دانلود و خرید کتاب مایندفولنس برای تندرستی ویدیامالا برچ ترجمه اورمزد اولیایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مایندفولنس برای تندرستی اثر ویدیامالا برچ

کتاب مایندفولنس برای تندرستی

معرفی کتاب مایندفولنس برای تندرستی

کتاب مایندفولنس برای تندرستی نوشتهٔ ویدیامالا برچ و دنی پنمن و ترجمهٔ اورمزد اولیایی و سولماز روشن مهر است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمایی عملی برای تسکین درد، کاهش استرس و بازیابی سلامت است.

درباره کتاب مایندفولنس برای تندرستی

کتاب مایندفولنس برای تندرستی شیوه‌ای ظریف و فوق‌العاده مؤثر برای ذهن و بدن در درمان تمامی کسانی است که در زندگی‌شان در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با درد و بیماری هستند. کار مبتنی‌بر تنفس در «مدیریت درد برپایهٔ مایندفولنس» شیوهٔ کاربردی آسان و ازلحاظ علمی به‌روز و عمیقی است. این روش جامع‌ترین روش برای یادگیری چگونگی زندگی با دردهای مزمن و احیای دوبارهٔ زندگی است. 

نویسندگان این کتاب افرادی هستند که درد برایشان غریب نیست و سال‌های‌سال در مایندفولنس تجربه دارند. این کتاب خارق‌العاده خواننده را به دست‌وپنجه نرم‌کردن با درد فرامی‌خواند و در تمام تمرین‌ها مایندفولنس را با ملایمت و شفقت توصیف می‌کند و به افراد کمک می‌کند از عصبانیت و جنگیدن با درد به پذیرش و شفقت با آن تغییر مسیر دهند. در دنیایی که رنج بسیاری وجود دارد، این کتاب هدیهٔ عقل و خرد و کمکی عملی است.

برخی از جملاتی که در تمجید کتاب مایندفولنس برای تندرستی گفته شده است:

«این کتاب مرجعی عالی برای افرادی است که مدت‌هاست از بیماری رنج می‌برند و با درد زندگی می‌کنند و نیز برای کارکنانی که به این‌گونه افراد خدمت‌رسانی و از آن‌ها حمایت می‌کنند. درد مداوم چالش‌برانگیزترین موقعیتی است که نیاز به فهم، درمان و مدیریت در زندگی دارد. آن‌چه بیش از همه درخصوص این کتاب دوست دارم این است که نویسندگان نیز با درد زندگی کرده‌اند و روش‌های عملی، قابل‌فهم و ساده‌ای را برای مدیریت آن فراهم آورده‌اند. می‌دانم بسیاری از خوانندگان این کتاب از مطالب آن بهره خواهند برد، همان‌طور که مشغول زندگی با درد خود هستند.»

پیتر مور، یکی از نویسندگان جعبه‌ابزار درد

«نویسندگان کتاب شیوهٔ برخورد با یکی از پایه‌ای‌ترین مشکلات بشر، یعنی رنج‌کشیدن به‌سبب درد را به‌طور عملی، شفاف و مهربانانه‌ای توضیح می‌دهند. آن‌ها برپایهٔ تجارب خود و برمبنای چالش‌ها و یافته‌های دیگران در مکاشفهٔ مایندفولنس، همچنین مکتب بودیسم و یافته‌های علوم پزشکی و اعصاب، مطالب خود را بیان می‌کنند. آن‌ها از یکپارچگی ذهن و بدن سخن می‌گویند که درون آن نه اثری از توصیه‌های دستوری می‌بینیم و نه از مثبت‌اندیشی‌های جعلی عارفانه. آن‌ها خوانندگان را با تمرین‌های ساده و کاربردی به‌سوی درک و فهم اصول اولیهٔ مایندفولنس راهنمایی می‌کنند.»

دکتر آماندا ویلیامز، استاد روان‌شناسی بالینی سلامت در کالج دانشگاهی لندن

«به چالش کشیده‌شدن با درد و بیماری کار افراد ترسو نیست، همان‌گونه که مایندفولنس کار آن‌ها نیست و نیازمند جرئت، زمان و تعهد برای انجام تمرین‌هاست. مایندفولنس به ما راه‌وروشی برای کشف دوبارهٔ ظرفیت‌های‌مان در یافتن آرامش، دست‌زدن به انتخاب‌های مناسب و زندگی‌کردن فارغ از چگونگی شرایط‌مان می‌دهد.

این کتاب الهام‌بخش می‌تواند به‌مثابهٔ راهنمایی حیاتی برای تلفیق مایندفولنس با زندگی به کار رود. این کتابی زنده با داستان‌های دلگرم‌کننده و روش‌های عملی است که شما را درگیر خود کرده و ناراحتی‌تان را مدیریت می‌کند و از روز اول برنامه لذت، آرامش، خرد و شفقت را برای خودتان و دیگران به ارمغان می‌آورد. این کتاب راهنمایی برای رشدکردن است، نه‌فقط برای گذران روزمرگی.»

تیموتی گودارد، روان‌درمانگر و معلم دورهٔ کاهش استرس برپایهٔ مایندفولنس در شهر اوپن‌گراند، استرالیا

این کتاب منبع فوق‌العاده‌ای برای شروع سفری با رویکرد مایندفول به مشکلات، دردها و بیماری‌هاست. این کار برگرفته از دانش و تجربهٔ نویسندگان آن از درد و بیماری است و به خواننده اطمینان می‌دهد که نویسندگان کتاب به دانش و تجربهٔ لازم برای کاهش رنجش در این سفر به‌خوبی واقف بوده‌اند. آن‌ها به‌دقت شما را با برنامه‌های هفتگی در دوره‌ای هشت‌هفته‌ای راهنمایی می‌کنند و حتی برای کسانی که کاملاً متعهد و مشتاق نیستند، این برنامه را عملی می‌سازند. مثال‌های متعددی از افرادی که از این دوره برای بهبود بیماری‌ها، استرس و دردهای‌شان استفاده کرده‌اند برای پیشرفت در این برنامه راهنمایی‌تان خواهد کرد. این مثال‌ها به شما کمک می‌کند که در برنامه‌تان استوارتر حضور داشته باشید و با پایداری تمرین‌ها را ادامه دهید.

مدارک و شواهدی که از منابع علمی متعدد در این کتاب به کار گرفته شده است به محتویات مطالب کمک می‌کند و برای ناباوران امری سودمند خواهد بود. این کتاب برای پزشکان و کارکنان حوزهٔ سلامت بسیار ارزشمند است و به آن‌ها برای ایجاد برنامهٔ مایندفولنس و توضیح آن برای بیمارانی که مشکلات درازمدت و مزمن دارند کمک خواهد کرد.

به‌طور واضح و شفاف در آن بیان می‌شود:

«زندگی انتظار برای آرام‌شدن طوفان نیست؛

زندگی بودن و رقصیدن در باران است!»

این کتاب برای کسانی که تندرستی خود را از دست داده‌اند مانند حامی عمل می‌کند و باعث می‌شود به‌جای این‌که در درد و بیماری خود گرفتار شوند و در مشکلات دست‌وپا بزنند، سرزنده‌تر و مهربانانه‌تر با زندگی روبه‌رو شوند. چون مرجعی به افراد کمک می‌کند تا زندگی جدید پرثمر خود را رشد دهند و رنجش خود را کاهش بخشند. خوانندگان راهنمایی‌های مفید این کتاب را هر روز به کار خواهند بست.»

دکتر فرانس کول، پزشک عمومی، متخصص توان‌بخشی درد و رفتاردرمانگر شناختی، مرکز مدیریت درد نخاعی در صندوق تولیت کامیونیتی شهر لیدز در انگلستان

«نویسندگان کتاب، ویدیامالا و دنی، شفقت و توانایی خود را در آموزش مایندفولنس در این کتاب به نمایش گذاشته‌اند. این برنامه به‌روشی آسان و شفاف با جزئیات بیان شده است و راهبردهای فکرشده و عملی آن برای کسانی که با درد درگیر هستند به‌خوبی توضیح داده شده است. همچنین متخصصان سلامت در آن کمک می‌کنند که تمرین‌های مایندفولنس برای افراد بیمار به‌خوبی به کار گرفته شود. این کتاب منبع مهمی برای جامعهٔ مایندفولنس محسوب می‌شود.»

