دانلود و خرید کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ حکومت جهانی کاترین لو ترجمه مهدی پارسا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ حکومت جهانی اثر کاترین لو

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ حکومت جهانی

معرفی کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ حکومت جهانی

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ حکومت جهانی نوشته کاترین لو است و با ترجمه مهدی پارسا در گروه انتشاراتی ققنوس منتشر شده است. این کتاب یکی از جلدهای مجموعه دانشنامه فلسفه استنفورد است. 

دانشنامه فلسفه استنفورد مجموعه‌ای کاربردی و راهی دقیق است برای ورود به مباحث مختلف فلسفه. دانشنامه فلسفه استنفورد در چندین جلد با موضوعات مختلف منتشر شده است. دانشنامه استنفورد، اثری کاربردی است برای کسانی که می‌خواهند برای اولین‌بار با فلسفه روبه‌رو شوند. این دانشنامه موضوعات متنوع را در بیست جلد، از زبان نویسندگان مختلف با دیدی فلسفه بررسی کرده است. موضوعاتی مانند پدیدار شناسی، روشنگری، تاریخ هستی، بدن آگاهی، احترام و...

درباره کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ حکومت جهانی

«حکومت جهانی» به این ایده اشاره دارد که همه انسان‌ها تحت یک اقتدار سیاسی مشترک متحد شوند. طرفداران حکومت جهانی برای نشان دادن این‌که چرا این صورتی آرمانی برای سازماندهی سیاسی است دلایل متمایزی اقامه می‌کنند. انگیزه برخی سلبی است و حکومت جهانی را یگانه راه‌حل قطعی مسائل کهنه و نوی بشری همچون جنگ و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی، فقر و نابرابری جهانی، و تخریب محیط زیست می‌دانند. این کتاب به ابعاد مختلف زندگی در حکومت جهانی می‌پردازد. این کتاب به شما کمک می‌کند بتوانید بهتر و کامل‌تر این نظریه را درک کنید. 

خواندن کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ حکومت جهانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ حکومت جهانی

حکومت جهانی، به شکل یک لویاتان جهانی با قوای عالی مقننه، مجریه، قضائیه و قهریه، برای حل مسائلی همچون جنگ، فقر جهانی، و فجایع زیست‌محیطی، اساساً غیرلازم است. چنین حکومت جهانی‌ای برای دست یافتن به مقاصد برنامه‌ای لیبرال نه لازم و نه کافی است. حتی لیبرال‌های معتقد به جهان‌وطنی اعتقاد ندارند که باور به جهان‌وطنی اخلاقی مستلزم باور به جهان‌وطنی سیاسی به شکل حکومتی جهانی است. با این حال، رد لیبرالیستی حکومت جهانی به معنای تأیید نظام مرسوم دولت‌های حاکم یا نظم بین‌المللی معاصر که «پر از بی‌عدالتی، فقر فلج‌کننده، و نابرابری است» نیست (Rawls ۱۹۹۹, ۱۱۷). در مقابل، بیش‌تر نظریه‌پردازان لیبرال بر نیاز به نهادهای بین‌المللی و جهانی مقتدر صحه می‌گذارند که می‌توانند به شکل چشمگیری قدرت‌ها و امتیازاتی را که به طور سنتی به دولت حاکم داده شده است جرح و تعدیل کنند.

در این مدخل ابتدا در باب انگیزه‌های ایجابی و سلبی نهفته در پس پیشنهادهایی که برای تأسیس حکومت جهانی طرح شده است بحث خواهیم کرد. در بحثی گزینشی در باب تاریخ این ایده، بر رساله‌ای از دانته در قرون وسطی تمرکز خواهیم کرد که به لزوم وجود پادشاه یا امپراتوری جهانی می‌پردازد؛ و سپس عمدتآ استدلال‌های هابز، روسو و کانت را که تردید بیش‌تری درباره حکومت جهانی به مثابه راه‌حلی برای مسئله جنگ و صلح در میان دولت‌های حاکم پیش می‌کشند ملاحظه می‌کنیم. بیش‌تر ایرادهای طرح‌شده نسبت به ایده حکومت جهانی که پیش‌تر به اجمال ذکر کردیم در آثار این متفکران بیان شده است. بخش پس‌زمینه تاریخی بحث را با زنده شدنِ ایده‌های حکومت جهانی در قرن بیستم، متأثر از پیشرفت تکنولوژیک، جهانی شدنِ اقتصادی، و تجربه دو جنگ جهانی خانمان‌سوز ادامه می‌دهد. با این حال، مباحثات مربوط به حکومت جهانی در طی جنگ سرد، با تقسیم ایدئولوژیک جهان شیوع پیدا کرد. این بخش با بررسی دیدگاه‌های سوسیالیستی درباره حکومت جهانی خاتمه می‌یابد.

نظرات کاربران

m.yoosef
۱۴۰۰/۱۱/۰۷

مدخل‌های دانشنامه استنفورد همگی فوق‌العاده هستن.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۹۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۲۱,۰۰۰
۴۰%
تومان