دانلود و خرید کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه سیاسی جک کریتندن ترجمه مریم هاشمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه سیاسی

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه سیاسی نوشتهٔ جک کریتندن و پیتر لوین و س. آ. ج. کودی و اندرو فیالا و شماس میلر و مارگارت میک لنگی و پاولین کلاینگلد و اریک براون و اریک شویرمن و کاترین لو و فردریک راوشر و ترجمهٔ مریم هاشمیان و مریم خدادادی و مژده ثامتی و مهدی پارسا و داود میرزایی است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را منتشر کرده است؛ جلد ۶ از مجموعهٔ «دانشنامهٔ فلسفهٔ استنفورد».

درباره کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه سیاسی

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه سیاسی (The Stanford Encyclopedia of Philosophy) جلد ۶ از مجموعهٔ «دانشنامهٔ فلسفهٔ استنفورد» است. این کتاب چند مقاله را در بر گرفته است. عنوان برخی از این مقاله‌ها عبارت است از «مسئلهٔ دست‌های آلوده»، «صلح‌گرایی»، «جهانی‌شدن»، «جهان‌وطنی» و «آموزش مدنی».

دانشگاه استنفورد انتشار این دانشنامه را در سال ۱۹۹۵ میلادی آغاز کرد. پس از مدتی متن کامل مقالات را در اینترنت در دسترس علاقه‌مندان قرار داد. کسانی که در تدوین این دانشنامهٔ بزرگ نقش دارند، از استادان و مؤلفان به‌نام در حوزهٔ فلسفه هستند. این دانشنامه به سرپرستی دکتر «ادوارد ن. زالتا» صدها مدخل دارد و یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی مقدماتی با مباحث فلسفی است. «مسعود علیا» در سال ۱۳۹۲ با همکاری انتشارات ققنوس، تصمیم به ترجمهٔ بعضی از مدخل‌های این دانشنامه گرفت. او به‌همراه مترجمانی نام‌آشنا آخرین ویراست مقالات دانشنامهٔ فلسفهٔ استنفورد را با حفظ سبک و زبان به پارسی برگرداند. انتشارات ققنوس این مجموعه را با کسب اجازه از گردانندگان این دانشنامه (به‌ویژه دکتر زالتا) منتشر کرده است. عناوین بعضی از این جلدها عبارت است از «مفهوم شر»، «فلسفهٔ دین»، «عقل به روایت کانت»، «زیبایی‌شناسی فمینیستی»، «ژاک لکان»، «اخلاق ارسطو»، «باروخ اسپینوزا»، «فیشته» و «پدیدارشناسی».

خواندن کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه سیاسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب فلسفهٔ سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ فلسفه سیاسی

«اصطلاح «جهانی شدن» که حوزه گسترده‌ای از گرایش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متمایز را شامل می‌شود، به‌سرعت به یکی از بابِ روزترین واژگان در بحث‌های سیاسی و نظری معاصر بدل شده است. در گفتار روزمره، جهانی شدن اغلب به عنوان مترادفی برای یک یا چند پدیده به کار می‌رود: پیگیری سیاست‌های لیبرال کلاسیک (یا «بازار آزاد») در اقتصاد جهانی («لیبرال شدن اقتصادی»)، استیلای رو به رشد اشکال غربی (یا حتی آمریکایی) حیات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی («غربی شدن» یا «آمریکایی شدن»)، گسترش تکنولوژی‌های اطلاعاتی جدید («انقلاب اینترنتی»)، و این ایده که انسان در آستانه تحقق یک اجتماع واحد است که در آن منابع اصلی تنازع اجتماعی از بین می‌روند («همبستگی جهانی»). خوشبختانه، نظریه اجتماعی اخیر مفهوم دقیق‌تری از جهانی شدن در قیاس با مفاهیمی که اهل فن معمولاً بیان می‌کنند مطرح ساخته است. با این‌که کماکان تفاوت‌های آشکاری شرکت‌کنندگان در بحث جاری در این باره را از هم جدا می‌کند، اغلبِ نظریه‌پردازان اجتماعی معاصر بر این باورند که جهانی شدن به تغییرات بنیادینی در ترازهای مکانی و زمانی وجود [یا حیات] اجتماعی اشاره دارد که برحسب آن‌ها اهمیت مکان یا قلمرو، در مواجهه با شتابی همان‌قدر چشمگیر در ساختار زمانی متعلق به اشکال سیاسی فعالیت‌های بشری، دستخوش دگرگونی‌هایی می‌شود. فاصله جغرافیایی معمولاً برحسب زمان اندازه‌گیری می‌شود. از آن‌جا که زمان لازم برای پیمودن فواصل جغرافیایی کاهش می‌یابد، فاصله یا مکان دستخوش فشردگی یا «نابودی» می‌شود. تجربه انسانی مکان به شکلی تنگاتنگ با ساختار زمانی فعالیت‌هایی که به واسطه آن‌ها مکان را تجربه می‌کنیم پیوند دارد. تغییر در زمانمندی فعالیت‌های بشری تجربه مکان یا قلمرو را به طور اجتناب‌ناپذیری تغییر می‌دهد. نظریه‌پردازان جهانی شدن در مورد خاستگاه‌های دقیق تغییرات اخیر در ترازهای مکانی و زمانی حیات انسان اختلاف نظر دارند. با وجود این، آن‌ها عموما موافق‌اند که تغییراتِ واقع در تجربه‌های انسانی از مکان و زمان اهمیت مرزهای محلی و حتی ملی را در بسیاری از حوزه‌های فعالیت بشری کم می‌کنند. جهانی شدن، از آن‌جا که استلزامات گسترده‌ای برای تقریبا تمام جنبه‌های حیات بشری دارد، ضرورتا حاکی از لزوم بازاندیشی درباره مسائلی کلیدی در نظریه سیاسی هنجاری است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۴۵۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان