم باید جالب باشد دوباره هیجده ساله شدن. اما لحظه‌ای که به اولین چیزی که می‌خواهد اتفاق بیفتد فکر می‌کنم هیچ چیز در ذهنم نمی‌آید.
دُختَرِمآه🌝✨
«می‌خواید جاهامون رو عوض کنیم؟» گفت: «ممنون، شما مهربونید.» اینطورها هم نیست که من مهربانم. با خودم فکر می‌کنم و خنده‌ی شیطنت‌آمیزی می‌زنم. بیش از حد عادی هستم در حضور خسته‌کننده‌اش.
دوست دار کتاب
سی و دوساله مسافر روزگار خسته از شمارش میله‌های برق این هم هایکوی ناقصی از من.
neda
آنها را سرزنش نمی‌کنم و ازشان متنفر نیستم. به جاش عاشق آنها هستم. آنها مرا یاد دوران جوانی کسل‌کننده‌ی خودم می‌اندازند. چیزی مثل، چطور باید بگویم، شگفت‌انگیز. ما لوس‌های بی‌مزه‌ و کسل‌کننده‌ای بودیم در دوران جوانی. پرسید: ـ هی، دوست داری دوباره هیجده ساله باشی؟ جواب دادم: ـ نه نمی‌خوام. حتی اگه بهم پول بدی نظرمو نمی‌تونی عوض کنی و منو برگردونی به هیجده سالگی.
찬열
ـ «با چند تا دختر بودی؟» ـ «نشمردمشون.» ـ «واقعا؟» ـ «دلیلی نداشت بشمارم.» ـ «اگر یه مرد بودم حتما می‌شمردم. بیشتر برای سرگرمی.»
찬열
انتظار نداشتم با دختری که در چنین سالی به دنیا آمده ملاقات داشته باشم. حتی حالا هم این احساس، عجیب و غریب است. تا این حد عجیب که مثلاً من در طرف دیگر ماه در حال سیگار کشیدن به صخره‌ای لم داده‌ باشم.
▪︎ sᴀʟᴠᴀᴅᴏʀ
دخترهای جوان حوصله‌سربر هستند. آدم‌های دوروبرم همه‌شان همین را می‌گویند. دخترهایی که در موردش حرف می‌زنند دنیای متفاوتی از آنها دارند و تمام کارهاشان لوس است، چیزیست که آنها می‌گویند. با وجود این آنها اغلب با دخترهای جوان بیرون می‌روند. شاید دخترهای جوانی را پیدا می‌کنند که حوصله‌سربر نیستند؟ نه البته که نه. خلاصه، واقعیت این که حتی حوصله‌سربودنشان هم شاید برایشان جذاب باشد.
Shirin

حجم

۸٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۸٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
رایگان