دکتر الیزابت فولی، محقق ارشد دورهٔ کاهش استرس برپایهٔ مایندفولنس در سیدنی استرالیا

«زندگی با درد، بیماری و استرس بسیار چالش‌برانگیز است. نویسندگان کتاب با فیلتر محبت، شفقت و پذیرش، بر درد و رنجش تمرکز کرده‌اند. خوانندگان را با تجربه‌ها و پندهای خردمندانهٔ خود به‌سوی روش‌های ثابت‌شده و عملی راهنمایی می‌کنند و آن‌ها را در سفرشان به‌سوی تندرستی و کمال حمایت می‌کنند. آن‌ها نشان می‌دهند که چگونه مایندفولنس می‌تواند بهبودی را با خود به ارمغان آورد تا ذهن و بدن افراد آرام، متمرکز، سرحال و جوان شود.»

لیز لاب، پروفسور توان‌بخشی در سیدنی استرالیا

«موضوع جذاب دربارهٔ مایندفولنس این است که شیوه‌ای است که می‌توانید خودتان آن را بیاموزید و به‌طور مداوم تمرین کنید تا تندرستی‌تان را افزایش دهید. ناراحتی و فشار ناشی از درد باعث می‌شود همیشه از آن فرار کرده یا سعی کنیم ازطریق داروها، عمل‌های جراحی یا درمان‌های دیگر آن را کنترل کنیم؛ درحالی‌که برای بسیاری از ما هنوز درد وجه غالب زندگی باقی خواهد ماند.

مایندفولنس روش اصیل، مشفقانه و متفاوتی برای مقابله با درد به ما نشان می‌دهد. نویسندگان این کتاب راه‌وروش تلفیق مایندفولنس در زندگی روزمره را بیان کرده‌اند. من شما را قویاً تشویق می‌کنم که هشت هفته برای این کتاب وقت صرف کنید. درنهایت ثمرات آن را با تغییرات اساسی در زندگی‌تان خواهید دید.»

دکتر مارگارت مکی، متخصص طب کار در نیوزیلند

«برخورد با درد با حالت ملایم و محبت‌آمیز کاری جسارتمندانه و متحول‌کننده است. نویسندگان این کتاب روش عملی آن را نشان می‌دهند و فقط شعار نمی‌دهند. آن‌ها از افرادی که از دردی در زندگی‌شان رنج می‌برند دعوت می‌کنند از این راهنمایی‌های کاملاً منطقی، خردمندانه و قابل‌اجرا استفاده کنند و زندگی خود را از درد و رنج پس بگیرند.»

ویلِم کوی‌کِن، استاد روان‌شناس بالینی، دانشگاه اکستر

خواندن کتاب مایندفولنس برای تندرستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر از دردی مزمن رنج می‌برید یا مدت‌هاست در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با بیماری هستید، اگر با دغدغه‌ها یا مشکلاتی در زندگی روبه‌رو هستید یا اگر احساس تنهایی و گرفتاری می‌کنید، این کتاب را بخوانید. خواندن آن شما را در یافتن مسیر زندگی تشویق و هدایت می‌کند و از درد رها می‌سازد. این کتاب با توضیح سخاوتمندانهٔ مطالب علمی منظم به شما کمک می‌کند موقعیت‌های جدید را بیابید، رنجش خود را کاهش دهید، لذت در چیزهای کوچک را پیدا کنید و بیاموزید که تنها نیستید.

درباره نویسندگان

دکتر دنی پِنمَن برندهٔ جایزهٔ بهترین خبرنگار تحقیقی است. او هم‌اکنون در روزنامهٔ دیلی مِیل مشغول به فعالیت است و قبل از آن در بی‌بی‌سی، نیو ساینتیست و روزنامهٔ ایندیپندنت کار می‌کرده است. وی از نویسندگان کتاب پرفروش ذهن‌آگاهی؛ راهنمای عملی برای پیداکردن آرامش در دنیای پرهیاهو است و بالغ بر سی سال در جایگاه مراقبه‌گری باذکاوت فعالیت کرده است.

ویدیامالا بِرچ دیگر نویسندهٔ کتاب، بنیان‌گذار سازمان بین‌المللی بنامی درزمینهٔ مایندفولنس است که مدرسانی در پانزده کشور جهان دارد. او نویسندهٔ کتاب خوب زندگی‌کردن با درد و بیماری؛ استفاده از مایندفولنس برای رهایی از رنج است. «کار مبتنی‌بر تنفس» زاییدهٔ تجربهٔ شخصی او در به‌کارگیری مراقبه و انجام مایندفولنس در مدیریت دردهای مزمن بوده است.

بخشی از کتاب مایندفولنس برای تندرستی

«درد همیشه در شب بدتر است. چیزی در سکوت شب هست که درد و رنج را بیش‌تر می‌کند. حتی بعد از این‌که بیش‌ترین دوز قرص مسکن را خورده‌اید، درد خیلی زود با حالت انتقام‌جویانه‌ای برمی‌گردد. می‌خواهید کاری بکنید، هر کاری که درد ساکت شود؛ ولی هر تلاشی می‌کنید جواب نمی‌دهد. تکان‌خوردن درد دارد، تکان‌نخوردن هم درد دارد، بی‌اعتنایی به آن هم درد دارد، ولی تنها درد نیست که آزاردهنده است؛ ذهن‌تان هم شروع به رنج‌کشیدن از درد می‌کند. همان‌طور که ناامیدانه سعی می‌کنید راهی برای فرار از آن پیدا کنید، سؤال‌های تلخ و پر از کنایه شروع به خوردن روح‌تان می‌کند: «چه می‌شود اگر حالم خوب نشود؟ اگر بدتر شود، چه؟ نمی‌توانم با آن مبارزه کنم... خواهش می‌کنم... فقط می‌خواهم تمام شود!»

ما این کتاب را نوشتیم که به شما برای مقابله با درد، بیماری و استرس در چنین موقعیت‌هایی کمک کنیم. این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه رنج خود را به‌تدریج کاهش دهید و دوباره به‌طور کامل از زندگی لذت ببرید. ممکن است رنج شما کاملاً از بین نرود؛ ولی اطمینان خواهید یافت که دیگر زندگی‌تان را تحت تسلط قرار نخواهد داد. پی خواهید برد که حتی وقتی بیماری و درد گریزناپذیر است، می‌توانید در صلح و آرامش باشید و از زندگی خود کاملاً لذت ببرید.

ما به واقعیت این امر واقفیم؛ زیرا هم خود صدمات شدیدی را در زندگی ادراک کرده‌ایم و هم از روش کهنی از مراقبه به‌نام مایندفولنس استفاده کرده‌ایم. پزشکان و دانشمندان در دانشگاه‌های معتبر سرتاسر دنیا کارایی شیوه‌های موجود در این کتاب را تأیید کرده‌اند. درواقع مایندفولنس آن‌قدر مؤثر است که اکنون پزشکان و کلینیک‌های تخصصی درد بسیاری از بیماران خود را به مراکز تمرین‌های تنفسی ما در منچستر و نیز دوره‌هایی که مدرسان ما در سرتاسر دنیا برگزار می‌کنند ارجاع می‌دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
سعی کنید تا آن‌جا که ممکن است این قضیه را بفهمید که ذهن‌تان مدام پرسه می‌زند. از تنبیه‌کردن ذهن‌تان برای کاری که برای انجام آن طراحی شده است، هیچ‌چیزی به دست نخواهید آورد.
sara
مایندفولنس قدرت خود را از تکرار به دست می‌آورد.
sara
شفقت و دلسوزی، به‌خصوص درمورد خودمان و مشکلاتی که با آن مواجه می‌شویم از خصوصیات اصلی مایندفولنس است؛ بنابراین اگر حس می‌کنید به‌اندازهٔ کافی تلاش نکرده‌اید، سعی نکنید به خودتان حمله کنید.
sara

حجم

۶۲۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۶۲۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان