دانلود و خرید کتاب اطلس دل برنه براون ترجمه سپیده شیخ قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اطلس دل اثر برنه براون

کتاب اطلس دل

معرفی کتاب اطلس دل

کتاب اطلس دل نوشتهٔ برنه براون و ترجمهٔ سپیده شیخ قاسمی است. انتشارات میلکان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر طرحی برای پیوند معنادار و زبانی برای انتقال تجربه‌های انسانی را در بر دارد. آیا شما مهارت بیان احساسات خود را دارید؟

درباره کتاب اطلس دل

کتاب اطلس دل کوشیده است تا برای همهٔ آدم‌ها مناسب باشد. نویسندهٔ این کتاب، برنه براون، باور دارد که با داشتن قلبی ماجراجو و نقشه‌هایی درست می‌توانیم به هر جایی سفر کنیم و هیچ‌گاه از گم‌شدن نترسیم؛ حتی وقتی نمی‌دانیم کجاییم. کتاب اطلس دل در ۱۳ بخش نوشته شده است. این کتاب دربارهٔ ۸۷ احساس منحصربه‌فرد انسان‌ها است. نویسنده معتقد است معنای واقعی انسانیت را باید در احساسات جست‌وجو کرد. او در این اثر حاصل سال‌ها تحقیق در زمینهٔ تجربه‌های احساسی را با خوانندهٔ کتاب خود به اشتراک می‌گذارد.

این کتاب به ما می‌گوید که توصیف چیزی که شاهد آن هستیم کار دشواری نیست، اما زمانی که از ما می‌خواهند احساسات خود را نسبت به لحظه یا اتفاق خاصی بیان کنیم، معمولاً بیشتر از چند جمله برای گفتن نداریم. گاه ممکن است هیچ کلمه‌ای برای بیان هیجاناتتان پیدا نکنید. واقعیت این است که با وجود قدرت پیش‌بینی بالای ما درباره واکنش بدن نسبت به حوادث، زمانی که از قلمرو احساسات حرف می‌زنیم بیشتر ما گیج و نامطمئن هستیم. دنیای عواطف برای بسیاری از ما مرموز، دست‌نیافتنی و ترسناک است که البته عجیب نیست، چون خیلی در این مورد حرف زده نمی‌شود. افزون‌بر این فرهنگ خانوادگی و ملی برخی از کشورها نیز به ما یاد می‌دهد عواطف خود را به موارد خاصی محدود کنیم و در سال‌های کودکی به ما تفهیم می‌کند که دیگران علاقه‌ای به شنیدن اینکه چقدر غمگینیم، تا چه حد مستأصلیم یا امروز از فرط شادی می‌توانی پرواز کنیم، ندارند.

برنه براون، سخنران معروف تدایکس، در کتاب اطلس دل توضیح می‌دهد چگونه تجربیات شخصی، او را به‌سمت تحقیق دربارهٔ شناخت احساسات سوق داده است.

خواندن کتاب اطلس دل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره برنه براون

برنه براون (Brene Brown) محقق و استاد دانشگاه هیوستون است. او صاحب کرسی بنیاد هافینگتون در دانشکدهٔ مددکاری اجتماعی است؛ همچنین استاد مدعو رشتهٔ مدیریت دانشگاه تگزاس است.

خانم برنه براون سال‌ها درمورد موضوعاتی همچون شجاعت، آسیب‌پذیری، شرم و همدلی پژوهش  کرده و نویسندهٔ ۵ کتاب محبوب فهرست نیویورک‌تایمز شده است: «مواهب نقص»، «زندگی شجاعانه»، «با اقتدار برخاستن» و «شهامت رهبری». کتاب «شهامت رهبری» او نتیجهٔ پژوهشی ۷ساله دربارهٔ شجاعت و رهبری‌کردن است. براون در همکاری با «تارانا برک» ویراستاری مجموعهٔ «تو بهترینی: آسیب‌پذیری، تاب‌آوری شرم و تجربهٔ سیاه‌پوستان» را نیز برعهده داشته است. او میزبان پادکست‌های «بازکردن قفلمان» و «شهامت رهبری» است و سخنرانی‌اش در مجموعهٔ تدایکس با عنوان «قدرت آسیب‌پذیری» یکی از محبوب‌ترین سخنرانی‌های تد است. برنامهٔ «ندای شجاعت» از او در نتفلیکس اولین سخنرانی ضبط‌شدهٔ یک محقق در این شبکهٔ پخش اینترنتی است.

کتاب اطلس دل نیز یکی از آثار این نویسنده است.

بخش‌هایی از کتاب اطلس دل

«فصل هفتم: جاهایی که با دیگران می‌رویم

دلسوزی و همدلی

در کل جامعهٔ پژوهشی و جامعهٔ بالینی، بحث‌های جالبی حول نقش دلسوزی و همدلی، هنگام ارتباط با افرادی که مشکلی دارند، وجود دارد. برخی افراد می‌گویند دلسوزی بهترین پاسخ است و برخی می‌گویند همدلی بهترین پاسخ است. و بعضی هم معتقدند هر دو به دلایل متفاوت لازم‌اند. همه سعی می‌کنند این پرسش را پاسخ دهند:

بهترین راه برای کمک و ارتباط با افرادی که مشکلی دارند، بدون این‌که مشکل آن‌ها را به مشکل خودمان تبدیل کنیم، چیست؟

این بحث مهمی‌است که گاهی افرادی تصاحبش می‌کنند که تعاریفی تازه، دلخواه و کاملاً متفاوت از نحوهٔ استفادهٔ معمول واژه‌ها ارائه می‌کنند. آن‌ها معانی را تغییر می‌دهند و بعد ادعا می‌کنند که این هیجان، باتوجه‌به تعریف جدیدشان، بد است. برای مثال، ممکن است کسی بگوید که همدلی به خود گرفتن تمام احساسات طرف مقابل است، و سپس ادعا کند که همدلی بد است. متأسفانه این رویکرد اکثراً خودخواهانه و گمراه‌کننده است و ارزشی برای نحوهٔ استفادهٔ ما از این واژه قائل نیست. به عقیدهٔ من اکثر این حقه‌بازی‌های زبانی برای ارضای تمایل به خلاف‌گرابودن است. عنوانی جذاب‌تر و گمراه‌کننده‌تر از کشفی نیست که نشان می‌دهد آنچه فکر می‌کنیم برایمان خوب است درواقع برایمان خوب نیست: «همدلی برایتان بد است!»

درمورد زبان، من مردم‌باورم. نحوهٔ استفادهٔ ما از زبان، به‌اندازه یا حتی بیشتر از تعاریف دلخواهی که بر اساس تجربه‌های زیسته نیستند، مهم است. اگر پژوهشی قرار است به مردم خدمت کند، باید تجربه‌های آن‌ها را انعکاس دهد.

تفاوت‌های عمده‌ای میان دلسوزی و همدلی وجود دارد که درک آن‌ها برای ارتباط با دیگران حیاتی است.

همچنین تعاریف و انواع مختلفی از همدلی وجود دارد. باتوجه‌به تحقیقات خودمان و آنچه دیگر متخصصان این حوزه انجام داده‌اند، این مسئله را حل خواهم کرد.»

نظرات کاربران

احسان
۱۴۰۲/۰۲/۲۶

اگه از شما بپرسن تا حالا چه احساساتی رو تجربه کردید، ممکنه بگین خشم، استرس، ترس و ... شاید این لیست به ۱۰ مورد هم نرسه. از طرفی گاهی اوقات فکر می کنیم دچار اضطراب هستیم اما ممکنه یک احساس

- بیشتر
AriA
۱۴۰۱/۰۵/۲۵

در صورتیکه نویسنده این کتاب از واژه‌های زیاد و نزدیک به هم (از نظر معنی و مفهوم) استفاده کرده بود، ترجمه رو بسیار سطحی دیدم و با کتاب رو با این ترجمه پیشنهاد نمی‌کنم.

فاطمه صفری
۱۴۰۱/۰۶/۲۴

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۰)
نشخوار ذهنی از علائم قوی افسردگی است،
شقایق
آسیب‌پذیری به معنای دادن اطلاعات بیش‌ازحد نیست، بلکه در میان گذاشتن داستان و تجربه‌هایمان با کسانی است که لیاقت پیدا کرده‌اند ما را بشنوند. آسیب‌پذیری ضعف نیست، بلکه بزرگ‌ترین معیار شجاعت است.
sahar
معلوم شد دانستن این‌که قرار است چه پیش بیاید باعث نمی‌شد تحملش آسان‌تر شود
|ݐ.الف
تکبر تکبر حس برآمده از توانایی‌های ذاتی فرد است که بیشتر با نیاز به سلطه مرتبط است تا موفقیت‌های حقیقی. با عزت نفس ارتباط معکوس و با خودشیفتگی و شرم ارتباط مستقیم دارد. به بیان ساده‌تر، هرچه تکبر بیشتر، عزت نفس کمتر، خودشیفتگی و احتمال شرم از خود بیشتر.
sahar
ممکن است دور از ذهن به‌نظر برسد، اما یکی از بزرگ‌ترین موانع رسیدن به تبحر کمال‌گرایی است. در پژوهشمان دربارهٔ رهبری، متوجه شده‌ایم که لازمهٔ رسیدن به تبحر کنجکاوی و دیدن اشتباه‌ها و شکست‌ها در قالب فرصتی برای یادگیری است. کمال‌گرایی به ما می‌گوید خطاها و شکست‌ها ایرادهایی شخصی‌اند. این باعث می‌شود چیزهای جدید را امتحان نکنیم یا به‌ندرت بتوانیم بعد از شکستی ناگزیر خود را بازیابیم.
کاربر ۲۶۸۵۱۲۰
دل دریاست و زبان ساحل. هرآنچه در دریاست به ساحل خواهد آمد. ـ مولانا
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
شادی غیرمنتظره، کوتاه‌مدت و شدید است. مشخصه‌اش ارتباط با دیگران، خدا، طبیعت و یا جهان است. شادی تفکر و توجه ما را گسترش می‌دهد، و ما را با حس آزادی و رهایی پر می‌کند.
sahar
می‌دانستم برای آدم‌ها چقدر مهم است که درک شوند، کِی می‌توانیم همدیگر را دست بیندازیم، و، اگر در این مورد اشتباه می‌کردیم، چقدر وقت داشتیم دربرویم
|ݐ.الف
خوش‌حالی پایدار، بلندمدت و معمولاً حاصل تلاش است. شدت آن از شادی کمتر و بیشتر خودمحور است. هنگام خوش‌حالی احساس می‌کنیم اوضاع تحت کنترل ماست. برخلاف شادی که درونی است، خوش‌حالی بیشتر بیرونی و وابسته به شرایط به‌نظر می‌رسد.
sahar
خود من به کرات دچار حالت اضطراب، برخاسته از داشتن صفت اضطراب، می‌شوم، و می‌دانم، برای این‌که واکنش‌هایم را تشخیص بدهم و درک کنم و روش‌های عبور از حس اضطراب را پیدا کنم، مشاوره برایم ضروری بوده است. همچنین مجبور شده‌ام کافئین را ترک کنم، هشت تا نه ساعت خواب شبانه داشته باشم، و تقریباً هر روز ورزش کنم.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷

حجم

۲۹۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۹۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان