دانلود و خرید کتاب مگره و دیوار سنگی ژرژ سیمنون ترجمه ابراهیم اقلیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مگره و دیوار سنگی اثر ژرژ سیمنون

کتاب مگره و دیوار سنگی

معرفی کتاب مگره و دیوار سنگی

کتاب مگره و دیوار سنگی نوشتهٔ ژرژ سیمنون و ترجمهٔ ابراهیم اقلیدی است و انتشارات شرکت کتاب هرمس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مگره و دیوار سنگی

اگر از شما بپرسند غیر از شرلوک هلمز، چه کارآگاه مشهور و باهوش دیگری را می‌شناسید که خواندن داستان‌هایش را با هیچ سرگرمی دیگری در دنیا عوض نمی‌کنید، می‌توانید داستان‌های کمیسر ژول مگره را نام ببرید. مگره قهرمان تعداد زیادی از داستان‌های کارآگاهی ژرژ سیمنون است. مگره فرزند خانواده‌ای کشاورز است که در جوانی به پاریس می‌آید تا پزشکی بخواند اما در مقابل، به نیروی پلیس می‌پیوندد. او مدارج ترقی را به‌سرعت طی می‌کند و به مقام سربازرسی می‌رسد. جذابیت داستان به شخصیت همسر مگره برمی‌گردد. لوئیز زنی مهربان و آشپزی قابل است که در حل معمای بسیاری از پرونده‌ها به کمیسر کمک می‌کند. آن‌ها در آپارتمانی در بلوار ریشار لنوار زندگی می‌کنند و فرزندی ندارند. مگره در ادارهٔ مرکزی پلیس کار می‌کند و همکاران وفادار و ثابتی دارد که در حل و فصل پرونده‌ها به او کمک می‌کنند. شهرت فوق‌العاده‌ای که ژرژ سیمنون در داستان‌های کارآگاهی‌اش کسب کرد به واسطه خلق شخصیت مگره در ۷۵ رمان و ۲۸ داستان کوتاه بوده‌ است. کتاب مگره و دیوار سنگی یکی از این داستان‌های خارق‌العاده است.

در مگره و دیوار سنگی، مگره با مرگ موسیو گاله مواجه می‌شود. این قتل بسیار عجیب‌غریب است و مگره هم اطلاعات و شواهد کمی از چگونگی به قتل‌رسیدن گاله دارد. گاله مردی معمولی است که در هتلی در روستایی کوچک کشته می‌شود. هیچ انگیزه‌ و قصدی را نمی‌توان برای این قتل پیدا کرد. در همان ایام هم پادشاه اسپانیا برای بازدید، وارد پایتخت اسپانیا می‌شود و اغلب نیروهای پلیس برای پوشش این برنامه و حفظ امنیت پادشاه به این مراسم می‌روند و فقط مگره باقی می‌ماند که به صحنهٔ جرم برود و جنازه را ببیند. مگره پس از تلاش فراوان و گرفتن اطلاعات زیاد متوجه می‌شود مقتول هویتی دوگانه دارد و نام و خانواده و شغل او باهم هم‌خوانی ندارند. مگره متوجه می‌شود که این فقط یک قتل ساده نیست.

ژرژ سیمنون در این داستان خیانت و تنش در روابط خانوادگی و بدبختی و ضعف انسان‌ها را نشان می‌دهد. این کتاب یکی از داستان‌های معماییِ جذاب و پیچیده‌ٔ کارآگاه مگره است که سیمنون در آن کم‌کم معما را برای خواننده طرح کرده و بعد با حذف مواردی که ممکن است قاتل نباشند، معما را حل می‌کند. 

خواندن کتاب مگره و دیوار سنگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب بسیار جذاب سن و سال نمی‌شناسد، مگره و دیوار سنگی برای عاشقان داستان‌های پلیسی و حتی نوجوانانی که دوست دارند کتاب‌های پلیسی بخوانند بسیار مناسب است.

بخشی از کتاب مگره و دیوار سنگی

حالا فقط دوسه گروه آدم دوروبر میزهایشان می‌پلکیدند. صدای بچه‌ها از طبقه بالا شنیده می‌شد که به بزرگترها، که می‌خواستند به زور آنها را بخوابانند، اعتراض می‌کردند.

از یک پنجره باز صدای زنی آمد:

ــ آن آقا چاقه را می‌بینی؟ پلیسه! و اگر بچه خوبی نباشی می‌بردت زندان!

مگره، که تمام این مدت فقط می‌خورد و با بی‌حالی به صحنه خیره شده بود، لحظه‌ای از آن صدای وزوز سمج آسوده نبود. صدای بازرس گرنیه اهل نِور بود که فقط به صرف اینکه صدایش به گوش کسی می‌رسید، یک‌بند فک می‌زد.

ــ باز اگر یک چیزی از او می‌دزدیدند، آن وقت کار خیلی ساده بود. امروز دوشنبه است، مگرنه؟ ... جنایت بین شنبه‌شب و صبح یکشنبه اتفاق افتاده ... بازار باز بوده ... در چنین وقتی، از این معرکه‌گیرها که من اصولا یک جو قبولشان ندارم که بگذریم، از هر قماشی در اینجا آدم پلاس است ... تو این مناطق روستایی را نمی‌شناسی، جناب سربازرس!... حتی ممکن است اینجا آدمهایی بدتر از زاغه‌نشین‌های پاریس‌تان هم وجود داشته باشند ...

مگره دوید وسط حرفش:

ــ درواقع اگر بازار مکاره نبود، این جنایت بلافاصله کشف می‌شد.



نظرات کاربران

نابغه
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

می دونید قشنگی مگره اینه که شبیه شرلوک هلمز و پوارو و بقیه کاراگاهان نیست ..مگره یک زمینه جامعه شناسی بی نظیری داره که آدم باورش نمیشه سیمنون بتونه اینطوری جامعه اون روز فرانسه رو بازگو کنه ..بنظرم کاری که

- بیشتر
کاربر 7670328
۱۴۰۲/۱۰/۱۲

ترجمه و ویرایش کتاب خوب نیست به طوری که گاهی فهم مطلب مشکل می شود.

مهندس پور
۱۴۰۱/۱۰/۲۶

ترجمه خوب نبود

parsa ba
۱۴۰۰/۱۲/۲۹

خوبه دوست داشتم

پرستو یاوری
۱۴۰۳/۰۱/۱۴

ترجمه فوق العاده بد که داستان را نامفهوم کرده است در صورتیکه داستان های ژرژ سیمنون جذابیت و کشش خاصی دارن ولی ترجمه نامناسب خواندن این کتاب را وقت تلف کردن بدانم

Zahra Sadat
۱۴۰۰/۱۲/۲۸

چرا برای دانلود هزینه ان انترنیتی نیست؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
را می‌آوردم اینجا ... به آن خانم هم از قبل نباید چیزی می‌گفتم ... نزدیکهای ساعت پنج مطمئن بودم که آن خانم کوچولو می‌آید؛ یک نسخه اینتران برمی‌داشت صد سو می‌ریخت توی کاسه و پاکت را توی کیفش می‌گذاشت.
abcdefg
انسان حق ندارد تا این حد خودش را پایین بیاورد ... زندگی قمار است ... یا می‌بری یا می‌بازی! اما حتی در صورت باخت هم باید یک ذره احترام برای خودت قائل باشی ...
مهندس پور

حجم

۱۸۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱۸۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان