دانلود و خرید کتاب نوآفرینی آدام گرانت ترجمه رضا رایان‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نوآفرینی

کتاب الکترونیکی «نوآفرینی» نوشتهٔ آدام گرانت با ترجمهٔ رضا رایان‌راد و محمدعلی شفیعا در انتشارات آریانا قلم چاپ شده است.  پروفسور آدام گرانت، استاد سی‌وپنج‌سالۀ مدرسۀ مدیریت کسب‌وکار وارتونِ دانشگاه پنسیلوانیاست. او پنج سال پیوسته به‌عنوان استاد برتر در مدرسۀ وارتون انتخاب، و نیز به‌عنوان یکی از بیست‌وپنج متفکر برتر حوزۀ مدیریت در دنیا برگزیده شده است. همچنین، پروفسور گرانت به‌عنوان جوان‌ترین استادتمام مدرسۀ وارتون (قدیمی‌ترین مدرسۀ کسب‌وکار دنیا) فعالیت می‌کند. ترجمۀ این کتاب بر عهدۀ دو نفر از استادان دانشگاه‌های کشور بوده است. این دو درمجموع بیش از شصت سال تجربۀ تدریس و مشاوره درزمینۀ مدیریت در صنایع مختلف کشور دارند، و در تهیۀ اولین دورۀ کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار کشور، که در سال ۱۳۸۴ در دانشگاه علم و صنعت ایران به‌صورت الکترونیکی ارائه شد، نقشی اساسی داشته‌اند.

درباره کتاب نوآفرینی

نوآفرینی کتابی است که به بررسی روان‌شناسانۀ مباحث خلاقیت و نوآوری می‌پردازد. نوآوری آن‌گونه که پیتر دراکر، پدر علم مدیریت جدید، از آن یاد کرده است در کنار بازاریابی، دو کارکرد اصلی هر کسب‌وکاری است. این کتاب، با بررسی مثال‌های گوناگون از زندگی و احوالات افراد متعدد فعال در کارآفرینی، ورزش، نویسندگی، سیاست، و غیره، مسائل روان‌شناختی‌ای را که افراد خلاق و نوآفرین پیش رو دارند مطرح می‌کند. شناخت این عوامل مرتبط با نوآفرینی برای افرادی که قصد دارند با خلاقیت و نوآوری زمینه‌ساز تغییراتی در دنیای پیرامون خویش شوند بسیار راهگشا خواهد بود. داشتن خلاقیت و نوآوری در راه‌اندازی هر کسب‌وکاری می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد مزیت رقابتی شود، که خود شاخصی مهم برای موفقیت در این زمینه است.

کتاب نوآفرینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطبان کتاب نوآفرینی سه گروه اصلی‌اند. نخست، دانش آموزان سه سال آخر دبیرستان که می‌خواهند، در کنار منابع درسی رسمی خود، مهارت‌های مرتبط با خلاقیت و نوآوری خویش را توسعه دهند و با توجه به مشکلات نوجوانی، بیش از سایر افراد با مسائل روان‌شناختی درگیرند. توسعۀ خلاقیت و نوآوری در این افراد می‌تواند دریچه‌های جدیدی را در آیندۀ تحصیلی و شغلی آنها بگشاید. دوم، کلیۀ دانشجویانی که برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌های کشور را محدود و ناکافی می‌یابند و قصد دارند با گسترش مهارت‌های فردی، در کنار تحصیل، به راه‌اندازی کسب‌وکار (استارتآپ) یا کارآفرینی بپردازند. کتاب با بررسی مثال‌هایی از زندگی واقعی گروهی از دانشجویانی که چنین چالشی داشته‌اند آغاز می‌شود و نشان می‌دهد چگونه بررسی هوشمندانۀ یک نیاز عمومی به همراه خلاقیتﹾزمینه‌ساز آفرینش کسب‌وکاری چند صد میلیون دلاری می‌شود. سوم، کلیۀ مدیران و کارکنان سازمان‌هایی که قصد دارند با نوآفرینی سرمنشأ تحولی اساسی در زندگی خود و یا سازمان خویش شوند. کتاب مملو از بررسی‌های موشکافانۀ احوالات افراد مختلف فعال در مشاغل گوناگون است. مطالعۀ دسته‌جمعی و گفت‌وگو دربارۀ تجربیات مشترک در این بخش یک روش یادگیری مؤثر برای عملی‌سازی نوآفرینی در زندگی این گروه از مخاطبان است.

بخشی از کتاب نوآفرینی

اگر تاکنون از «کسی که توی حلقتان حرف بزند» شاکی شده‌اید، یک آدم اهل مهمانی رفتن را متهم کرده‌اید که «چیپسِ‌دهنی‌تویِ‌ماست‌کُن» است، این عبارت را بیان کرده‌اید که «نه اینکه مشکلی داشته باشه ها» یا با گفتن «به تو سوپ نمی‌رسه» چیزی را از کسی دریغ کرده باشید، از عبارت‌هایی استفاده کرده‌اید که در این برنامه ابداع شده است. چرا مدیران شبکه تا این حد به سریال ساینفِلد کم‌اعتماد بودند؟

وقتی از نبود نوآفرینی در دنیا افسوس می‌خوریم، آن را به گردن نبود خلاقیت می‌اندازیم. اگر فقط می‌شد که افراد ایده‌های تازه‌تری خلق کنند، اوضاع همه‌مان بهتر می‌بود. اما در واقعیت، بزرگ‌ترین مانع نوآفرینی خلق ایده نیست - برگزیدن ایده است. در یک تحلیل، وقتی افزون بر دویست نفر بیش از یک هزار ایده را برای سرمایه‌گذاری‌های پرمخاطره و محصولات جدید پدید آوردند، ۸۷ درصد آنها کاملاً منحصربه‌‏فرد بود. شرکت‌ها، اجتماعات و کشورهای ما لزوماً دچار کمبود ایده‌های تازه نیستند. قیدوبند آنها کمبود افرادی است که در انتخاب ایده‌های تازهٔ مناسب تبحر داشته باشند. سِگوِی یک ایدهٔ مثبت کاذب بود: پیش‌بینی شده بود که موفقیت چشمگیری داشته باشد اما معلوم شد که به خطا رفته‌اند. ساینفلد یک ایدۀ منفی کاذب بود: احتمال می‌رفت ناکام شود اما در نهایت گُل کرد.

این فصل به موانع و بهترین شیوه‌ها در انتخاب ایده‌می‌پردازد. برای سر درآوردن از اینکه چگونه روی موارد ضعیف کمتر شرط ببندیم، به دنبال پیش‌بینی‌کننده‌های خبره‏ای رفتم که آموخته بودند از ریسک‏های مثبت‌کاذب و ریسک‌های منفی کاذب اجتناب کنند. با دو سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر آشنا خواهید شد که شکست سِگوِی را پیش‌بینی کردند، و مدیر شبکهٔ ان‌بی‌سی که حتی درزمینهٔ کمدی کار نمی‌کرد اما چنان درموردِ قسمت آزمایشی ساینفلد اشتیاق داشت که خود را به زحمت انداخت تا بودجهٔ آن را تهیه کند. شیوه‌های این افرادْ خرد مرسوم را دربارۀ اهمیت نسبی دریافت درونی و تحلیل در ارزیابی ایده‌ها و اینکه چگونه باید در ارزیابی پدیدآورندگان آن ایده‌ها شوروشوق را بسنجیم زیر سؤال می‌بَرد. خواهید دید چرا تا این حد برای مدیران شبکه و تماشاگران آزمایشی دشوار است که ارزیابی دقیقی از ایده‌های جدید داشته باشند، و اینکه چگونه می‌توانیم هنگامی‏که به بخت و اقبال متوسل می‌شویم، تصمیم‏های‌بهتری بگیریم.

معرفی نویسنده
عکس آدام گرانت
آدام گرانت

آدام گرانت نویسنده‌ی آمریکایی است که طی هفت سال متوالی، به عنوان برترین استاد دانشگاه وارتون انتخاب شده است. به عنوان یک روانشناس سازمانی، گرانت بررسی می‌کند که چگونه می‌توانیم انگیزه و معنا را در زندگی پیدا کنیم و حیاتی سخاوتمندانه و خلاقانه‌تر داشته باشیم. او همچنین به عنوان یکی از ۱۰ متفکر تاثیرگذار در زمینه‌ی مدیریت در جهان شناخته شده و نامش اکنون بین نام اعضای گروه ۴۰ زیر ۴۰ مجله‌ی فورچون به چشم می‌خورد. فعالیت‌های گرانت تاکنون در دنیای تجارت و فناوری‌های بزرگ، بسیار تاثیرگذار بوده است و شرکت‌ها تا به امروز، سعی داشته‌اند اصول او را در فرهنگ‌ها و شیوه‌های کاری خود پیاده‌سازی کنند.

نظرات کاربران

Pouria Abbasnejad
۱۴۰۲/۱۱/۰۵

بسیار آموزنده و پر از نمونه، مثال و نکات جدید می‌باشد کلا آدام گرانت کتابای خوبی داره و پیشنهاد میشه

کاربر ۲۷۵۷۵۰۲
۱۴۰۲/۰۱/۲۰

بسیار آموزنده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۹)
نوآفرینان بزرگ به‌تعویق‌اندازندگانی بزرگ‌اند، اما به‌کلی از برنامه‌ریزی نمی‌گذرند. آنها به‌طور استراتژیک کارها را به تعویق می‌اندازند و با آزمایش و پالایش احتمالات مختلف، به‌تدریج پیش می‌روند.
هدی✌
وقتی سوچتا نادکارنی و پل هرمان، پژوهشگران استراتژی، حدود دویست شرکت را در هند بررسی کردند، معلوم شد شرکت‌هایی که بالاترین بازده مالی را داشتند آنهایی بودند که مدیران اجرایی ارشدشان پایین‌ترین امتیاز کارایی و سرعت عمل را به خود می‌دادند.
هدی✌
به عمیق‌ترین معنای کلمه، دوست کسی است که بتواند در شما پتانسیلی بیش ازآنچه خودتان می‌بینید پیدا کند، کسی که به شما کمک کند بهترین نسخه از خودتان شوید.
احسان رضاپور
برای گرفتن فایرفاکس یا کروم، باید قدری ابتکار عمل به خرج دهید و مرورگر متفاوتی دانلود کنید. به‌جای پذیرفتن وضعیت پیش‌فرض، ابتکار عمل به خرج دهید
آسمان آصفی
«در کار علمی، ایده‌ها برای رسیدن نیاز به زمان دارند،»
هدی✌
نمی‌توان در نوآفرینی تعجیل کرد.
هدی✌
«رؤیایی دارم.» این یکی از شناخته‌شده‌ترین عبارت‌ها در تاریخ سخنوری بشر است
هدی✌
. در سال ۱۹۲۷، بلوما زیگارنیک، روان‌شناس روسی، نشان داد افراد از کارهای ناتمام خاطرهٔ روشن‌تری دارند تا کارهای تمام‌شده. وقتی کاری به پایان می‌رسد، دیگر به آن فکر نمی‌کنیم. اما وقتی آن کار مختل و ناتمام رها می‌شود، در ذهنمان فعال باقی می‌ماند.
هدی✌
«صاحب نبوغ گاه بیشترین دستاوردها را زمانی دارند که کمترین کار را می‌کنند، زیرا دارند به مقاصد خود می‌اندیشند و در فکرشان ایده‌هایی بی‌نقص شکل می‌دهند.»
هدی✌
وقتی کاری را عقب می‌اندازید، برای خود وقت می‌خرید تا به تفکر واگرا بپردازید، نه اینکه کار را با رسیدن به یک ایدهٔ خاص از پیش تمام‌شده بدانید. درنتیجه، مجموعهٔ وسیع‌تری از ایده‌های نوآفرینانه را مدنظر قرار می‌دهید و در نهایت مسیر تازه‌تری را در پیش می‌گیرید.
هدی✌

حجم

۶۰۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۶۰۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۸۳,۰۰۰
تومان