دانلود و خرید کتاب بیست داستان کوتاه آنتوان چخوف ترجمه حبیب گوهری‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیست داستان کوتاه اثر آنتوان چخوف

کتاب بیست داستان کوتاه

معرفی کتاب بیست داستان کوتاه

«بیست داستان کوتاه» از آنتوان چخوف (۱۹۰۴-۱۸۶۰)، نویسنده و نمایشنامه‌نویس برجسته روس است. این داستان‌ها در بازه زمانی سال‌های ۱۸۸۴ تا ۱۹۰۳ نوشته شده‌اند.

در یکی از داستان‌های کوتاه این کتاب به نام «دشمنان» می‌خوانیم:

شبی تیره و تاریک در ماه سپتامبر، کمی قبل از ساعت ده شب، آندره‌ پسر شش ساله‌ی دکتر کریلُف، پزشک دولتی، از بیماری دیفتری از دنیا رفت. همین که همسر پزشک مقابل تختِ کودک مرده‌اش زانو زد و نخستین علائم احتضار در او دیده شد، زنگ سرسرا با شدت به صدا درآمد.

در یکی از صبحگاهان، وقتی که بیماری دیفتری به منزل آن‌ها سرایت کرد، تمام خدمه را به خانه‌هایشان راهی کردند. بنابراین کریلُف خود با همان پیراهن آستین بلند و جلیقه‌ی نامرتب، بدون آن‌که دست و صورت نمناک خود را که از اسید فنیک می‌سوخت پاک کند، در را باز کرد. راهرو آن قدر تاریک بود که فردی که به درون آمد فقط قد متوسط، شال گردن سفید و صورت درشت و رنگ باخته‌اش قابل دیدن بود. رنگ صورتش به قدری پریده بود که انگار حضور او به سرسرا نور داده بود...

مرد سراسیمه پرسید: «دکتر حضور دارند؟»

کریلف پاسخ داد: «من دکترم، چکار دارید؟»

مرد که بی‌نهایت خوشحال شده بود گفت: «شما دکترید؟ بسیار خوشبختم!» و دست پیش برد و دست دکتر را در تاریکی یافت و آن را فشرد.

- «خیلی... خیلی خوشبختم! ما به هم معرفی شده بودیم... من آبوگین هستم... همین تابستان در منزل گنوچف افتخار آشنایی با شما را پیدا کردم. بسیار خوشحال شدم که در منزل بودید... شما را به خدا نگویید که الان به همراه من نمی‌آیید. همسرم بیمار است... من کالسکه با خود آورده‌ام...»

از صدا و رفتار او می‌شد فهمید که بی‌نهایت نگران است. درست شبیه کسانی بود که سگِ هار به آن‌ها حمله کرده و یا منزلشان آتش گرفته باشد؛ نمی‌توانست مانع نفس‌های تند و شتاب‌زده‌اش شود.

معرفی نویسنده
عکس آنتوان چخوف
آنتوان چخوف
روس | تولد ۱۸۶۰ - درگذشت ۱۹۰۴

آنتوان پاولویچ چخوف، در سال ۱۸۶۰، در شهر تاریخی و بندریِ «تاگانروگ» در جنوب روسیه به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۴، درگذشت. با گذشت یک قرن از زندگی این نویسنده، او هنوز هم یکی از مهم‌ترین، چیره‌دست‌ترین و حرفه‌ای‌ترین داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان تاریخ ادبیات جهان است.

نظرات کاربران

:-)
۱۳۹۶/۱۰/۲۰

داستان های کوتاه با طرح های حرفه ای ، دوستان اهل قلم که اطلاعاتی در مورد طرح و گسترش آن دارند می تونند با مطالعه ی این داستان های به خوبی این مهارت رو تقویت کنند ، مخصوصا داستان های

- بیشتر
plato
۱۳۹۷/۰۶/۱۹

چندان علاقمند مطالعه نکردم و بیشتر داستان ها سیر یکنواخت و بی هیجانی داشتن.به موضوع خیانت و آشکار شدن دروغ هم زیاد پرداخته شد که همون داستان اول کافی بود به نظرم! در کل آثار چخوف و طراحی اونها برای فیلم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
انسان‌های خشمگین خودخواه، شرور و ظالم می‌شوند و کم‌تر از آدم‌های نفهم می‌توانند یکدیگر را بفهمند. نباید تصور کرد که اندوه موجب ایجاد همبستگی مردم می‌شود، چون آن‌قدر که در میان آدم‌های غمگین، بی‌عدالتی و ظلم به چشم می‌خورد، در میان افراد شادمان دیده نمی‌شود.
Harmony
چیزی که در اعماق اندیشه‌ی کسی جای گرفته باشد، با این پند و اندرزها پاک نخواهد شد.
مرتضی
در حال راه رفتن چرت می‌زدم.
plato
من خود هزاران بهانه برای گریستن دارم؛ اما نمی‌گریم.
plato
اصولاً سخن هرقدر هم بجا و ناب باشد، فقط بر کسانی که بی‌دردند اثر می‌گذارد و آن‌هایی را که غمگین یا سرخوشند کم‌تر راضی می‌کند؛ چون بیش‌تر وقت‌ها سکوت بهتر از سخنی شادی یا غم را بازگو می‌کند. عاشقان هنگامی که خاموش می‌مانند بهتر زبان یکدیگر را می‌فهمند.
محمدحسین
الگا عزمش را جزم کرده بود تا همه چیز را از همسر مخفی کند و توانایی این کار را هم داشت، اما با مشاهده‌ی خنده‌ی شاد و دوستانه‌ای که تمام صورتش را پوشانده بود و برق سعادتی که درون چشمانش می‌درخشید، احساس کرد که فریفتن این مرد مانند تهمت زدن، دزدی کردن یا قتل، کاری غیرممکن است
plato
چقدر دنیا در چشم من هولناک و در عین حال دلپذیر است.
plato
پس به چه دلیل زندگی کنیم؟
plato
نزدیک ساعت پنج با همسرش در منزل ناهار می‌خورد.
plato
اصولاً سخن هرقدر هم بجا و ناب باشد، فقط بر کسانی که بی‌دردند اثر می‌گذارد و آن‌هایی را که غمگین یا سرخوشند کم‌تر راضی می‌کند؛ چون بیش‌تر وقت‌ها سکوت بهتر از سخنی شادی یا غم را بازگو می‌کند. عاشقان هنگامی که خاموش می‌مانند بهتر زبان یکدیگر را می‌فهمند.
سید حمزه موسوی

حجم

۲۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

حجم

۲۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان