دانلود و خرید کتاب از توانمندی به اوج قدرت آرتور سی. بروکس ترجمه آرزو خوشابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب از توانمندی به اوج قدرت

کتاب از توانمندی به اوج قدرت

انتشارات:نیکو نشر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب از توانمندی به اوج قدرت

کتاب از توانمندی به اوج قدرت نوشتهٔ آرتور سی بروکس و ترجمهٔ آرزو خوشابی است. نیکو نشر این کتاب در حوزهٔ روان‌شناسی عمومی را منتشر کرده است.

درباره کتاب از توانمندی به اوج قدرت

کتاب از توانمندی به اوج قدرت (From strength to strength) به ما یاد می‌دهد عشق باید در مرکز شادی‌هایمان قرار بگیرد. اگر به چیزی احساس خوبی داشته باشیم کافی نیست؛ باید جرئت به خرج داده و انجامش دهید. آرتور سی بروکس رسیدن از توانمندی تا قدرت را مستلزم یادگیری مهارت‌های جدید دانسته و گفته است که ما باید جسارت یادگیری و انجام کارها و مهارت‌های تازه را در خودِ بی‌نهایتِ بعدیمان ایجاد کنیم. این نویسنده گفته است که ما باید بر تردیدهایمان غلبه کنیم و قدم در وادی عمل بگذاریم و موانع را با عدم دلبستگی به پاداش‌های دنیوی پشت سر بگذاریم و آن‌گاه دریابیم که چگونه روابط انسانیمان شکوفا می‌شود. ما باید نقاط ضعفمان را بپذیریم؛ این‌گونه می‌توانیم در منبع توانایی‌های خود تغییر ایجاد کنیم و به موفقیت و حتی فراتر از آن دست یابیم. این نویسنده باور دارد که در زندگی باید حرکت در مسیرهای جدید را امتحان کرد. این مسیرهای جدید به‌معنای انتقال‌های بزرگ است و انتقال، هر اندازه که باشد سخت است. تجربهٔ سختی‌هاست که نقاط ضعف را به قوت مبدل می‌کند و به ما جرئت و جسارت می‌بخشد. این کتاب را نویدبخش امید، شادی و معنا در چرخهٔ زندگی حرفه‌ای دوران بزرگسالی دانسته‌اند.

خواندن کتاب از توانمندی به اوج قدرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آرتور سی بروکس

آرتور سی بروکس در ۲۱ مهٔ ۱۹۶۴ به دنیا آمد. او نویسنده، سخنران عمومی و دانشگاهی و اهل آمریکا است. از سال ۲۰۱۹ در زمینهٔ عملکرد غیرانتفاعی و رهبری عمومی در مدرسهٔ کندی هاروارد و مدرسهٔ بازرگانی هاروارد و به‌عنوان استاد مدیریت و عضو هیئت‌علمی خدمت کرده است. پیش از این، به‌‌عنوان یازدهمین رئیس مؤسسهٔ امریکن اینترپرایز خدمت می‌کرد. او نویسندهٔ ده‌ها کتاب است؛ از جمله «از قدرت تا قدرت: یافتن موفقیت»، «شادی و هدف عمیق در نیمهٔ دوم زندگی»، «دشمنان خود را دوست داشته باشید»، «قلب محافظه‌کار»، «جاده به سوی آزادی» و «از توانمندی به اوج قدرت».

بخشی از کتاب از توانمندی به اوج قدرت

«ماهیگیری در اقیانوس سرگرم‌کننده است، اما واقعاً با ماهیگیری در دریاچه متفاوت است –این‌طور نیست که قلاب را در آب بیندازید و انتظار داشته باشید چیزی بگیرید. من این موضوع را اولین بار در حدود یازده‌سالگی فهمیدم. چند ساعتی ایستادم و هیچی نصیبم نشد. بعد از مدتی، یک پیرمرد ماهیگیر از منطقه آمد و از من پرسید که ماهیگیری‌ام چگونه پیش می‌رود.

من به او گفتم: «بد، هیچ چیزی نصیبم نشده و هیچ ماهی‌ای قلابم را گاز نگرفته است.»

او به من گفت: «این به این دلیل است که شما این کار را اشتباه انجام می‌دهید. شما باید منتظر جزر و مد در حال سقوط بمانی -زمانی که جزر و مد به سرعت در حال خاموش شدن است.» او توضیح داد که «یک جورایی متناقض به نظر می‌رسد، زیرا می‌بینید که آب به سرعت بیرون می‌آید و فرض می‌کنید ماهی نیز به دریا می‌رود. با این حال، این زمانی است که پلانکتون و طعمهٔ ماهی همگی به هم می‌خورند و این بازی ماهی را دیوانه می‌کند و به دنبال گاز گرفتن همه چیز است.»

باهم تماشا کردیم و حدود چهل و پنج دقیقه منتظر ماندیم جزر و مد به سرعت در حال حرکت بود. در این هنگام، پیرمرد گفت: «بیا ماهی بگیریم!» ما قلاب‌ها را انداختیم و مطمئناً درعرض چند ثانیه شروع به گرفتن ماهی کردیم، یکی پس از دیگری. ما این کار را حدود نیم ساعت انجام دادیم -چه جالب!

بعد پیرمرد در حالی که روی صخره‌ها استراحت می‌کرد، سیگاری روشن کرد و شروع کرد به بیان فلسفی. «بچه، تنها یک اشتباه وجود دارد که طی سقوط جزر و مد می‌شود مرتکب شوی.» پرسیدم: «آن چیست؟»

«نداشتن خط خود در آب.»

هنگام نوشتن این کتاب بارها آن روز را به یاد آوردم. در زندگی هم همین جزر و مد را داریم، انتقال از هوش سیال به هوش متبلور. این یک دورهٔ به شدت پربار و بارور است. زمانی است که از یک منحنی به منحنی دیگر می‌پرید؛ وقتی با اعتیاد موفقیت خود مواجه می‌شوید؛ وقتی بخش‌های غیرضروری زندگی را آرام آرام کنار می‌گذارید، وقتی به مرگتان فکر می‌کنید، زمانی که روابطتان را می‌سازید؛ وقتی واناپراستای خود را شروع می‌کنید.

متأسفانه، سقوط جزر و مد زندگی شما نیز فوق‌العاده ترسناک و دشوار است -حتی ممکن است مانند نوعی بحران میانسالی احساس شود. ممکن است احساس کنید همهٔ چیزهایی که برای آن کار کرده‌اید به سرعت از بین می‌رود. دیدن آن به عنوان یک تراژدی می‌تواند راحت‌تر از این باشد که آن را به عنوان یک فرصت ببینیم.

در این درس آخر، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه به جزر و مد در حال سقوط بیفتیم -که انتقالتان را با انرژی و اطمینان شروع کنید. درواقع، بزرگ‌ترین انتقال زندگی شما نباید یک بحران یا یک دورهٔ از دست دادن باشد، بلکه می‌تواند یک ماجراجویی هیجان‌انگیز پر از فرصت‌هایی باشد که هرگز نمی‌دانستید وجود داشته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۲۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان