دانلود و خرید کتاب آینده‌ علوم سیاسی گری کینگ ترجمه محسن عسکری‌جهقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آینده‌ علوم سیاسی

مجموعۀ حاضر بکرترین و در عین حال جذاب‌ترین موضوعات میان اندیشمندان علوم سیاسی جهان و مباحثی را که در سمینارها و کنفرانس‌های علمی به آن‌ها پرداخته می‌شود برای علاقه‌مندان علوم سیاسی گرد آورده است. تدوین‌کنندگان این مجموعه به منظور ایجاد بستری مناسب برای آینده‌پژوهی و شکل‌دهی تحقیقات نو در عرصۀ علوم سیاسی، غنی‌سازی کلاس‌های درسی و آموزشی و همچنین جلب توجه متخصصان و اندیشمندان دیگر علوم به آخرین دستاوردهای رشتۀ علوم سیاسی در طرحی مبتکرانه این مجموعه را گردآوری کرده‌اند و برای نیل به اهداف فوق جمعی از برجسته‌ترین اندیشمندان رشتۀ علوم سیاسی را که در حوزۀ‌های گوناگون سرآمدند به همکاری دعوت کرده‌اند. هر یک از مقالات این کتاب بازگو کنندۀ نکته‌ای بدیع و خلاقانه در حوزۀ علوم سیاسی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند منشأ بسیاری از مطالعات و پژوهش‌های نو در رشتۀ علوم سیاسی و رشته‌های مرتبط با آن باشد. مقالات این مجموعه بسیار موجز است و حوزه‌های بسیار متنوعی از رشتۀ علوم سیاسی را پوشش می‌دهد. جالب آن‌که خواننده ضمن مطالعۀ صد مقالۀ حاضر نه‌تنها به حوزه‌های بسیار متنوعی در رشتۀ علوم سیاسی سرک می‌کشد، بلکه می‌تواند در لایه‌های زیرین این مقالات ارتباط میان حوزه‌های گوناگون موجود در این رشته را درک نماید. در ابتدای مقاله‌ای با عنوان «چه‌کسی جنگ می‌خواهد؟» نوشته آن سارتوری از دانشگاه نورٍ وسترن می‌خوانید: چرا دموکراسی‌ها به جنگ کشیده می‌شوند؟ با فرض این‌که رهبران جوامع دموکراتیک پاسخگوی مردم خودند می‌توان انتظار داشت زمانی که یک کشور دموکراتیک وارد جنگ می‌شود لابد اکثریت مردم یا یک اقلیت بسیار قدرتمند سیاسی در آن کشور خواهان جنگ است؟ در کشوری دموکراتیک چه کسانی کشور را به جنگ سوق می‌دهند؟ این‌ها حتماً برندگان این پدیده‌اند؟ اگر این‌ها برنده‌اند پس چه کسانی بازنده‌اند؟ آیا انگیزه‌هایی که یک کشور را به جنگ سوق می‌دهد و منافعی که از این رهگذر به دست می‌آید صرفاً مادی است؟ آیا جنگ‌طلبان به دنبال گسترش قلمرو یا کسب ثروتند؟ یا این‌که انگیزه‌های ناملموس روانی مانند غرور ملی، حسادت، انتقام‌جویی یا امیال بشردوستانه نظیر کمک به مظلومان کشوری دیگر آن‌ها را به جنگیدن ترغیب می‌کند.

نظرات کاربران

علی عمرانی
۱۳۹۸/۰۸/۲۷

خیلی عالیه این کتاب .تشکر

کاربر 7886989
۱۴۰۲/۱۰/۲۵

عالی

saleh
۱۴۰۱/۰۸/۲۰

نسخه فیزیکی رو از کجا دریافت کنیم

کاربر 5679073
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

نام کتاب ربطی به آنچه انتظارشو داری نداره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
ایالات متحد آمریکا تنها کشور جهان است که در آن مجرمان قضایی برای همیشه از حقوق شهروندی محروم و از شرکت در انتخابات منع می‌شوند و از آن‌جا که ایالات متحد آمریکا بیش‌ترین جمعیت زندانی را در جهان دارد، این امر محدودیت‌های شدیدی را برای تحقق دموکراسی برای رأی‌دهندگان به وجود می‌آورد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
سیاست به مردم یاد می‌دهد چگونه دنیای اطراف خود را بشناسند و راه‌های درک جهان را پیش روی آن‌ها می‌نهد، به آن‌ها می‌آموزد در جهان چه مسائل و مشکلاتی وجود دارد و چه راه‌حل‌هایی می‌توان برای آن مشکلات متصور شد.
محمدحسین
اما این حقیقت که جنس این دموکراسی در آمریکا با سایر کشورها متفاوت است باید اندیشمندان آمریکایی را به فکر وا دارد. باید بتوان راهی برای بازنگری در اصول قانون اساسی یافت. این موارد به ما یاد آوری می‌کند این‌قدر در تشویق دیگر کشورها به انتخاب دموکراسی آمریکایی اشتیاق به خرج ندهیم.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
میزان مشارکت مردم در انتخابات رو به کاهش است که ممکن است بیانگر این مشکلات باشد که سیستم ثبت‌نام برای انتخابات یا تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی باید به طور جدی اصلاح شود. حزب‌گرایی رو به افول است که ناشی از ضعف عملکرد احزاب یا ساختار انتخاباتی منحصربه‌فرد آمریکاست.
Morteza
سیاست به این معناست که چه کسی چگونه و در چه زمانی چه چیزی را به دست آورده است.
محمدحسین
«در جهان حاضر نمی‌توان کشوری را بدون رهبر سیاسی تصور کرد»
محمدحسین
میزان مشارکت مردم در بسیاری از انتخابات مهم آمریکا نظیر انتخابات ریاست‌جمهوری از میزان افراد ثبت‌نام‌کننده کم‌تر است.
محمدحسین
ایالات متحد آمریکا تنها کشور صنعتی و دموکراتیک جهان است که فاقد نظام بیمۀ سلامت ملی است
محمدحسین
در قرن بیست‌ویکم مشارکت سیاسی بیش از هر زمان دیگری نیاز است. در حالی که تلاش‌هایی برای مشارکت دادن جوانان و فقرا صورت گرفته است، توجه کمی به محدودیتی اساسی‌تر، یعنی زمان و ارتباطش با عدم اقدام پرداخته شده است. اگر قرار باشد قرن بیست‌ویکم به فاجعه انفعالی بودن در تاریخ تبدیل نشود، باید به مردم کمک کنیم تا هم از منظر شهروندی و هم اقتصادی، درگیر فعالیت‌ها شوند.
محمدحسین

حجم

۴۰۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

حجم

۴۰۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۴۶ صفحه

قیمت:
۲۲۳,۰۰۰
تومان