دانلود کتاب صوتی تلخ و شیرین با صدای سحر بیرانوند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تلخ و شیرین اثر سوزان کین

دانلود و خرید کتاب صوتی تلخ و شیرین

نویسنده:سوزان کین
انتشارات:نشر نوین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تلخ و شیرین

کتاب صوتی تلخ و شیرین نوشتهٔ سوزان کین و ترجمهٔ علی حاج زوار است. سحر بیرانوند گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نشر نوین آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی کوشیده تا تبدیل درد به خلاقیت، تعالی و عشق را به ما آموزش دهد.

درباره کتاب صوتی تلخ و شیرین

کتاب صوتی تلخ و شیرین، نوشتۀ سوزان کین، نویسندۀ مشهور آمریکایی دربارۀ تلخ‌ترین لحظات و تجربیات زیستۀ انسان‌ها است که در آن‌ها شادی نیز نهفته است. او در این کتاب و همانند کتاب «قدرت سکوت» دست روی موضوعی می‌گذارد که در میان ما وجود دارد، اما کمتر دیده می‌شود. یک‌سوم از ما خودمان را به‌دلیل احساسات منفی مانند غم و غصهْ قضاوت و حتی تنبیه می‌کنیم. جامعه نیز ما را تشویق می‌کند که تا می‌توانیم شاد باشیم و روی مثبت زندگی را ببینیم، اما چطور می‌توانیم در جامعه‌ای که اندوه و اشتیاق را نادیده می‌گیرد، سالم‌تر زندگی کنیم؟

کتاب صوتی حاضر به ما نشان می‌دهد که چطور با پذیرفتن غم و تبدیل آن به هنر، با درد مقابله کنیم. کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین دربارۀ درک این نکته است که روشنایی و تاریکی، تولد و مرگ و تلخ و شیرین همواره جفت یکدیگرند و مصیبت‌های زندگی ناگزیر با شکوه آن همراه است. اگر نتوانیم غم‌ها و اشتیاق‌هایمان را تغییر دهیم ممکن است آن را به‌شکل آزار، سلطه یا بی‌توجهی به دیگران تحمیل کنیم. اگر متوجه شویم که همۀ انسان‌ها فقدان و رنج را می‌شناسند یا خواهند شناخت، می‌توانیم به یکدیگر روی آوریم. تبدیل درد به خلاقیت، تعالی و عشقْ قلب این کتاب است.

شنیدن کتاب صوتی تلخ و شیرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی تلخ و شیرین

««سوزان تنها پانزده سال داشت که معلوم شد پدر چهل‌ودوساله‌اش به سرطان رودهٔ بزرگ مبتلاست. همه به او می‌گفتند: «فقط امیدت را حفظ کن. همه چیز درست می‌شود.»

پس حتی زمانی که بیماری در جسم پدرش پیشروی می‌کرد و حتی زمانی که مشخص شد هیچ چیز درست نمی‌شود، سوزان طوری رفتار می‌کرد که گویا همه چیز خوب است. او صبورانه تماشا می‌کرد که پدرش مدام ضعیف‌تر می‌شود. تا اینکه یک صبح جمعه در ماه مه، قبل از اینکه به مدرسه برود، مادرش زمزمه کرد که باید با پدرش وداع کند. سوزان کوله‌پشتی‌اش را زمین گذاشت و در راهرو به سمت بستر مرگ پدرش قدم برداشت. او اطمینان داشت که پدرش هنوز صدایش را می‌شنود، پس به او گفت چقدر دوستش دارد و همیشه خواهد داشت. سپس کیف مدرسه‌اش را برداشت و به مدرسه رفت. کلاس‌های ریاضی، تاریخ، زیست‌شناسی را گذراند. یادداشت برداشت، با هم‌کلاسی‌هایش گپ زد و ناهار خورد. وقتی به خانه برگشت، او درگذشته بود.

خانوادهٔ او نه تنها از نظر احساسی، بلکه از نظر مالی هم نابود شده بود. پدر سوزان که معمولاً آدم معقول و اندیشمندی بود، طی بیماری کوتاهش، به این باور رسیده بود که اگر امیدوار بماند و به خدا ایمان داشته باشد، درمان می‌شود. همچنین اگر به‌اندازهٔ کافی امیدوار نباشد و ایمانش به خدا نقص داشته باشد، خواهد مرد. او حتی به عنوان مدرک مثبت‌اندیشی‌اش بیمهٔ عمرش را لغو کرده بود. او تمام دوران بزرگسالی‌اش پول آن بیمهٔ عمر را پرداخته بود. بیست هفته بعد وقتی او فوت کرد، خانواده‌اش با کوهی از بدهی روبه‌رو شد.

ولی ماه‌های بعد سوزان همان‌طور که می‌دانست همه از او می‌خواهند، با لبخند در جهان قدم برمی‌داشت. سوزان سرحال و قوی بود. از همه مهم‌تر سوزان خوب بود. گاهی معلمان و دوستان از او می‌پرسیدند حالش چطور است و او همیشه این‌گونه جواب می‌داد: «خوب.» او ذاتاً فردی شاد بود؛ او در خوب بودن استاد بود. کسی از او نپرسید: «واقعاً چطوری؟» و سوزان هم به آن‌ها نگفت، حتی به خودش هم نگفت. او تنها از طریق غذا غصه‌اش را بروز می‌داد. او پرخوری می‌کرد، بالا می‌آورد و دوباره پرخوری می‌کرد.

اگر به خاطر معلم انگلیسی کلاس هشتم او نبود، ممکن بود او تا ابد به این کارش ادامه دهد. او روزی به دانش‌آموزان کلاس سوزان دفترهای سفیدی داد. از قضا این معلم هم در سن کم یکی از والدینش را از دست داده بود.

معلم درحالی‌که با چشم‌های مهربان و نافذ آبی‌رنگش به سوزان خیره نگاه می‌کرد، به کلاس گفت: «بنویسید. حقیقت را دربارهٔ زندگی‌تان بگویید، طوری بنویسید انگار کسی نمی‌خواند.»

سوزان فهمید که معلمش او را مخاطب قرار داده است. او اکنون به یاد می‌آورد: «درست همین‌طور از من دعوت شد تا غصه و دردم را واقعاً نشان دهم.»

او هر روز دربارهٔ عظمت فقدانش و درد جانکاهش نوشت. او این یادداشت‌های روزانه را به معلمش داد که همیشه برایش چیزی می‌نوشت، البته با مداد کمرنگ، انگار می‌خواست بگوید: من صدایت را می‌شنوم ولی این داستان توست. معلمش احساسات سوزان را نه انکار و نه تشویق کرد. او فقط نظاره‌گرشان بود.»»

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۲/۰۱/۰۹

کتاب، کتابِ بسیار خوب و مهمیه. خوندنش رو توصیه می‌کنم اما نسخه صوتی اصلا جالب نیست. صدا و بیان گوینده خوبه اما با محتوای کتاب همخوانی نداره. گوینده لحن خیلی آروم و شاعرانه داره، با موسیقی متن، این نسخه صوتی

- بیشتر
کاربر 2281198
۱۴۰۳/۰۲/۰۶

کتابی بسیار ارزنده که شایسته خوانده شدن یا گوش کردن است. با شنیدنش، درگیر احساسات متفاوت شدم. شاد شدم، آرامش یافتم و گریه کردم ووو بسیار آموختم

fariba.
۱۴۰۲/۰۹/۰۷

عمیق و شگفت انگیز، همین که حسهای ژرف درون انسان رو که همگی ممکنه تجربه کنیم و اسمشون رو ندونیم، نامگذاری می کنه و توضیح میده، خیلی حس خوشایندی به آدم میده و به تفکر و تأمل وادارمون می کنه. فقط

- بیشتر

زمان

۱۲ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۴۹۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۲ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۴۹۷٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان