دانلود و خرید کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی یوکاری میتسوهاشی ترجمه محدثه احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی اثر محدثه احمدی

کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی

معرفی کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی

کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی اثری از یوکاری میتسوهاشی با ترجمه محدثه احمدی است. این کتاب قرار است به ما پاسخ یک سوال را بدهد: چگونه یک زندگی پرمفهوم داشته باشیم؟

درباره کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی

کلمه‌ی ژاپنی «ایکیگای» از دو قسمت تشکیل شده است: «ایکی» به معنای زندگی و «گای» به معنای ارزش یا بها. پس ایکیگای یعنی ارزش زندگی یا شادی در زندگی. درواقع به همان دلیلی اشاره دارد که صبح‎‌ها به علتش از خواب بیدار می‌‎شویم. نمی‌توان ایکیگای را به معنای هدف زندگی ترجمه کرد. بلکه باید در معنا کردن این عبارت، به آن لذت و نشاطی اشاره کرد که هرکسی در زندگی روزانه خودش پیدا می‌کند. چیزی که بدون آن زندگی‌اش شاد نیست.

ایکیگای را می‌توان به «دلیلی برای بودن» ترجمه کرد. این دلیل می‌تواند هر چیزی باشد. کار، سرگرمی، بزرگ کردن کودکان و ... . در فرهنگ ژاپنی هر کسی یک ایکیگای دارد و ایکیگای برای هرکس متفاوت از دیگران و منحصر به خودش است. ژاپنیان همچنین اعتقاد دارند که هر کس با یافتن ایکیگای خود قناعت را پیدا می‌کند و زندگی‌اش را معنا می‌بخشد. 

ایکیگای شما چیست؟ این سوال هم چیزی است که پاسخ صحیح یا غلطی برای آن وجود ندارد. ایکیگای همان کاری است که برای رسیدن به شادی به آن دست می‌زنیم و همین موضوع می‌تواند به ما کمک کند تا درک بهتری از این مفهوم پیدا کنیم. یوکاری میتسوهاشی در کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی شما را با این مفهوم آشنا می‌کند و به شما کمک می‌کند تا زندگی پر مفهومی برای خود بسازید. زندگی که با خرد و فرهنگ ژاپن درهم آمیخته است و به زیبایی هرچه تمام‌تر شادی، امید و آرامش را به زندگی شما می‌آورد.

کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی را به تمام کسانی که دوست دارند زندگی خوبی سرشار از شادی و آرامش داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ایکیگای؛ دلخوشی های کوچک زندگی

شاید صبح‌ها صدای ساعت مجبورتان کند بیدار شوید، ولی شادی و نشاطی که در آن روز انتظارش را دارید، شما را به تحرک وامی‌دارد. همان طور که در مقدمه توضیح دادم، کلمه ایکیگای از دو بخش ایکی به معنای زندگی و گای به معنای ارزش ساخته شده است. پس می‌توان آن را ارزش و بهای زندگی تفسیر کرد.

طبق گفته استاد هاسه‌گاوا، کلمه ایکیگای به دوره هی‌آن (۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی) برمی‌گردد. گای از کلمه کای می‌آید؛ یعنی «صدف»، چون صدف‌ها قبلاً به‌شدت باارزش بودند. پس ایکیگای از آن مشتق شده و معنای «ارزش در زیستن» یا «ارزش در زندگی» را با خود دارد. مفاهیم دیگری در زبان ژاپنی وجود دارند که همگی با گای تمام می‌شوند و نمایانگر ارزش‌های دیگری هستند. مثلاً هاتاراکیگای به ارزش در کار اشاره دارد (هاتاراکی یا هاتاراکو یعنی کار یا کار کردن)، در حالی که یاریگای به ارزش‌گذاری در آن‌چه انجام می‌دهید اشاره دارد. (یاری یا یارو یعنی انجام دادن.) اما ایکیگای مفهوم جامع‌تری دارد.

در مقدمه این را هم گفتم که ایکیگای با زندگی روزمره ارتباط دارد و صرفاً آرمانی نیست و عملی‌تر است. ایکیگای یک فرد می‌تواند خانواده، شغل یا سرگرمی او باشد. می‌تواند سفر آخر هفته برای عکاسی یا چیزی به سادگی یک فنجان قهوه صبحگاهی در کنار همسر یا پیاده‌روی با حیوان خانگی باشد.

یک ضرب‌المثل ژاپنی می‌گوید: «ده نفر یعنی ده رنگ مختلف». یعنی مردم از نظر شخصیت، علایق و طرز فکرْ متفاوتند، پس انتظار می‌رود ده نفر مختلف، ده رنگ متفاوت را انتخاب کنند. همین مسئله درباره ایکیگای نیز صدق می‌کند. ایکیگای هر فرد منحصربه‌فرد است، چون هر یک از ما مسرت را در جنبه‌های مختلف زندگی می‌یابیم. هیچ پاسخ درست یا غلطی برای آن وجود ندارد.

کار یا لذت؟

یکی از تصورات غلط غرب نسبت به ایکیگای این است که حتماً باید با شغل‌تان ارتباط داشته باشد. کسانی که با این مفهوم آشنا هستند، احتمالاً می‌دانند که برای توضیح ایکیگای از نمودار وِن با چهار دایره استفاده می‌شود که همپوشانی دارند: آن‌چه دوستش دارید، آن‌چه در آن مهارت دارید، آن‌چه دنیا به آن نیاز دارد و آن‌چه می‌توانید بابتش پول بگیرید. ایکیگای نیز در تقاطع این چهار دایره قرار می‌گیرد. من نخستین بار زمانی این تعریف را کشف کردم که مشغول تحقیق راجع به ایکیگای برای مقاله بی‌بی‌سی بودم و غافلگیر شدم. چرا؟ چون مفهوم ایکیگای را به چیزهایی محدود می‌کند که با کار ارتباط دارند. در این تعریف محدود، ایکیگای شما باید آن چیزی باشد که می‌توانید بابتش پول بگیرید. ولی از نظر مردم ژاپن، ایکیگای مفهوم گسترده‌تری است و ریشه در زندگی روزانه ما دارد. ایکیگای می‌تواند شغل‌مان یا یک سرگرمی، عزیزان‌مان یا چیزی به سادگی همراهی دوستان‌مان باشد.

معرفی نویسنده
عکس یوکاری میتسوهاشی
یوکاری میتسوهاشی

یوکاری میتسوهاشی روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی آزاد ژاپنی مقیم لس‌آنجلس است. میتسوهاشی در توکیو بزرگ شد و بیشتر دوران کودکی خود را در ژاپن گذراند، اما نهایتا با خانواده‌اش به نیویورک در ایالات متحده نقل مکان کرد. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه کیو در سال ۲۰۱۲، یوکاری به عنوان مترجم و نویسنده‌ی آزاد کار خود را آغاز نمود. در همان زمان، او وبلاگ خود را نیز با نام TechDoll.jp راه‌اندازی کرد. در حالی که بیشتر نوشته‌های او به زبان ژاپنی در دسترس هستند، برخی از آثار او در وب‌سایت جهانی بی‌بی‌سی نیز به نمایش گذاشته شده‌اند.

نظرات کاربران

محمد
۱۴۰۰/۰۴/۰۳

ظاهراً جهان ترکیبی از ماده ، انرژی و قوانین طبیعت است اما همانطور که هم اکنون در حال مطالعه هستید میتوانید ببینید از زاویه ای دیگر جهان شما ترکیبی از کلمه ، اندیشه و قواعد زبان است ! در صورتیکه

- بیشتر
سعیده طاهری
۱۴۰۰/۰۳/۲۵

با خوندن این کتاب می‌فهمید ایکیگای چیه و چطوری میشه پیداش کرد. همیشه از اینکه تو زندگیم چیزهای مختلف رو تجربه و امتحان کردم و از خیلی‌هاشون دست کشیدم ناراحت بودم چون بابتش سرزنش میشدم و خودم هم اون سرزنش‌ها

- بیشتر
نتی در سمفونی عظیم دنیا!
۱۴۰۲/۰۲/۱۹

سلام؛ از کتاب خوشم نیومد، ولی چیزای خوبی هم داشت! به هر حال بنظرم کلی کتاب بهتر از این وجود داره! سعی کردم یه خلاصه ازش بنویسم شاید مفید باشه: ۱. ایکیگای به معنی هدفی که بخاطرش زندگی می‌کنیم و بهمون

- بیشتر
مینا
۱۴۰۰/۱۰/۱۴

موضوع جالبی رو دنبال میکنه ولی سطحی و با سرعت از روی مسائل میگذره.توصیه نمیکنم

النا59
۱۴۰۰/۰۳/۲۱

مدتی بود بدنبال کتابی در زمینه ایکیگای بودم ولی متاسفانه این کتاب نظر من را تامین نکرد و همچنان باید به جستجوی خودم ادامه بدهم. به نظر این مجموعه یک مجموعه مصاحبه و یا بیشتر شبیه گزارش کار بود فارغ از

- بیشتر
ar
۱۴۰۰/۰۱/۱۷

اطلاعات خوبی در مورد ایکیگای میده و بهتون کمک میکنه ایکیگای خودتون رو پیدا کنید 😍

m a
۱۴۰۰/۱۰/۰۴

شاید به نظر کتابی باحجم کم باشد ولی پراز مطلب ومحتواست.علتش هم مهم بودن آن در زندگی بی معنای نسل جدید است.پیشنهاد میکنم بخوانید وایکیگای خود را پیداکنید.

آیلار
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

زیاد برام جذاب نبود و حس میکنم یکم تناقض توش هست ولی یه سری مفاهیم و اصطلاحات جالبی هم داره

کاربر ۵۶۷۴۷۳۱
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

کتاب در چند صفحه اول که ایکیگای رو توضیح میده خوبه. بقیه کتاب همون چیزای تکراری کتاب های موفقیت و خودیاری و ... هست که از یکسری پیشنهادات کلی تشکیل شده مثل: ایکیگای فقط در کار نیست، ایکیگای اون چیزی

- بیشتر
لعل
۱۴۰۱/۱۱/۲۰

کتاب ایکیگای یک کتاب ژاپنی و درباره هدف زندگی است ،قسمت اول کتاب به توضیح یک سری از آداب و رسوم و فرهنگ ژاپن میپردازد و سپس به توضیح ایکیگای که آن هم ریشه در باورها واعتقادات و سبک زندگی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۰)
یک ضرب‌المثل ژاپنی می‌گوید: «ده نفر یعنی ده رنگ مختلف». یعنی مردم از نظر شخصیت، علایق و طرز فکرْ متفاوتند
|ݐ.الف
نکته این‌جاست که هر اقدامی بهتر از دست روی دست گذاشتن است.
Fateme
من معتقدم اگر مدام چیزی را دنبال کنید و به نتیجه برسید، همان می‌تواند به ایکیگای شما تبدیل شود. اگر جامعه به کار شما نیاز داشته باشد، هدف‌تان پایدار خواهد ماند و به نقش شما در جامعه و ایکیگای شما تبدیل خواهد شد.
zohre
کلمهٔ ژاپنی ایکیگای، از دو قسمت تشکیل شده است: «ایکی» به معنای زندگی و «گای» به معنای ارزش یا بها. پس ایکیگای یعنی ارزش زندگی یا شادی در زندگی. درواقع به همان دلیلی اشاره دارد که صبح‌ها به علتش از خواب بیدار می‌شوید.
banzi
از خودتان بپرسید در چه لحظاتی از زندگی واقعاً احساس خوشحالی و موفقیت می‌کنید؟ به گذشته نگاه کنید، سرنخ‌ها را جمع کرده و به هم وصلشان کنید تا بفهمید ایکیگای شما چیست.
ar
ایکیگای با شناخت خودمان ارتباط دارد. همان طور که در ابتدای این کتاب گفتم، ایکیگای نشانگر ارزش‌های شما در زندگی است، مشخص می‌کند بیش از همه به چه چیزی اهمیت می‌دهید و چه چیزی برای‌تان اولویت دارد.
نعنا
یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های ایکیگای این است که بر احساسات استوار است تا منطق. ایکیگای را باید با قلب‌تان حس کنید و چیزی نیست که با عقل بتوان به آن اندیشید. منطق می‌گوید داشتن پول بیش‌تر شما را خوشحال‌تر می‌کند، چون در این صورت گزینه‌های بیش‌تری در زندگی دارید. ولی ممکن است تمام پول‌های دنیا را در اختیار داشته باشید و همچنان احساس پوچی کنید.
Essi Rad
«ایکیگای شما چیست؟» این سؤالی روشن و واضح نیست که تنها یک پاسخ درست داشته باشد، بلکه پرسشی انتزاعی است که جواب‌های نامحدودی دارد. هر آن‌چه که صبح‌ها به خاطرش بیدار می‌شوید، ایکیگای شماست و هیچ‌کس نمی‌تواند خلاف این را بگوید.
parnian
ایکیگای یعنی ارزش زندگی یا شادی در زندگی. درواقع به همان دلیلی اشاره دارد که صبح‌ها به علتش از خواب بیدار می‌شوید.
parnian
وقتی با نگاه به قلهٔ کوه نمی‌توانید بالاتر بروید، به مسیری بنگرید که در آن هستید و هر بار، یک قدم بردارید. دوران سختی بالآخره تمام می‌شود
کاربر ۸۵۲۹۱۸۴

حجم

۴۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۴۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان