دانلود و خرید کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ ها النا فرانته ترجمه سارا عصاره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ ها اثر النا فرانته

کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ ها

معرفی کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ ها

کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ ها نوشتهٔ النا فرانته و ترجمهٔ سارا عصاره است و نشر نون آن را منتشر کرده است. این کتابْ داستان دختری در دوران بلوغ و چالش‌های زندگی او با خانواده و دوستانش است.

درباره کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ ها

کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ ها داستان زندگی دختری به نام جووانا را روایت می‌کند که به دوران بلوغ رسیده و به همین دلیل، درگیر اتفاقاتی می‌شود. جووانا درگیرودار جنبه‌های گوناگون عاطفی و ارتباطی قرار دارد و در روابط خود با والدین و حتی دوستانش و همچنین درک بلوغ، نوجوانی و فهم دنیای متناقض و پیچیده و گاهی دروغین آدم‌بزرگ‌ها دچار چالش شده است. النا فرانته با هنرمندی بی‌نظیر خود این داستان جذاب را نوشته و با ظرافت خاصی دربارهٔ چالش‌های دوران بلوغ، تغییرات فیزیکی و ظاهری، اهمیت رفتار والدین با نوجوانان و حساسیت‌های منحصربه‌فرد دختران در این دوران صحبت می‌کند.

النا فرانته پیش از این رمان، کتاب روزی که رهایم کردی را منتشر کرده بود که بسیار معروف شد. عشق پرآزار و دختر پنهانم از دیگر رمان‌های اوست که از هر دو فیلم سینمایی هم ساخته شده است. این نویسنده با وسوسهٔ دیده‌شدن و شهرت مقابله می‌کند. هیچ‌کس اطلاعاتی از او نمی‌داند و نامش مستعار است.

اوج هنرمندی النا فرانته در خلق داستان زندگی دروغین آدم بزرگ ها، فقط به روایت زندگی جووانا و چالش‌های پیش روی او محدود نمی‌شود. بلکه او در میانه‌ٔ داستان، شهر ناپل ایتالیا را هم به عنوان یک شخصیت منحصربه‌فرد معرفی می‌کند و به بیان شرایط و موقعیت شهر و جامعه‌ای که در آن شکل گرفته است می‌پردازد. درست مانند سه‌گانهٔ ناپلی و دوست نابغه من.

خواندن کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این رمان را به تمامی نوجوانان، به‌ویژه دختران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره النا فرانته

اِلنا فرانته سال ۱۹۴۳ در ناپل به دنیا آمد. این اسمْ نام مستعار نویسندهٔ ایتالیایی است. او به‌صورت ناشناس فعالیت می‌کند. کتاب‌های فرانته تاکنون به چندین زبان از جمله انگلیسی، فرانسه، آلمانی، هلندی، اسپانیایی و فارسی در بیش از ۳۹ کشور ترجمه شده‌است. موضوع کتاب‌های او که معروف‌ترین آن‌ها رمان‌های ناپلی است، دربارهٔ هویت، تمایلات سرکش، عشق، خانواده و دوستی است و خوانندگان قدرت و زیبایی مسحورکننده‌ای در آن‌ها کشف می‌کنند؛ حال آنکه همهٔ این‌ها در یک زمینهٔ اجتماعی همچون کلافی درهم پیچیده شده‌اند. فرانته در سال ۲۰۱۶ در فهرست صد نویسندهٔ تأثیرگذار جهان از طرف مجلهٔ تایم ۱۰۰ انتخاب شد. در سال ۲۰۱۶ جایزهٔ جهانی من بوکر را برای کتاب داستان فرزند گمشده دریافت کرد.

چهارگانهٔ ناپلیِ معروف او عبارت‌اند از:

 دوست نابغۀ من (۲۰۱۲)

 داستان یک نام جدید (۲۰۱۳)

 آن‌هایی که می‌روند و آن‌هایی که می‌مانند (۲۰۱۴) 

 داستان فرزند گمشده (۲۰۱۵)

از میان آثار او می‌توان از رمان‌های ناپلی و روزی که رهایم کردی و دختر پنهانم نام برد.

بخشی از کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ ها

«پدرم را خیلی دوست داشتم. همیشه مهربان بود. رفتارهای آقامنشانه و منسجمی داشت. هیکلش لاغر بود، آن‌قدر که لباس‌ها یک شماره به تنش بزرگ‌تر به چشم می‌آمدند، و این ویژگی در نظر من جلوه‌ای بی‌نظیر از وقار به او می‌داد. صورتش خطوط ظریفی داشت و هیچ‌کدام از اجزای صورتش ــ چشم‌های عمیق با مژه‌های بلندش، بینی خوش‌فرمش، لب‌های برجسته‌اش ــ این هارمونی را خراب نمی‌کرد. در هر موقعیتی، هر خلق‌وخویی که خودش یا من داشتیم، با لحنی شاد با من حرف می‌زد و به اتاق کارش نمی‌رفت ــ همیشه در حال مطالعه بود ــ تا وقتی که لبخند به لبم نمی‌آورد. موهایم را خیلی دوست داشت. الان به‌سختی می‌توانم بگویم چه موقع شروع به تعریف از موهایم کرد؛ شاید وقتی دو یا سه‌ساله بودم. مطمئناً طی ایام کودکی چنین گپ‌هایی با هم می‌زدیم:

«چه موهای خوشگلی. چه جنسی دارن، چه برقی می‌زنن. بهم هدیه‌شون می‌دی؟»

«نه، مال خودم هستن.»

«کمی دست‌ودل‌باز باش.»

«اگه بخوای می‌تونم بهت قرضشون بدم.»

«چه کار خوبی. دیگه بهت پسشون نمی‌دم.»

«تو خودت مو داری.»

«این موهام رو هم از تو گرفتم.»

«الکی! داری دروغ می‌گی.»

«ببین، موهات خیلی خوشگل بودن، ازت دزدیدمشون.»

من به موهایش نگاه می‌کردم، ولی از روی بازی. می‌دانستم که هرگز مویی از من ندزدیده و می‌خندیدیم، خیلی زیاد. با پدرم بیشتر به من خوش می‌گذشت تا با مادرم. همیشه یک چیزی از من را می‌خواست: گوشم، دماغم، چانه‌ام... می‌گفت آن‌قدر خوش‌فرم هستند که نمی‌تواند بدون آن‌ها زندگی کند. عاشق آن لحنش بودم. دائماً به من ثابت می‌کرد وجودم برایش حیاتی است.»

معرفی نویسنده
النا فرانته

اولین چیزی که باید در مورد النا فرانته دانست این است که او وجود خارجی ندارد. بله، این اسم مستعار است. اسم مستعار نویسنده‌ای ایتالیایی که دوست دارد در سایه بماند؛ نویسنده‌ای که در سال‌های اخیر آثار پرطرفدار و خواندنی‌اش به سرتاسر جهان سفر کرده‌اند و طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند.

نظرات کاربران

🌊
۱۴۰۲/۰۶/۰۳

سبک نوشتنش رو خیلی دوست دارم توصیفاتش از دنیای درون و بیرون به اندازه اس و سرعت روایتش مناسبه، تند و کند نیست درباره دختری نوجوونه که همزمان درگیر تغییرات سن بلوغ، مشکلات خانوادگی ، افت تحصیلی و ... میشه،

- بیشتر
Emma
۱۴۰۱/۰۵/۲۹

خوب بود و دوست داشتنی

Mary gholami
۱۴۰۲/۱۲/۱۶

سبک نوشتنش اینقدر شیرین و دلچسب هست که انگار خودت هم داری توی اون کتاب زندگی می‌کنی. توصیفات خیلی روون هست و سرعت روایتش هم نه کند هست و نه پر سرعت. کتاب در باره دختری هست که همزمان درگیر بلوغ

- بیشتر
tr
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

به زووور تمومش کردم. سه تا کتاب از النا فرانته خوندم. سبک نوشتنش برام جذابیتی نداره

¥عاشق مطالعه¥
۱۴۰۲/۰۵/۲۹

من چاپی کتاب رو خریدم داستان دختر نوجوانی هست که تک فرزنده. مادرش به پدرش خیانت میکنه و پدرش به مادرش اونم با دوست صمیمی مامانش بعد پدر و مادرش از هم جدا میشن دختره افت تحصیلی پیدا میکنه و خودشم دختر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
دروغ، دروغ... آدم‌بزرگ‌ها آن‌ها را ممنوع می‌کنند، ولی خودشان تا می‌توانند دروغ می‌گویند.
Mary gholami
ای کاش می‌توانستم واقعاً خودم را گم کنم. خودم را جا بگذارم، مثل یک چتر، و دیگر هیچ چیزی از خودم ندانم
Mary gholami
«تمام کارهایی که جولیانا می‌کنه به خاطر اون می‌کنه.» «خب، این قشنگ نیست؟» «به نظر تو برده بودن قشنگه؟» «به نظر من دوست داشتن قشنگه.»
Mary gholami

حجم

۳۴۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۴۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان