دانلود و خرید کتاب یکشنبه‌های تابستان آنتوان چخوف ترجمه مرتضی هاشم‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب یکشنبه‌های تابستان

«یکشنبه‌های تابستان» گزیده‌ای از داستان‌های کوتاه جهان است که توسط مرتضی هاشم‌پور(-۱۳۳۸) گزینش شده است. این مجموعه شامل داستان‌هایی از آلوارو رودریگز، ایتالو کالوینو، پیتر نیلسون، آنتوان چخوف و بسیاری دیگر از نویسندگان برجسته جهان است.

در بخشی از داستان کوتاه حجله، نوشته‌ی آنتوان چخوف، می‌خوانیم:

به عقیده‌ی من، تمام مردان نفرت‌انگیزند و باید تصدیق کنم که دریانوردها گاهی از هر موجودی روی زمین نفرت‌انگیزترند. حتا از چندش‌آورترین حیوانات که دست‌کم بهانه‌ی اطاعت از غرایزشان را می‌آورند. نمی‌دانم چقدر، و شاید اشتباه می‌کنم، ولی گویا ملوانان بیشتر از دیگران حق دارند که از خود متنفر و بیزار باشند. کسی که می‌داند، بیم آن می‌رود که هر لحظه از بالای دکل به میان امواج سقوط کند و ناپدید شود. هیچ احساس یا ترحمی نسبت به هیچ انسانی روی زمین ندارد و تنها زمانی به خدا فکر می‌کند که در میان هوا غوطه‌ور است و غرق می‌شود. کمی ودکا کوفت می‌کنیم و دنبال هرزه‌گی‌مان می‌رویم، چون توی دریا از هفت عالم آزادیم.

ولی من باید حکایتم را ادامه بدهم. بیست و دو تن از ما کشیکمان تمام شده بود و کار نداشیتم ولی فقط دو نفر این شانس را داشتند که یک نمایش بی‌همتا را ببینند. اصلش، آن شب، سوییت «عروس» را رزرو کرده بودند و فقط دو تا سوراخ برای دید زدن وجود داشت. یک سوراخ را من بعد از رخنه در دیوار با سرپیچی درست کرده بودم، دیگری را هم یکی از دوستانم با چاقو درست کرده بود. یک هفته برای آن جان کنده بودیم.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان چخوف
آنتوان چخوف
روس | تولد ۱۸۶۰ - درگذشت ۱۹۰۴

آنتوان پاولویچ چخوف، در سال ۱۸۶۰، در شهر تاریخی و بندریِ «تاگانروگ» در جنوب روسیه به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۴، درگذشت. با گذشت یک قرن از زندگی این نویسنده، او هنوز هم یکی از مهم‌ترین، چیره‌دست‌ترین و حرفه‌ای‌ترین داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان تاریخ ادبیات جهان است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۱۷۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان